انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

به زودی واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال در انتاریو آغاز می شود

دکتر مور گفت انتاریو از این ماه واکسیناسیون کودکان در مقابل کووید-۱۹ را آغاز می کند

واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال در انتاریو به زودی آغاز می شود

پزشک ارشد انتاریو می گوید که انتظار دارد کودکان سن پنج تا یازده سال اولین دوز واکسن کووید-۱۹ خود را تا پایان نوامبر تزریق کنند. واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال در انتاریو به زودی آغاز می شود

دکتر کییرن مور پزشک ارشد بهداشت استان به برنامه مورنینگ راش نیوزتاک ۵۸۰ سی اف آر ای (Newstalk 580 CFRA’s The Morning Rush) با بیل کرول گفت «تا پایان این ماه واکسیناسیون پنج تا یازده ساله ها را انجام خواهیم داد.» «من واقعاً معتقدم که می توانیم این کار را انجام دهیم.» مسئولان استانی بررسی و بازبینی برنامه بهداشت عمومی اتاوا برای واکسیناسیون کودکان را انجام داده اند و آن را برنامه ای «درخشان» خواندند.

دکتر مور گفت «من با دکتر ویرا اِچِز (Vera Etches) در تیم اتاوا صحبت کردم؛ دیروز برنامه آنها را بازبینی کردیم.» «[اتاوا] برنامه درخشانی تدوین کرده و آماده اجرا است.»

واکسیناسیون کودکان 5 تا 11 سال در انتاریو به زودی آغاز می شود
واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال در انتاریو به زودی آغاز می شود

زمانبندی تخمینی دکتر مور با زمانبندی مشاور ارشد پزشکی کانادا که هفته گذشته گفت بود سازمان بهداشت کانادا احتمالاً واکسن کودکان را ظرف «یک تا دو هفته آینده» تصویب می کند، همخوانی دارد. با اجرای این برنامه برخی از کودکان دست کم تا حدی برای فصل تعطیلات ایمنی پیدا خواهد کرد.

دکتر مور گفت «این [برنامه واکسیناسیون] یک نظام دوز دوگانه است که به احتمال زیاد به فاصله هشت هفته انجام می شود. اما با تزریق اولین دوز سطح محافظت قابل ملاحظه ای در طول تعطیلات فراهم خواهد کرد.» «بدین ترتیب همگی ما مشتاقانه خواهان فراهم کردن بهترین نوع محافظت برای این دسته از کودکان و داشتن تعطیلات ایمن‌تر هستیم.»

روز دوشنبه مدرنا اعلام کرد که برای دریافت تأییدیه واکسن های اسپایک‌وکس کووید-۱۹ (Spikevax COVID-19) خود برای کودکان شش تا یازده سال به سازمان بهداشت کانادا درخواست داده است. 

سازمان تنظیم مقررات دارویی کانادا از قبل در حال بازبینی اسناد دریافتی از فایزر برای صدور تأییدیه واکسن کودکان پنج تا یازده سال است. واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال در انتاریو به زودی آغاز می شود

دوز سوم خود را تزریق کنید

واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال در انتاریو به زودی آغاز می شود

علاوه بر این دکتر مور به طور جدی از افراد واجد شرایط دوز سوم واکسن کووید-۱۹ خواست که واکسن خود را تزریق کنند.

دکتر مور گفت «ما به طور جدی از افراد بزرگتر از ۷۰ سال می خواهیم که [که برای تزریق دوز سوم] مراجعه کنند تا در آستانه ورود به فصلی که معمولاً فعالیت های اجتماعی ما و در نتیجه ریسک ابتلا به ویروس افزایش می یابد از این محافظت اضافی برخوردار شوند.»

افراد ۷۰ سال و بزرگتر و همچنین کسانی که دچار نقص ایمنی هستند یا پیوند عضو دریافت کرده اند در حال حاضر واجد شرایط ثبت نوبت تزریق دوز سوم خود هستند.

کسانی که دو دوز واکسن آسترازنکا تزریق کرده اند، همین‌طور مردم اقوام اولیه، متیس و اینوئیت نیز واجد شرایط هستند.

دکتر مور گفت کارکنان بخش بهداشت و درمان نیز واجد شرایط هستند اما روند دریافت دوز سوم آهسته بوده است.

دکتر مور گفت «تنها ۱۰ درصد از کارکنان بخش بهداشت و درمان که واجد شرایط دوز سوم بوده اند برای تزریق واکسن خود مراجعه کرده اند.» «ما می خواهیم که آنها [کارکنان بخش بهداشت و درمان] محافظت شوند تا بتوانند هر روز با اطمینان و راحتی بیماران را درمان کنند.»

انتاریو قصد دارد در سال نو شرایط تزریق دوز سوم را به جمعیت بیشتری گسترش دهد.

استان انتاریو   دکتر کییرن مور    استان انتاریو   دکتر کییرن مور    استان انتاریو        استان انتاریو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا