جدیدترین اخبارجهان

وزارت خارجه روسیه در مورد انتقال تسلیحات به اوکراین به ایالات متحده هشدار داد

روسیه گفت ممکن‌است محموله تسلیحاتی غربی به اوکراین را هدف بگیرد

وزارت خارجه روسیه در مورد انتقال تسلیحات به اوکراین به ایالات متحده هشدار داد

سرگئی ریابکوف (Sergei Ryabkov) معاون وزیر خارجه روسیه به ایالات متحده در مورد پیامدهای احتمالی انتقال تسلیحات به اوکراین هشدار داد و گفت که کاروان های حامل تسلیحات خارجی می توانند «اهداف نظامی مشروع» باشند.

وزارت خارجه روسیه در مورد انتقال تسلیحات به اوکراین به ایالات متحده هشدار داد
وزارت خارجه روسیه در مورد انتقال تسلیحات به اوکراین به ایالات متحده هشدار داد

ریابکوف اظهارات خود را روز شنبه در شبکه خبرگزاری دولتی ریانووستی (RIA Novosti) مطرح کرد.

ریابکوف اضافه کرد «ما به ایالات متحده هشدار دادیم که تقویت اوکراین با محموله تسلیحاتی از طرف تعدادی از کشورها که توسط آمریکا هماهنگ و سازماندهی شده نه تنها یک حرکت خطرناک است بلکه کاروان های مذکور را به اهداف نظامی مشروع تبدیل کند.»

ریابکوف گفت که مسکو «در مورد پیامدهای انتقال نسنجیده تسلیحاتی مانند سیستم های دفاع هوایی قابل حمل و سیستم های موشکی ضد تانک و از این قبیل به اوکراین» هشدار داده است.

ریابکوف گفت که واشینگتن هشدارهای مسکو را جدی نگرفته است و اضافه کرد که روسیه و ایالات متحده هیچ «روند مذاکراتی» در مورد اوکراین ندارند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به طور مکرر از قدرتهای غربی خواسته است که کمک های نظامی بیشتری به این کشور ارسال کنند و هشدار داده است که اگر مسکو کنترل کامل [اوکراین] را به دست آورد، ارتش روسیه در مرزهای اوکراین متوقف نمی ماند.

در حالی که ایالات متحده و ناتو درخواست های مکرر زلنسکی برای برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرده اند اما با سرعت سرسام آوری محموله های تسلیحات نظامی شامل اقلام بسیار حساس از جمله موشک های دوش-پرتاب که سیستم های دفاع هوایی قابل حمل (MANPADS) نامیده می شوند و می توانند یک جنگنده را سرنگون کنند به اوکراین ارسال می کنند.

ارسال سلاح های غربی برای توانمندسازی اوکراینی ها در مبارزه علیه تهاجم نیروهای نظامی روسیه بسیار مؤثرتر و شدیدتر از آنچه سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده انتظار داشتند، حیاتی بوده است.

مجلس سنای ایالات متحده روز پنجشنبه یک بودجه ۶.۵ میلیارد دلاری برای کمک نظامی به اوکراین تصویب کرد.

اتحادیه اروپا برای اولین بار در طول تاریخ خود پس از موافقت سران کشورهای عضو برای انتقال تسلیحات به کی‌یف بودجه خرید و تحویل تسلیحات نظامی به ارزش ۴۵۰ میلیون یورو (۵۰۲ میلیون دلار) را تامین می کنند.

دو روز پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، برلین در یک تغییر صد و هشتاد درجه ای سیاست خود مبنی بر ممنوعیت صادرات سلاح به مناطق درگیری نظامی اعلام کرد که ۱،۰۰۰ سلاح ضد تانک و ۵۰۰ موشک استینگر برای اوکراین تامین می کند. 

دولت نروژ نیز با تغییری مشابه در سیاست های خود در اواخر فوریه اعلام کرد که ۲،۰۰۰ سلاح ضد تانک مدل M72 اهدا می کند.

روز شنبه رزمندگان غیرنظامی و شهروندان اوکراینی در پایتخت کشور برای یک حمله بزرگ آماده می شدند در حالی که نیروهای نظامی روسیه این شهر را در فاصله چندکیلومتری با لشکرها و توپخانه های خود احاطه کرده‌اند.

نبرد در شمال غربی کی‌یف بالا گرفته است در حالی که بخش عمده ای از نیروهای زمینی روسیه در فاصله ۲۵ کیلومتری (۱۶ مایلی) از مرکز پایتخت اوکراین قرار دارند.

#سیستم‌های_موشکی_ضد_تانک  #موشک‌های_دوش‌پرتاب   #انتقال_تسلیحات_به_اوکراین    #تسلیحات_نظامی_اوکراین  #سیستم‌های_دفاع_هوایی  #هشدار_روسیه_به_آمریکا

موشک های دوش-پرتاب    سیستم های موشکی ضد تانک  موشک های دوش-پرتاب  سیستم های موشکی ضد تانک

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا