ایرانجدیدترین اخبار

رئیس دفتر خامنه‌ای: در حمله به اسرائیل نقشی نداشتیم

بامداد روز جمعه چهار شهروند ایرانی به اتهام جاسوسی برای اسرائیل اعدام شدند

رئیس دفتر خامنه‌ای: در حمله به اسرائیل نقشی نداشتیم

محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرد که ماجرای غزه داستان فلسطینی‌هاست و بس، ارتباطی به ما ندارد. او افزود البته آن‌ها از ما الگو گرفته‌اند و حرکت مقاومت اسلامی فلسطین و ایستادگی آنان برابر اسرائیل ‌‌قابل‌ تحسین است.

رئیس دفتر خامنه‌ای: در حمله به اسرائیل نقشی نداشتیم
رئیس دفتر خامنه‌ای: در حمله به اسرائیل نقشی نداشتیم

در یک نشست خبری این هفته، رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران پس از کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد سپاه قدس در سوریه اعلام کرد که حمله‌ حماس به اسرائیل در تاریخ ۷ اکتبر به عنوان یکی از انتقام‌های محور مقاومت از صهیونیست‌ها بابت کشته‌شدن قاسم سلیمانی بوده است. او به وضوح جمهوری اسلامی را به عنوان حامی اصلی این حمله معرفی نمود. اظهارات این سخنگو در پی کشته شدن فرمانده سپاه قدس در سوریه انجام شده بود.

حماس پس از گذشت ساعاتی، این ادعا را به صورت رسمی تکذیب و در یک بیانیه اعلام کرد که به جز گروه حماس هیچ دولت یا نیروی نظامی دیگری در این حمله به شهروندان غیرمسلح دخالت نداشته است.

همچنین روزنامه فیگارو در فرانسه براساس تحقیقات خود اظهار داشته است که تنها سه نفر از رهبران و فرماندهان ارشد حماس تا ساعاتی قبل از حمله به اسرائیل از این برنامه آگاه بوده‌اند. حتی حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که تحت حمایت کامل جمهوری اسلامی قرار دارد، نیز تنها نیم‌ساعت قبل از آغاز حمله از برنامه این گروه مطلع شده بود.

از سوی دیگر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران یک روز پس از اظهارات سخنگوی سپاه اعلام کرد که فلسطینی‌ها به‌تنهایی عملیات طوفان‌الاقصی را برنامه‌ریزی و اجرا کردند و جمهوری اسلامی در این تصمیم دخالتی نداشت. او گفت ما کاری را که انجام می‌دهیم، صادقانه اعلام می‌کنیم و نمی‌ترسیم.

رئیس دفتر خامنه‌ای: در حمله به اسرائیل نقشی نداشتیم
رئیس دفتر خامنه‌ای: در حمله به اسرائیل نقشی نداشتیم

حسین سلامی در ادامه ادعا کرد که جمهوری اسلامی هنوز انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی نگرفته و این کار را در زمان مناسب انجام خواهد داد. این اظهارات به نظر می‌رسد که بعد از حملات جدید و موفق ارتش اسرائیل به مواضع جمهوری اسلامی در سوریه، نقش بلوف سخنگوی سپاه پاسداران بیشتر به چشم می‌آید.

سیدرضی موسوی، یکی از ارکان کلیدی سپاه قدس، شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، به عنوان یکی از مهم‌ترین فرماندهان محسوب می‌شد. او در دهه‌های اخیر نقش بسزایی در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات نظامی جمهوری اسلامی علیه منافع آمریکا و اسرائیل در کشورهای دیگر را داشت به‌طوری که حسین سلامی پس از کشته شدن او اعتراف کرد موسوی یک شخصیت کم‌نظیر، معتبر، صاحب نفوذ معنوی در دولت‌ها و ارتش‌های کشورهای میزبان و یک حامی دائمی از تمامی جبهه مقاومت بود.

در تاریخ ۲۵ دسامبر او در یک حمله موشکی که به اسرائیل نسبت داده شد، در سوریه کشته شد.

اسرائیل به‌طور رسمی اعلام نکرد که مسئول حمله به مرکز نیروهای ایرانی در سوریه و کشتن این فرمانده سپاه بوده‌ است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که سخنگوی ارتش اسرائیل از اظهارنظر در مورد مرگ رضی خودداری نموده اما تأکید کرده که همه اقدامات لازم را برای دفاع از کشورشان انجام داده‌اند.

رئیس دفتر خامنه‌ای: در حمله به اسرائیل نقشی نداشتیم
رئیس دفتر خامنه‌ای: در حمله به اسرائیل نقشی نداشتیم

 مقام‌های جمهوری اسلامی پس از کشته‌شدن قاسم سلیمانی پیوسته از انتقام سخت برای آنچه ترور این فرمانده سپاه قدس می‌خوانند سخن گفته‌اند و حالا تاوان سخت کشته‌شدن سید رضی موسوی نیز به ادعاهای پیشین آن‌ها افزوده شده است.

صبح روز جمعه هشتم دی‌ماه، خبرگزاری فارس در همین راستا از اعدام چهار نفر به اتهام جاسوسی برای اسرائیل خبر داده است. جمهوری اسلامی ادعا کرده که این افراد با هدایت افسران موساد علیه امنیت ملی اقدام به فعالیت‌های جاسوسی نموده‌اند.

پیش‌تر نهادهای حقوق بشری درباره اعدام قریب‌الوقوع وفا هناره، آرام عمری، رحمان پرهازو و نسیم نمازی ابراز نگرانی کرده بودند.

براساس گزارش‌ها، اسرائیل در روز پنجشنبه به یک پایگاه هوایی در جنوب سوریه حملاتی را انجام داده است.

رسانه‌های دولتی سوریه نیز از منابع آگاه در ارتش این کشور نقل کرده‌اند که موشک‌ها از ارتفاعات جولان به سمت چندین سایت نظامی در سوریه پرتاب شده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز که به نقل از یک منبع اطلاعاتی ارتش سوریه و یک مقام امنیتی در منطقه است، حملات جدید به سمت یک پایگاه پدافند هوایی ارتش و یک ایستگاه راداری در تل الصحن در استان سویدا انجام شده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا