جدیدترین اخبارجهان

مالی بعد از توئیت احمقانه‌اش: پذیرش اشتباه مهم است، در توئیتم از کلمات درستی استفاده نکردم

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت پذیرش اشتباه مهم است، در توئیتم از کلمات درستی استفاده نکردم

راب مالی بعد از توییت احمقانه‌اش: پذیرش اشتباه مهم است، در توئیتم از کلمات درستی استفاده نکردم

در حالیکه بیش از یکماه از سرکوب اعتراضات در ایران که به دلیل قتل مهسا امینی دختر ۲۲ ساله در بازداشت پلیس امنیت اخلاقی تهران (گشت ارشاد) شروع شد، می‌گذرد، مردم ایران از پا ننشسته‌اند و در خیابانهای ایران جانشان را کف دستشان گرفته‌اند، همچنان اعتراض و اعتصاب می‌کنند و به دنبال چیزی کمتر از تغییر حکومت نیستند.

در ادامه اعتراض‌های ضد حکومتی و فراخوان حامد اسماعیلیون، سخنگوی انجمن خانواده‌های قربانیان هواپیمای اوکراینی روز شنبه ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر)، ده‌ها هزار نفر از ایرانیان از سراسر جهان در شهر برلین، پایتخت آلمان دست به تظاهرات زدند و علیه جمهوری اسلامی و سرنگونی حکومت ایران شعار سر دادند.

راب مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران پس از تظاهرات میلیونها نفر از ایرانیان در اروپا، آمریکا، آمریکای شمالی و ایران علیه حکومت جمهوری اسلامی که به وضوح خواستار سرنگونی رژیم دیکتاتوری بودند روز شنبه در توییتر نوشت: «تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم ایران برای درخواست رعایت و احترام به کرامت انسانی و حقوق بشر از سوی حکومت‌شان ادامه دارد».

توئیت او در شبکه‌های اجتماعی اینگونه تفسیر شد: او خواسته مردم را تغییر رفتار حکومت ایران می‌داند و نه تغییر خود حکومت.

مالی روز دوشنبه به دلیل شدت انتقادها و از ترس از دست دادن جایگاه خود در دولت بایدن، در گفتگویی کوتاه با ایران‌اینترنشنال در پاسخ به انتقادات از توییت خود گفت: «پذیرش اشتباهات مهم است. در این توئیت از کلمات درستی استفاده نکردم.»

او که دائما از جواب صریح و شفاف طفره می‌رفت، در خصوص مطالبات معترضان ایرانی گفت: «نه من و نه دولت آمریکا نمی‌توانیم ادعای سخن‌گویی معترضان را داشته باشیم. تنها خود آن‌ها هستند که می‌توانند چنین کنند و من هرگز قصد ندارم که چیزی غیر از این بگویم.» «آنچه ما از زمان آغاز اعتراضات می‌توانستیم انجام دهیم و تاکنون نیز انجامش داده‌ایم، اقداماتی قاطع در جهت حمایت از حقوق بنیادین مردم ایران بوده است، از جمله این که اطمینان پیدا کنیم آنها از ابزار لازم برای ارتباط با یکدیگر و دنیا برخوردارند و همچنین رژیم و مقاماتش را به دلیل سرکوب بی‌رحمانه هدف تحریم قرار دهیم.»

راب مالی پس از توئیت احمقانه و مصاحبه غیرشفاف در مورد موضع خود نسبت به جمهوری اسلامی، ایرانیان را به این باور رساند که هدف او تنظیم توافق‌هسته‌ای و بقای رژیم تروریستی جمهوری اسلامی است؛ او در واقع به توئیت خودش و حکومت تهران اعتقاد دارد و از سر فشار و ناچاری تن به مصاحبه داده است.

این در‌ حالی است که جمهوری اسلامی هر ساعت و ثانیه در حال جنایت و خرابکاری می‌باشد و نه تنها در داخل کشور مردم ایران را سرکوب می‌کند و از حقوق اولیه‌شان محروم می‌نماید، بلکه با شرارت، آتش افروزی‌ و بلندپروازی‌ها منطقه را ناامن کرده و اخیر هم بصورت علنی با تهیه پهپاد برای روسیه در کشتار مردم اوکراین مشارکت می‌کند. 

مسیح علی‌نژاد خبرنگار و فعال حقوق زنان که از ابتدا صدای اعتراض‌اش به توئیت راب مالی بلند بود گفت: «او بر صورت ما مردم سیلی زد». 

رابرت مالی نماینده میز ایران در کاخ سفید خواسته های میلیون ها معترض ایرانی را تحریف کرد.

نباید کوتاه بیاییم

در برابر سخنان نماینده دولت بایدن در امور ایران باید یک‌صدا در برابر کاخ سفید بایستیم و خواستار اخراج او شویم. رفتار او توهین به ملت ایران است. ما خواستار اصلاحات نیستیم ما خواهان براندازی جمهوری اسلامی هستیم. 

ما ایرانی‌های خارج نشین باید محکم بایستیم، صدای مردم ایران باشیم، بلند فریاد بزنیم، خواستار کناره گیری و اخراج رابرت مالی از دولت بایدن شویم. او نماینده میز ایران در کاخ سفید است. 

برای امضا پتیشن که خطاب به رئیس جمهور آمریکا تهیه شده اینجا کلیک کنید.

راب مالی بعد از توییت احمقانه‌اش: پذیرش اشتباه مهم است، در توئیتم از کلمات درستی استفاده نکردم
راب مالی بعد از توییت احمقانه‌اش: پذیرش اشتباه مهم است، در توئیتم از کلمات درستی استفاده نکردم

آیا می‌دانید: کنفرانس گوادلوپ یا نشست گوادلوپ جلسه‌ای بود که از ۴ تا ۷ ژانویه ۱۹۷۹/ ۱۴ تا ۱۷ دی ۱۳۵۷، میان رؤسای دولت ۴ قدرت اصلی بلوک غرب (آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان غربی) در جزیره گوادلوپ برگزار شد و یکی از موضوعات اصلی آن بررسی وضعیت بحرانی ایران در آن دوران -آخرین روزهای پیش از انقلاب ۱۳۵۷- بود. این جلسه به میزبانی والری ژیسکار دستن رئیس‌جمهور وقت فرانسه در جزیره گوادلوپ که یکی از شهرستان‌های فرادریایی فرانسه در دریای کارائیب است، برگزار شد. در این جلسه، جیمی کارتر رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، جیمز کالاهان نخست‌وزیر بریتانیا، هلموت اشمیت صدراعظم آلمان غربی و خودِ ژیسکار دستن حضور داشته‌اند. در این جلسه در مورد قریب‌الوقوع بودن سرنگونی محمدرضا پهلوی شاه ایران توافق حاصل شد. توییت راب مالی  پتیشن راب مالی    پتیشن راب مالی  پتیشن راب مالی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا