جدیدترین اخبارجهان

ترامپ از اسرائیل می‌خواهد جنگ خود را تمام کند

رئیس جمهور سابق به یک خبرگزاری اسرائیلی گفت که تصاویر ویرانی غزه به کشور شما آسیب می رساند شما بسیاری از حمایت جهان را از دست می دهید

ترامپ از اسرائیل می‌خواهد جنگ خود را تمام کند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق در مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری محافظه‌کار اسرائیل که روز دوشنبه منتشر شد، اسرائیل را تشویق کرد که جنگ خود را تمام کند.

ترامپ از اسرائیل می‌خواهد جنگ خود را تمام کند
ترامپ از اسرائیل می‌خواهد جنگ خود را تمام کند

در حالی که ترامپ معمولاً کلمات تند برای رئیس جمهور جو بایدن داشت او بایدن را احمق خواند چراکه او هیچ نسخه ای برای آنچه ایالات متحده باید برای پایان دادن به جنگ بین اسرائیل و فلسطینیان انجام دهد یا برای آنچه که در صورت انتخاب شدن برای ایجاد جنگ در غزه انجام خواهد داد ارائه نکرده است.

مصاحبه با اسرائیل هیوم، نشریه ای که توسط شلدون ادلسون، غول کازینوی محافظه کار آمریکایی آغاز شد، در همان روزی منتشر شد که دولت بایدن به شورای امنیت سازمان ملل اجازه داد قطعنامه ای را در مورد درخواست آتش بس در غزه تصویب کند.

همچنین در حالی رخ داد که اعضای سابق دولت ترامپ در مورد سیاست‌هایی که به شدت از سیاست‌های رئیس جمهور بایدن فاصله دارد، صریح‌تر صحبت کرده‌اند. جارد کوشنر، داماد ترامپ و مشاور ارشد سابق کاخ سفید که تلاش‌های دیپلماتیک دولت ترامپ در خاورمیانه را رهبری می‌کرد، هفته گذشته به دلیل اینکه جنگ غزه را یک وضعیت ناگوار خواند، داغ شد. سپس افزود اما از دیدگاه اسرائیل من تمام تلاشم را می کنم تا مردم را بیرون برانم و سپس آن را پاکسازی کنم.

ترامپ از اسرائیل می‌خواهد جنگ خود را تمام کند
ترامپ از اسرائیل می‌خواهد جنگ خود را تمام کند

و دیوید ام. فریدمن که در دوران دولت ترامپ سفیر آمریکا در اسرائیل بود، در آخر هفته از کامالا هریس معاون رئیس جمهور در رسانه های اجتماعی انتقاد کرد که گفته بود در صورت حمله اسرائیل، ۱.۵ میلیون فلسطینی که در جنوب شهر رفح در غزه تجمع کرده بودند، جایی برای رفتن ندارند. فریدمن پیشنهاد کرد که فلسطینی‌های غزه همیشه می‌توانند مهاجرت کنند.

فریدمن نوشت او نقشه ها را مطالعه کرد و به این نتیجه رسید که مردم رفح جایی برای رفتن ندارند. این باید یک نقشه بسیار کوچک بوده باشد به وضوح مصر و سایر کشورهای عربی کنار گذاشته شده است.

ترامپ لفاظی اخراج را قبول نکرد، اما به مصاحبه‌کنندگان اسرائیلی گفت که قصد دارد با فریدمن ملاقات کند تا به صحبت‌های او گوش دهد که ایالات متحده حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری را به رسمیت می‌شناسد، جایی که از آن زمان توسط اسرائیل اشغال شده است.

با این حال، هدف اصلی ترامپ، نسخه متفاوت تری برای راست اسرائیل بود اسرائیل باید جنگ غزه را به پایان برساند او گفت شما باید آن را انجام دهید و سپس به سرعت به سمت صلح در برخی موارد حرکت کند. زیرا اسرائیل در مشکل است.

ترامپ هشدار داد اسرائیل باید بسیار مراقب باشد، زیرا شما بخش زیادی از حمایت جهان را از دست می‌دهید، حمایت‌های زیادی را از دست می‌دهید. شما باید کار را تمام کنید، باید کار را انجام دهید. و شما باید به صلح برسید، تا به یک زندگی عادی برای اسرائیل و برای بقیه برسید.

ترامپ از اسرائیل می‌خواهد جنگ خود را تمام کند
ترامپ از اسرائیل می‌خواهد جنگ خود را تمام کند

رئیس‌جمهور سابق همچنین آنچه را که به نظر می‌رسد انتقادی از تلاش‌های تبلیغاتی اسرائیل بود، ارائه کرد.

او در پاسخ به این سوال که چگونه با افزایش یهودی ستیزی در طول جنگ غزه مقابله خواهد کرد، پاسخ داد به نظر من اسرائیل اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد. او ادامه داد این عکس‌ها، یعنی تصاویر متحرکی از بمب‌هایی که در ساختمان‌های غزه انداخته می‌شوند. و من گفتم اوه، این یک پرتره وحشتناک است. این یک تصویر بسیار بد برای جهان است.

به نظر می رسد که ترامپ مقامات نظامی اسرائیل را برای انتشار چنین تصاویری از تخریب مقصر دانسته است. او به اسرائیل هیوم گفت هر شب، ساختمان‌ها را تماشا می‌کردم که بر سر مردم می‌ریختند.

وی گفت می‌گویند وزارت دفاع دستور داده است و افزود فکر می‌کنم اسرائیل می‌خواست نشان دهد که سر سخت است، اما گاهی اوقات شما نباید این کار را انجام دهید.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا