جدیدترین اخبارجهان

ارزش یورو در پی قطع گاز لهستان و بلغارستان توسط روسیه به پایین ترین سطح قدرت خود در ۵ سال گذشته رسید

رئیس کمیسیون اروپا در پی قطع گاز لهستان و بلغارستان توسط روسیه گفت اتحادیه اروپا گاز این دو کشور را تأمین می کند

ارزش یورو در پی قطع گاز لهستان و بلغارستان توسط روسیه به پایین ترین سطح قدرت خود در ۵ سال گذشته رسید

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت لهستان و بلغارستان از کشورهای همسایه در اتحادیه اروپا گاز دریافت می‌کنند.

ارزش یورو در پی قطع گاز لهستان و بلغارستان توسط روسیه به پایین ترین سطح قدرت خود در 5 سال گذشته رسید
ارزش یورو در پی قطع گاز لهستان و بلغارستان توسط روسیه به پایین ترین سطح رسید

وعده تأمین گاز لهستان و بلغارستان توسط اتحادیه اروپا پس از آن مطرح شد که گازپروم شرکت بزرگ انرژی روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در پی خودداری لهستان و بلغارستان از پرداخت بهای گاز به روبل عرضه گاز به این دو کشور را متوقف کرده است.

اورزولا فون در لاین در بیانیه‌ای اقدام شرکت روسی گازپروم را «فتنه انگیزی دیگری از سوی کرملین» خواند و مسکو را به استفاده از گاز برای «باج‌خواهی» بلوک اروپا متهم کرد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت «قطع گاز مسئله ای است که کمیسیون اروپا در هماهنگی و همبستگی نزدیک با کشورهای عضو و شرکای بین المللی برای آن آماده شده است. پاسخ ما فوری، متحد و هماهنگ خواهد بود.»

او همچنین بر نیاز به شرکای قابل اعتماد انرژی تأکید کرد و نوید پایان دوران سوخت های فسیلی روسیه در اروپا را داد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در ادامه بیانیه خود متعهد شد یک برنامه «میان مدت» برای تأمین و ذخیره گاز کافی را تضمین کند و همچنین گفت که به دنبال سرمایه گذاری در برنامه های «گذار به انرژی سبز» است.

روز چهارشنبه پس از قطع عرضه گاز به بلغارستان و لهستان توسط روسیه و به دلیل افزایش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد اقتصاد منطقه اروپا، یورو به ضعیف ترین سطح قدرت خود از سال ۲۰۱۷ تا به حال سقوط کرد.

دلار در ماه اپریل بیش از ۴ درصد افزایش یافت و به دلیل قوت گرفتن پیش بینی ها در مورد افزایش شدید نرخ بهره در ماه های آینده توسط خزانه داری ایالات متحده و احتمال حفظ اقتصاد ایالات متحده در سطح بهتر از منطقه یورو، اکنون دلار در مسیر رسیدن به بهترین ماه خود از ژانویه ۲۰۱۵ تا به حال قرار دارد.

سرمایه گذاران در حال فروش یورو به قیمت پایین تر هستند و روز چهارشنبه ارزش یورو با نیم درصد کاهش به زیر ۱.۰۶ دلار رسید. تحلیلگران می گویند که پول رایج اروپا بر اثر جنگ در اوکراین و نگرانی های فزاینده در مورد امکان ورود اقتصاد بلوک اروپا به یک دوره رکود در سال جاری آسیب دیده است. 

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا