انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

استان انتاریو برای رفع کمبود نیروی کار، تعداد مهاجران خارجی مجاز به کار را دو برابر می‌کند

انتاریو برای برطرف کردن کمبود نیروی کار خود به دنبال دو برابر کردن تعداد مهاجران ماهر است

استان انتاریو برای رفع کمبود نیروی کار، تعداد مهاجران خارجی مجاز به کار را دو برابر می‌کند

دولت انتاریو از دولت فدرال خواست که تعداد مهاجران مجاز به کار در استان را تحت برنامه‌ای که هدف آن تقویت نیروی کار ماهر است دو برابر کند. استان انتاریو برای رفع کمبود نیروی کار، تعداد مهاجران خارجی مجاز به کار را دو برابر می‌کند

استان انتاریو برای رفع کمبود نیروی کار، تعداد مهاجران خارجی مجاز به کار را دو برابر می‌کند
استان انتاریو برای رفع کمبود نیروی کار، تعداد مهاجران خارجی مجاز به کار را دو برابر

مانتی مک‌ناتن وزیر کار انتاریو می‌گوید که این استان با کمبود قابل‌ملاحظه نیروی کار که به دلیل اثرات پاندمی کووید-۱۹ شدیدتر شده است، مواجه است.

مک‌ناتن گفت دو برابر کردن تعداد مهاجران مجاز تحت برنامه کاندیدای مهاجرت به انتاریو از ۹،۰۰۰ نفر به ۱۸،۰۰۰ نفر در سال به برطرف کردن کمبود کمک می‌کند.

طبق اعلام مرکز آمار کانادا تعداد فرصت‌های شغلی اشغال نشده در انتاریو از ۲۳۴،۰۰۰ موقعیت شغلی در اکتبر سال گذشته به تقریباً ۳۱۶،۰۰۰ موقعیت شغلی در ماه گذشته رسیده است.

درحالی‌که تمامی صنایع با بحران نیروی کار مواجه هستند، در بخش خدمات درمانی ۳۸،۰۰۰ موقعیت شغلی، در خدمات مواد غذایی۲۹،۰۰۰، در بخش ساخت و تولید ۲۴،۰۰۰ و در بخش ساخت‌وساز ۲۱،۰۰۰ در سه‌ماهه دوم امسال اشغال نشده باقی‌ مانده بود.

مک‌ناتن می‌گوید که با شان فریزر (Sean Fraser) وزیر مهاجرت فدرال که به‌تازگی منصوب‌شده است تماس گرفته تا از او بخواهد تعداد کارگران ماهر مجاز به کار در انتاریو را تحت برنامه مهاجرت این استان افزایش دهد.

مک‌ناتن گفت «ما از وزیر جدید و دولت فدرال می‌خواهیم که این [رقم کارگران ماهر مجاز] را دو برابر کند و این کار را هر چه سریع‌تر انجام دهد.» «مهاجرت یکی از محرک‌های اقتصادی کلیدی رشد انتاریو است، یکی از عواملی که می‌تواند به‌طور راهبردی برای پر کردن خلأهای بحرانی در تأمین نیروی کار مورداستفاده قرار گیرد و درنهایت شغل‌های بیشتری در جامعه ما ایجاد کند.»

سخنگوی وزارت مهاجرت فدرال گفت که انتاریو پذیرای بیشترین تعداد مهاجران اقتصادی در میان تمامی استان‌ها و قلمروها است.

الکساندر کوهن (Alexander Cohen) گفت «ما در حال حاضر ضمن نهایی سازی برنامه سطح مهاجرت سال آینده به بررسی درخواست انتاریو برای افزایش تعداد تازه‌واردها تحت (برنامه مهاجرتی) می‌پردازیم.»

کارگران ماهر خارجی و دانش‌جویان بین‌المللی می‌توانند تحت برنامه کاندیدای مهاجرت انتاریو (Ontario Immigrant Nominee Program) برای کاندید شدن توسط دولت انتاریو برای اقامت دائم در استان اپلای کنند اما تصمیم نهایی در مورد تائید اپلیکیشن ها توسط دولت فدرال گرفته می‌شود.

استان انتاریو افرادی را انتخاب می‌کند که دارای مهارت‌ها و تجربیات موردنیاز در انتاریو هستند.

مک‌ناتن گفت که این برنامه هنگامی‌که حزب محافظه‌کار پیشرو در سال ۲۰۱۸ بر سر کار آمد دارای ظرفیت ۶،۷۵۰ مهاجر بود. مک‌ناتن گفت که با دولت فدرال همکاری کرده بود تا این رقم را به ۹،۰۰۰ مهاجر در سال برساند.

مک‌ناتن گفت انتاریو خواهان کنترل بیشتر در مورد تعداد مهاجرهای مجاز تحت این برنامه، و همچنین فرایند انتخاب مهاجران است. در حال حاضر کارکنان بخش درمان و کسانی که در رشته‌های مهارتی کار می‌کنند بیش از همه در انتاریو موردنیاز هستند.

مک‌ناتن گفت «ده‌ها هزار نفر کانادایی جدید از طریق دولت فدرال به اینجا می‌آیند و ما می‌خواهیم که کنترل بیشتری بر فرایند انتخاب آنها داشته باشیم.» «ما یک سیستم کارآمد و اثربخش می‌خواهیم که به‌طور مؤثرتری وظیفه پر کردن موقعیت‌های شغلی دچار کمبود نیرو را انجام دهد.»

مک‌ناتن گفت که اتاوا علاوه بر این باید بودجه بیشتری برای امور ارزیابی و به رسمیت شناسی مدارک تحصیلی و سابقه کار خارجی تأمین کند، برای بهبود برنامه کارگران خارجی موقت تلاش کند و به تضمین اقامت دانشجویان بین‌المللی در استان پس از فارغ‌التحصیل شدن در انتاریو کمک کند.

کوهن دبیر مطبوعاتی وزارت مهاجرت فدرال گفت که اتاوا به همکاری در مورد این مسائل متعهد شده است.

کوهن گفت «ما با مک‌ناتن وزیر [کار انتاریو] موافقیم که برای تقویت سیستم مهاجرتی [به‌طوری‌که بتواند به حمایت از بازیابی اقتصادی کوتاه‌مدت و شکوفایی بلندمدت انتاریو ادامه دهد] هر سه این مسائل حیاتی و ضروری است.»

یکی از پژوهش‌های اخیر توسط شورای رایزنی کانادا (Conference Board of Canada) به این نتیجه رسیده است که برنامه‌های مهاجرت اقتصادی، معمولاً مهاجران دارای سطح بالای تحصیلات و بسیار ماهر را به کشور می‌آورند اما پاندمی نشان داده که کارکنان ضروری نیز در بازار کار مورد نیاز هستند.

پژوهش منتشرشده در روز دوشنبه می‌گوید «سیستم مهاجرت اقتصادی کانادا تمرکز قابل‌ملاحظه‌ای بر مهاجران دارای تحصیلات سطح بالا دارد اما همیشه پاسخگوی تقاضای نیروی کار در بخش‌های ضروری نیست.»

طبق این پژوهش چندین حوزه صنعتی شامل ساخت و تولید، کشاورزی، کسب‌وکارهای خرده‌فروشی و خدمات مواد غذایی متکی بر کارگران موقت و مهاجران دارای مهارت‌های بالاتر از سطح موردنیاز هستند.

این پژوهش می‌گوید «اتکای بیش‌ازاندازه بر کارگران موقت و رواج گسترده سطح مهارت بالاتر از حد نیاز در میان متقاضیان کار ازجمله ریسک‌هایی است که پایداری و انعطاف بخش‌های ضروری را تهدید می‌کند» «یکی از راه‌های تعدیل این ریسک‌ها فراهم آوردن راه‌هایی برای انتقال شهروندان دائمی دارای مهارت‌ها، تجربیات و آموزش‌های مرتبط و مناسب برای کار در مشاغل ضروری است.»

اسکیل ورکر کانادا    مهاجرت به کانادا  اسکیل ورکر کانادا     مهاجرت به کانادا    اسکیل ورکر کانادا    مهاجرت به کانادا    اسکیل ورکر کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا