جدیدترین اخبارجهان

آمریکا: پیش‌نویس تازه اتحادیه اروپا درباره احیای برجام را بررسی می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده از بررسی اجرای کامل برجام خبر داد

آمریکا: پیش‌نویس تازه اتحادیه اروپا درباره احیای برجام را بررسی می‌کنیم

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، از دریافت و بررسی پیش‌نویس تفاهم‌نامه اتحادیه اروپا برای اجرای کامل برجام خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که در کنفرانس خبری هفتگی خود با رسانه ها سخن می گفت با بیان اینکه این متن از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دریافت شده افزود: قرار است این متن که در اختیار ایران و سایر کشورهای مربوط  به مذاکرات اتمی قرار داده شده، در دولت بایدن نیز مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن مستقیماً در اختیار اتحادیه اروپا قرار گیرد.

ند پرایس با بیان اینکه پیش نویس جدید جوزپ بورل با اندکی تغییر مشابه پیش نویسی است که در اسفند ماه پیش از توقف مذاکرات تهیه شده ‌بود اظهار داشت: «ما در حال مطالعه این تغییرات هستیم و پاسخ مان را نیز به سرعت تهیه و تنظیم می کنیم و امیدواریم ایران نیز متقابلا در این رابطه اقدام کند.»

آیا امیدی به احیای برجام هست؟

جوزپ بورل نیز با انتشار یادداشتی در روزنامه فایننشال تایمز، با اشاره به کوتاه نیامدن طرفین بطور غیر مستقیم مذاکرات احیای برجام را تمام شده و بی نتیجه خواند.

بر همین اساس بورل پیش‌نویسی را با ذکر کارهایی که باید دو طرف (ایران و آمریکا) برای احیای برجام انجام دهند تهیه کرده است.

بر همین اساس بورل معتقد است که این متن پیشنهادی بهترین توافق ممکن می تواند باشد.

علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی در مذاکرات احیای برجام نیز با انتشار توییتی نوشت: «در طول هفته گذشته، تبادل نظرهای جدی و سازنده‌ای با طرف‌های مقابل پیرامون مذاکرات وین انجام شده است. هماهنگ‌کننده، ایده‌های خود را برای جمع‌بندی مذاکرات ارائه کرده است. ما نیز ایده‌هایی برای جمع‌بندی مذاکرات، هم از لحاظ شکلی و هم محتوایی، داریم که به اشتراک گذاشته خواهد‌ شد.»

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا