جدیدترین اخبارجهان

دفتر تسلیت و یادبود ملکه الیزابت دوم در سفارت انگلیس در تهران باز شد

گشایش دفتر یادبود ملکه در سفارت انگلیس در تهران

دفتر تسلیت و یادبود ملکه الیزابت دوم در سفارت انگلیس در تهران باز شد

به گفته سفارت انگلیس در ایران، درپی درگذشت ملکه بریتانیا الیزابت دوم، دفتر تسلیت و یادبود در این سفارت ایجاد شده است.

سفارت انگلیس در ایران همچنین با انتشار توئیتی در صفحه توییتر خود نوشت: «به دنبال درگذشت علیاحضرت ملکه بریتانیا الیزابت دوم، دفتر تسلیت و یادبود از روز یکشنبه از ساعت ۱۲  طی ساعات کاری در دسترس خواهد بود.»

دفتر تسلیت و یادبود ملکه الیزابت دوم در سفارت انگلیس در تهران باز شد
دفتر تسلیت و یادبود ملکه الیزابت دوم در سفارت انگلیس در تهران باز شد

هم‌چنین این سفارت اعلام کرده است که دفتر تسلیت و یادبودی هم به صورت آنلاین در وبسایت www.royal.uk قابل دسترسی خواهد بود.

ملکه انگلستان پنجشنبه هفته گذشته در ۹۶ سالگی درگذشت. فرزند او چارلز سوم در ۷۳ سالگی به عنوان جانشین وی، پادشاه انگستان است.

الیزابت دوم از دوم ژوئیه سال جاری رسماً مقام دوم طولانی‌ترین پادشاهی پس از لویی چهاردهم در فرانسه را کسب کرده بود. اگر او تا ماه مه ۲۰۲۴ در قدرت باقی می‌ماند عنوان طولانی‌ترین سلطنت را به خود اختصاص می‌داد.

با مرگ ملکه الیزابت دوم، پسرش چارلز ۷۳ ساله به عنوان پادشاه جدید بریتانیا بر تخت نشست. بنا بر اعلام منابع خبری چارلز عنوان «پادشاه چارلز سوم» را برای خود به عنوان پادشاه بریتانیا برگزیده است.

ده روز بین مرگ ملکه و تشییع جنازه او فاصله خواهد داشت، در این مدت جسد او در کاخ باکینگهام باقی می‌ماند تا خانواده بتوانند با او وداع کنند. سپس جسد ملکه را به سالن وست مینستر منتقل می‌کنند تا مردم برای ادای احترام به او جمع شوند.

در روز دهم، جسد ملکه برای تشییع جنازه به ابی وست مینستر منتقل خواهد شد. مراسم تشییع جنازه با حضور مقامات دولتی از سراسر جهان و با هماهنگی نیروهای مسلح و دولت برگزار خواهد شد.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از او به عنوان دیربازترین فرمانروای کانادا یاد کرد.

سفارت روسیه در کانادا هم  اعلام کرد که در سوگواری برای ملکه الیزابت دوم به مردم کانادا پیوسته و پرچم ملی این کشور را به حالت نیمه افراشته در می‌آورد.

این سفارتخانه در توییتر خود نوشت: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهورروسیه درگذشت الیزابت دوم را به چارلز سوم، پادشاه انگلیس تسلیت گفت. این سفارتخانه به مردم کانادا در این سوگواری می‌پیوندد. پرچم ما نیمه افراشته است.»

سفارتخانه روسیه در کانادا اضافه کرد: «اولگ استپانوف، سفیر روسیه در کانادا از بابت درگذشت ملکه انگلیس همدردی خود را به جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و دیگر مقامات این کشور ابراز کرده است.»

پادشاه انگلیس  پادشاه انگلیس

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا