جدیدترین اخبارجهان

روسیه از بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی تعلیق شد

بانک تسویه حسابهای بین‌المللی دسترسی بانک‌مرکزی روسیه را به کلیه خدمات خود تعلیق کرد

تعلیق بانک مرکزی روسیه از بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی

*بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی [که عملا نقش بانک مرکزی بانک‌های مرکزی جهان را دارد] بانک‌مرکزی روسیه را به دلیل تهاجم به اوکراین تعلیق کرد. تعلیق بانک‌مرکزی روسیه از بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی

تعلیق بانک مرکزی روسیه از بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی
تعلیق بانک‌مرکزی روسیه از بانک تسویه حساب_های بین‌المللی

*بانک تسویه حسابهای بین‌المللی (BIS)، یک موسسه مالی بین‌المللی در بازل، سوئیس است که به بانک‌های مرکزی تعلق دارد و همکاری‌های پولی و مالی بین‌المللی را تقویت می‌کند. این نهاد، به عنوان یک بانک برای بانک‌های مرکزی جهان عمل می‌کند. BIS کار خود را از طریق جلسات، برنامه‌ها و همچنین، فرایند بازل انجام می‌دهد.

سخنگوی بانک تسویه حسابهای بین‌المللی روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت «بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی از تحریم‌های جهانی علیه بانک مرکزی روسیه که قابل اعمال است پیروی می کند و کانال دور زدن تحریم‌ها برای روسیه نخواهد بود.» «دسترسی بانک مرکزی روسیه به تمام خدمات بانک تسویه حساب‌های بین المللی (BIS)، نشست ها و سایر فعالیت های BIS تعلیق شده است.»

تعلیق عضویت بانک مرکزی روسیه در بانک تسویه حساب‌های جهانی پس از آن انجام شد که قدرت‌های غربی به رهبری ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم‌های تنبیهی علیه روسیه و بانک مرکزی این کشور اعمال کردند.

بانک تسویه حسابهای بین‌المللی (BIS) که در سال ۱۹۳۰ بنیان گذاری شده است تحت مالکیت ۶۳ بانک مرکزی شامل خزانه داری فدرال ایالات متحده آمریکا و بانک مرکزی اتحادیه اروپا می‌باشد. بانک BIS در وبسایت خود می گوید که ماموریت این بانک پشتیبانی از سیاست های پولی بانک مرکزی و ثبات مالی از طریق همکاری های بین المللی و ایفای نقش «یک بانک برای بانک های مرکزی» است. 

 

نهادهای تصمیم‌گیرنده بانک تسویه حسابهای بین‌المللی 

 

ریاست بانک تسویه حسابهای بین‌المللی را سه نهاد تصمیم‌گیر تشکیل می‌دهند که شامل مجامع عمومی بانک‌های مرکزی، هیئت‌مدیره و مدیریت BIS است. تصمیم‌های اتخاذ شده در این سطوح بر اساس یک ترتیب رأی‌گیری وزنی است. تصمیم‌های دارای ماهیت اداری و مالی بوده و به عملیات بانکی، تخصیص منابع بودجه و سیاست‌های داخلی مربوط می‌شود.

#تعلیق_بانک_مرکزی_روسیه  #بانک_تسویه_حسابهای_بین‌المللی  #بانک_بانک‌های_مرکزی_جهان  #بانک_تسویه_حساب_های_بین‌المللی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا