آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

سه شهر کانادا در ردیف بهترین شهرهای جهان از نظر تعادل بین کار و زندگی قرار دارند

سه شهر کانادا از لحاظ سالمترین تعادل بین کار و زندگی در صدر رتبه بندی بهترین شهرهای جهان قرار گرفتند

سه شهر کانادا در ردیف بهترین شهرهای جهان از نظر تعادل بین کار و زندگی قرار دارند

طبق یک گزارش جدید سه شهر اتاوا، ونکوور و تورنتو از نظر تعادل بین کار و زندگی در بین ۲۰ شهر برتر سراسر جهان قرار دارند.

شرکت امنیت دفاتر اداری کیسی (Kisi) شاخص تعادل کار و زندگی در ۵۱ شهر ایالات متحده آمریکا و ۴۹ شهر در سایر نقاط جهان را برای سال ۲۰۲۲ بررسی کرده است.

شرکت کیسی در این گزارش می‌گوید «این مطالعه به جای اینکه یک شاخص زیست‌پذیری یا رتبه‌بندی بهترین شهرها برای کار باشد، به دنبال این است که نشان دهد کدام شهرها سالم‌ترین تعادل کار و زندگی را برای شهروندان خود فراهم می‌کنند.»

بیش از ۱۳۰ نوع داده در زمینه شدت کار، زیست پذیری شهر و جامعه شامل درصد مشاغل از راه دور، میانگین تعداد روزهای تعطیل، دسترسی به مراقبت های بهداشت روان، مقرون به صرفه بودن مسکن و امکانات فرهنگی و اوقات فراغت شهر اندازه گیری شد.

در صدر این فهرست اسلو و پس از آن برن، هلسینکی، زوریخ و کپنهاگ قرار دارند. اتاوا با امتیاز ۹۵.۵۱ از ۱۰۰ در رتبه هفتم این فهرست و در میان شهرهای کانادایی رتبه اول را کسب کرد.

ونکوور با رتبه شانزدهم در این فهرست و امتیاز ۹۲.۲۳ دومین شهر برتر کانادایی است و تورنتو با امتیاز ۹۱.۱۲ در رتبه ۱۹ فهرست جهانی از لحاظ تعادل بین کار و زندگی قرار دارد.

در میان شهرهای کانادا در این فهرست، کلگری کمترین امتیاز را داشت و با کسب امتیاز ۸۹.۳۸ در رتبه ۳۰ فهرست جهانی قرار گرفت.

شهرهای دبی، هنگ کنگ، کوالالامپور، سنگاپور و مونته ویدئو (Montevideo) بیشترین درصد افراد پرکار را داشتند. در این فهرست معیار«بیش از حد کار کردن» به عنوان یک کارمند تمام وقت تعریف می شود که بیش از ۴۸ ساعت در هفته کار می کند. بیش از ۱۶ درصد از مردم در این شهرها به عنوان پرکار در نظر گرفته می شوند، در حالی که این میزان در شهرهای کانادا تنها ۱۰ درصد است.

شهر اتاوا ونکوور تورنتو    شهر اتاوا ونکوور تورنتو    شهر اتاوا ونکوور تورنتو

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا