انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو در حال تصویب مقررات جدیدی است که امکان پیشنهاد قیمت علنی در مزایده معاملات مسکن را فراهم می‌کند

انتاریو با مجاز کردن تاکتیک جدید فروش خانه به فروشندگان اختیار می‌دهد که قیمت های پیشنهاد شده رقابتی را فاش کنند

انتاریو مقررات جدید که امکان پیشنهاد قیمت علنی در مزایده معاملات مسکن را بدهد تصویب می‌کند

دولت انتاریو در حال تصویب مقررات جدید املاک و مستغلات است که به فروشندگان خانه اجازه می دهد قیمت های پیشنهاد شده برای ملک خود را به اشتراک بگذارند و جزئیات پیشنهاد قیمت رقابتی را فاش کنند.

در سیستم فعلی، افرادی که قصد پیشنهاد قیمت برای خرید یک خانه را دارند، این کار را کورکورانه انجام می دهند، بدون اینکه بدانند رقبای آنها چه مقدار بالاتر از قیمت درخواستی پیشنهاد داده اند. مقررات جدید این امکان را در اختیار فروشندگان قرار می دهد که «فرایند پیشنهاد علنی» را انتخاب کنند.

راس رومانو وزیر دولت و امور مصرف کنندگان در بیانیه‌ای به خبرگزاری سی تی وی نیوز (CTV News) گفت «فروشندگان از این پس برای فروش اموال خود به سیستم مزایده غیرعلنی یا سیستم مرسوم محدود نخواهند بود.» «با این تغییرات، از این پس انتاریویی های‌ سخت‌کوش می‌توانند خاطرجمع باشند چرا که می دانند هنگامی که مسیر خود برای صاحب خانه شدن را آغاز می کنند از پشتیبانی و حمایت دولت ما برخوردار خواهند بود.»

هنوز مشخص نیست که فروشندگان دقیقاً چه مواردی را تحت این مقررات می‌توانند افشا کنند یا چه تعداد از فروشندگان انتخاب می کنند که از این فرایند استفاده نمایند.

رضا خادم Ray Khadem
رضا خادم Ray Khadem

این تاکتیک جدید فروش بخشی از یک تغییر نظارتی بزرگتر در «قانون اعتماد به خدمات املاک و مستغلات (TRESA)» است که از اول اپریل ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد.

این تغییرات شامل یک قاعده اخلاقی جدید برای کارشناسان املاک، فرم های استاندارد ساده تر و اختیارات بیشتر برای شورای املاک و مستغلات انتاریو (RECO) به عنوان نهاد نظارتی مجری قوانین برای فروشندگان و کارگزاران است.

رومانو گفت «این مقررات علاوه بر این به شورای املاک و مستغلات انتاریو (RECO) اجازه می‌دهد تا با تقویت فرآیندهای انضباطی خود و گسترش دامنه صلاحیت خود برای در برگرفتن کل حوزه قانون اعتماد به خدمات املاک و مستغلات (TRESA) به پیگرد قانونی عوامل منفی بازار بپردازد که از مردم آسیب‌پذیر انتاریو سوءاستفاده می‌کنند.»

رومانو گفت با اعطای این اختیارات به شورای املاک و مستغلات انتاریو (RECO) روند مورد نیاز برای حل و فصل مسائل را ساده‌سازی و تسریع می‌کنیم و از مجازات های واقعی برای کسانی که با سوءنیت عمل می‌کنند اطمینان حاصل می‌کنیم.»

کوین کریگر (Kevin Crigger) رئیس هیئت املاک و مستغلات تورنتو دولت را به خاطر گنجاندن «گزینه های بیشتر در فرآیند فروش خانه» تحسین کرد.

کریگر گفت «من فکر می کنم اختیاری بودن [این گزینه] یک ویژگی مثبت است.»

کریگر افزود که هدف این دسته از مقررات املاک و مستغلات چه در سطح فدرال و چه در سطح استانی، جلب رضایت خریداران و تلاش برای یافتن جایگزین هایی برای مقرون به صرفه بودن مسکن خارج از بحث عرضه است.

مقررات جدید در حالی به اجرا گذاشته می شود که کارگزاری املاک رویال لی پیج (Royal LePage) پیش بینی می کند قیمت خانه تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ حدود ۱۵ درصد افزایش می یابد.

کارگزاری املاک رویال لی پیج گفت که در افزایش قیمت بی سابقه سه ماهه اول میانگین قیمت یک خانه در کانادا ۲۵.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافت و به حدود ۸۵۶،۹۰۰ دلار رسید؛ و انتظار می رود میانگین قیمت یک خانه در منطقه تورنتو بزرگ تا پایان سال ۲۰۲۲ از ۱.۳ میلیون دلار فراتر رود.

انتاریو مقررات جدید که امکان پیشنهاد قیمت علنی در مزایده معاملات مسکن را بدهد تصویب می‌کند
انتاریو مقررات جدید که امکان پیشنهاد قیمت علنی در مزایده معاملات مسکن را بدهد تصویب می‌کند

رضا خادم Ray Khadem 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا