جدیدترین اخبارجهان

پوتین در مورد حمله به ناتو

پوتین ناتو را به تحریک روسیه از طریق گسترش به سمت شرق متهم کرد

پوتین در مورد حمله به ناتو؛ بیهوده کامل

به رغم هشدارهای متعدد مقامات روسی به ناتو و تفکرات خود پوتین در مورد جنگ هسته ای، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اواخر چهارشنبه گفت که روسیه هیچ برنامه ای برای حمله به بقیه اروپا ندارد.

پوتین در مورد حمله به ناتو؛ بیهوده کامل
پوتین در مورد حمله به ناتو؛ بیهوده کامل

در حالی که درگیری همه جانبه کرملین در اوکراین وارد سومین سال خود می شود، پوتین به شدت این گمانه زنی ها را که روسیه می تواند در آینده به دیگر کشورهای اروپای شرقی حمله کند، رد کرد.

این کاملاً مزخرف است احتمال حمله به برخی از کشورها، به لهستان، کشورهای بالتیک، چک ها ترسیده اند. این فقط مزخرف است او گفت که روسیه هیچ قصد تهاجمی نسبت به این کشورها ندارد.

چندین مقام ارشد نظامی اروپایی در چند ماه گذشته این هشدار را به صدا درآورده اند که کرملین به شدت متخاصم می تواند دستور حمله به یک کشور ناتو را در چند سال آینده بدهد.

پوتین این اظهارات را در نشست خلبانان نظامی در استان Tver در شمال غرب مسکو بیان کرد. متن این گفتگو توسط کرملین منتشر و توسط رسانه های دولتی روز پنجشنبه منتشر شد.

در ماه‌ها و هفته‌های منتهی به تهاجم تمام‌مقیاس روسیه به اوکراین، وزارت خارجه روسیه و دیگر مقامات بارها هرگونه برنامه‌ای برای حمله به همسایه‌اش را تکذیب کردند.

پوتین در مورد حمله به ناتو؛ بیهوده کامل
پوتین در مورد حمله به ناتو؛ بیهوده کامل

در روایتی آشنا، پوتین این هفته همچنین ناتو را به تحریک روسیه از طریق گسترش به سمت شرق متهم کرد. او گفت آیا ما به سمت مرزهای کشورهایی که بخشی از بلوک ناتو بودند حرکت می کردیم؟ ما به کسی دست نزدیم! آنها به سمت ما حرکت می کردند. آیا ما از اقیانوس عبور کردیم و به مرزهای ایالات متحده رسیدیم؟ نه، او به گسترش ناتو در دهه‌های اخیر برای توجیه جنگ در همسایه اوکراین اشاره کرده است.

فنلاند و سوئد نیز به ائتلاف نظامی فراآتلانتیک ملحق شده اند، پس از آن که ترس های امنیتی در هلسینکی و استکهلم با تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین ایجاد شد.

روسیه بارها تهدید کرده و در مورد همسایگان خود از لفاظی های بدخواهانه استفاده کرده است. در دسامبر سال گذشته، یکی از دیپلمات‌های ارشد روسیه قول داد که فنلاند در صورت وقوع جنگ با ناتو اولین کشوری است که آسیب خواهد دید.

در همین حال، دیمیتری مدودف، معاون صریح رئیس شورای امنیت، که نخست وزیر و رئیس جمهور سابق روسیه نیز هست، اردیبهشت پارسال در پستی در شبکه های اجتماعی از لتونی، لیتوانی و استونی به عنوان استان های بالتیک ما یاد کرد و گفت لهستان به طور موقت اشغال شده است. 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا