انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

رقابت های انتخابات استانی انتاریو امروز رسما آغاز شد

همزمان با آغاز کارزار انتخابات استانی انتاریو دو حزب سیاسی انتاریو برای تمام حوزه های رأی‌گیری فهرست کاملی از نامزدهای انتخاباتی دارند

رقابت های انتخابات استانی انتاریو امروز رسما آغاز شد

دو حزب از چهار حزب سیاسی انتاریو با فهرست کاملی از نامزدها اولین روز از مبارزات انتخاباتی را آغاز کردند، در حالی که دو حزب دیگر می گویند فهرست آنها در روزهای آینده تکمیل می شود.

هر دو حزب محافظه کار پیشرو و حزب نیودموکرات دارای ۱۲۴ نامزد انتخاباتی [یک نامزد برای هر حوزه رأی‌گیری در انتاریو] هستند.

در خبری که روز چهارشنبه منتشر شد، حزب نیودموکرات گفت که تیم آنها شامل متخصصان مختلفی از جمله اعضای هیئت امنای شوراهای آموزشی، مشاوران شهرداری، صاحبان کسب و کارها، کارکنان بهداشت و درمان، معلمان، رهبران کارگری و حسابداران است.

نیودموکرات ها گفتند که نزدیک به ۴۰ نفر از نامزدهای انتخاباتی آنها نمایندگان فعلی پارلمان هستند.

حزب سبز می گوید که تا کنون ۱۱۴ نامزد این حزب مشخص شده است. انتظار می رود شش نامزدهای این حزب در چند روز آینده مشخص شوند در حالی که چهار نامزد در مرحله «گزینش نهایی» هستند.

لیبرال ها نیز با ۱۱۰ نامزد انتخاباتی فاصله کمی با احزاب دیگر دارند و می گویند که «فهرست کاملی از ۱۲۴ نامزد را برای کمپین انتخاباتی معرفی خواهند کرد.»

سخنگوی لیبرال‌ها می‌گوید که بیش از نیمی از نامزدهای آن‌ها زن هستند و «تنوع چشمگیری از تجربیات و سوابق» دارند.

مبارزات انتخاباتی انتاریو به طور رسمی از چهارشنبه آغاز شد و رهبران هر چهار حزب استانی پیش از آغاز گردهمایی های انتخاباتی مختلف به امید ایجاد حمایت در طول مجموعه رویدادهای برنامه ریزی شده ابتدا کمپین خود را از منطقه تورنتو بزرگ آغاز کردند.

نیک نانوس (Nick Nanos) یک مجری نظرسنجی کانادایی صبح چهارشنبه به سی‌پی‌۲۴ (CP24) گفت «مهم‌ترین عامل [در این انتخابات] جغرافیاست. هم لیبرال‌ها و هم نیودموکرات‌ها باید در منطقه تورنتو بزرگ حمایت کسب کنند و این حمایت را افزایش دهند. اگر این دو حزب از لحاظ آماری نتوانند این کار را انجام دهند، تقریباً غیرممکن است که بتوانند داگ فورد و محافظه‌کاران را به چالش بکشند.»

نظرسنجی جدیدی که روز سه‌شنبه توسط نانوس منتشر شد، نشان داد که حزب محافظه کار پیشرو همزمان با شروع رسمی دوره انتخابات هفت امتیاز جلوتر است.

حدود ۳۶.۹ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که از محافظه کاران حمایت می کنند در حالی که حدود ۳۰.۴ درصد گفتند که از لیبرال ها به رهبری استیون دل دوکا حمایت خواهند کرد.

حزب نیودموکرات که در سال ۲۰۱۸ پس از پیشی گرفتن از لیبرال ها به اپوزیسیون رسمی تبدیل شد، با حدود ۲۳.۷ درصد از رأی دهندگانی که تصمیم خود را گرفته اند در جایگاه سوم قرار گرفت.

نانوس گفت «در قسمت اول کمپین، من پیش‌بینی می‌کنم که دل دوکا گزینه غیرمنتظره خواهد بود.» و افزود که رهبری یکی از عوامل کلیدی تعیین‌کننده در نحوه رأی دادن مردم در انتاریو است.

در همین حال، حدود ۲۲.۸ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که هوروات نخست وزیر ترجیحی آنها خواهد بود.

شهروندان انتاریویی در ۲ ماه جون پای صندوق های رأی خواهند رفت.

رقابت های انتخابات استانی انتاریو امروز رسما آغاز شد
رقابت های انتخابات استانی انتاریو امروز رسما آغاز شد

نامزدهای انتخاباتی انتاریو      نامزدهای انتخاباتی انتاریو

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا