جدیدترین اخبارجهان

اوکراین با ۱۵ نوع پهپاد دوربرد صنعت نفت روسیه را هدف قرار می‌دهد

یک سال از زمان حملات پهپادهای اوکراین ظرفیت پالایشگاه‌های روسیه ۱۲ درصد کاهش یافته است

اوکراین با ۱۵ نوع پهپاد دوربرد صنعت نفت روسیه را هدف قرار می‌دهد

پهپادهای اوکراینی شب گذشته به یک پالایشگاه نفت در استان سامارا حمله کردند و آن را شعله‌ور ساختند که تا صبح می‌سوخت. این حمله جدیدترین و دورترین حمله در کارزار فزاینده حملات پهپادی اوکراینی است که تأسیسات نفتی روسیه را هدف قرار می دهد. سامارا بیش از ۵۰۰ مایل از خط مقدم در شرق اوکراین فاصله دارد.

اوکراین با 15 نوع پهپاد دوربرد صنعت نفت روسیه را هدف قرار می‌دهد
اوکراین با ۱۵ نوع پهپاد دوربرد صنعت نفت روسیه را هدف قرار می‌دهد

در یک سال گذشته در حملاتی که بیش از دوازده پالایشگاه و انبار نفت را در غرب روسیه هدف قرار دادند، اداره اطلاعات اوکراین می گوید که به طور موقت ظرفیت تولید پالایشگاه‌های روسیه را حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است و این تأثیر منفی بر قیمت بنزین برای رانندگان روسی دارد.

قیمت ها در این ماه به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسید. مسکو در تلاش برای حفظ ذخایر داخلی با نزدیک شدن به فصل سفرهای تابستانی، ممنوعیت صادرات بنزین را که در ماه سپتامبر لغو کرده بود، بازگرداند.

کی‌یف روی حملات نفتی حساب می‌کند تا منابع مالی مسکو را تحت فشار قرار دهد، لجستیک نظامی را پیچیده کند و نارضایتی را در میان روس‌های روزمره ایجاد کند. اما انتظار نداشته باشید که کمپین هواپیماهای بدون سرنشین تعیین کننده باشد. هنادی ریابتسف، کارشناس انرژی به پراودا اوکراین گفت اینها حملات نقطه ای هستند. آنها دردناک هستند و بر لجستیک تأثیر می گذارند، اما تأثیر قابل توجهی بر حجم کل پالایش سالانه ندارند.

شاید مهمتر از آن برای نیروهای اوکراینی، حملات پهپادها شامل ۱۵ نوع پهپاد دوربرد دست ساز که تحلیلگر نیروی دریایی H.I. ساتون شناسایی کرده است می تواند کرملین را وادار کند که سیستم های دفاع هوایی ارزشمند را از خط مقدم بیرون بکشد و آنها را در اطراف زیرساخت های نفتی مستقر کند.

مسکو که ظاهراً از تقویت دفاع هوایی خود ناامید بود، اخیراً از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶ صادرات دو باتری موشک زمین به هوای اس-۴۰۰ به دهلی نو را به تعویق انداخت. به گفته وزارت دفاع بریتانیا، طرح هایی برای استقرار خودروهای پدافند هوایی پانتسیر در اطراف تاسیسات انرژی در حال انجام است.

اوکراین با 15 نوع پهپاد دوربرد صنعت نفت روسیه را هدف قرار می‌دهد
اوکراین با ۱۵ نوع پهپاد دوربرد صنعت نفت روسیه را هدف قرار می‌دهد

در تقویت حفاظت اطراف پالایشگاه‌ها، روس‌ها ممکن است حفاظت کمتری را در اطراف پایگاه‌های هوایی، بنادر، مقرها و سایر تأسیسات نظامی بپذیرند و در نتیجه آنها را به اهداف آسان‌تری تبدیل کنند.

مؤسسه مطالعات جنگ در واشنگتن دی سی توضیح داد حملات پهپادهای اوکراینی علیه اهدافی در داخل روسیه احتمالاً فشار بر تجهیزات دفاع هوایی موجود روسیه را افزایش می دهد.

حمله موشکی گسترده اوکراینی که روز یکشنبه لنگرگاه ناوگان دریای سیاه روسیه را در سواستوپل در کریمه اشغالی هدف قرار داد، به پیامدهای احتمالی آن اشاره کرد که روسیه بهترین دفاع هوایی خود را گسترش می‌دهد و کم می‌کند.

این حمله موشکی، که ظاهراً شامل موشک‌های کروز Storm Shadow ساخت بریتانیا و موشک‌های مشابه فرانسوی SCALP-EG که توسط بمب‌افکن‌های سوخوی Su-24 نیروی هوایی اوکراین پرتاب شد، ممکن است به دو کشتی فرود کلاس روپوچا ناوگان دریای سیاه اصابت کرده باشد و انقراض آنها را تسریع کند. 

برای کرملین، یک انتخاب ممکن است قریب الوقوع باشد محافظت از پالایشگاه ها یا محافظت از نیروهای خط مقدم. ممکن است انجام هر دو غیرممکن باشد. مارک هرتلینگ، ژنرال بازنشسته ارتش ایالات متحده خاطرنشان کرد شما نمی توانید در همه جا دفاع کنید.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا