ایرانجدیدترین اخبار

مقام‌های جمهوری اسلامی ویدیوهای منتشر شده را فیلم‌سازی صهیونیست‌ها خواندند / قوه قضائیه: برخی ویدیوها ربطی به این قوه ندارد

هک دوربین های زندان اوین: قوه قضائیه گفت برخی ویدیوها ربطی به این قوه ندارد

هک دوربین‌های زندان اوین : مقام‌های جمهوری اسلامی ویدیوهای منتشر شده را فیلم‌سازی صهیونیست‌ها خواندند

به دنبال هک شدن دوربین‌های مداربسته زندان اوین توسط گروه هکری عدالت علی و انتشار ویدیوهایی از شکنجه و بدرفتاری با زندانیان، محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه ایران مدعی شد که بسیاری از تصاویر شکنجه و کتک زدن زندانیان در این زندان مونتاژ است و اصلا ربطی به زندان و قوه قضاییه ندارد.

هک دوربین های زندان اوین : مقام‌های جمهوری اسلامی ویدیوهای منتشر شده را فیلم‌سازی صهیونیست‌ها خواندند
هک دوربین های زندان اوین جمهوری اسلامی ویدیوهای فیلم‌سازی صهیونیست‌ها

حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ایران نیز در واکنش به ویدیوهای منتشر شده گفت که فیلم‌های زندان اوین فیلم‌سازی صهیونیست‌ها است تا مردم را از شکست آمریکا از چریک‌های مظلوم و پابرهنه افغانستانی دور کند.

نوروزی گفت شکنجه طبق قانون اساسی ایران ممنوع اعلام شده و طبق بررسی‌‌های انجام شده و اصلا شکنجه‌ای به آن معنا در ایران وجود ندارد. او و دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی در حالی شکنجه در زندان‌های ایران را انکار می‌کنند که بارها گزارش‌هایی درباره شکنجه زندانیان منتشر شده است.

با وجود آنکه مقام‌های قضایی از جمله رئیس سازمان زندان‌ها مسئولیت این بدرفتاری‌ها را پذیرفته و از برکناری و تعلیق پرسنل خطاکار خبر داده است، نوروزی ویدیوهای منتشرشده را شانتاژگری نامید و مدعی شد که در زندان‌های ایران شکنجه نداریم.

اخیرا نیز در چهارم شهریور امسال، ۲۸ نفر از زندانیان سیاسی حاضر در زندان تهران بزرگ در بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که آنچه در فیلم‌های منتشر شده که به شکل شکنجه، تحقیر، آزار و اذیت عریان و فیزیکی نشان داده شده فقط بخشی از واقعیت شکنجه در زندان‌های ایران است. شکنجه‌های دیگری هم وجود دارد که در هیچ دوربینی ثبت نمی‌شود.

به دنبال افشای ویدیوها، محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه دستور داد که فورا وضعیت حقوق بشر در زندان‌ها بررسی شود. این در حالی است که تاکنون نهادها و گروه‌های حقوق بشری بارها در رابطه با وضعیت زندانیان در ایران هشدار داده‌اند اما با بی تفاوتی نهادهای امنیتی و قوه قضاییه جمهوری اسلامی روبرو شده‌اند و حکومت ایران هیچ‌وقت اجازه بررسی‌های مستقل را نداده است.

هم اکنون کمیسیون قضایی و اصل نود در حال رسیدگی به این پرونده هستند. هک دوربین های زندان اوین : مقام‌های جمهوری اسلامی ویدیوهای منتشر شده را فیلم‌سازی صهیونیست‌ها خواندند

هک دوربین های زندان اوین : مقام‌های جمهوری اسلامی ویدیوهای منتشر شده را فیلم‌سازی صهیونیست‌ها خواندند
هک دوربین های زندان اوین مقام‌های جمهوری اسلامی فیلم‌سازی صهیونیست‌ها

به تازگی، ۲۴۰ فعال سیاسی و مدنی در بیانیه‌ای، علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی را بالاترین مسئول خواندند و خواهان تشکیل هیاتی مستقل برای رسیدگی به وضعیت زندانیان شدند.

در این بیانیه با اشاره به ضرورت رسیدگی به پرونده توسط مرجعی مستقل، عنوان شد که تشکیل این هیات و انتشار نتیجه بررسی‌های آن نویدبخش اراده حاکمیت در پیشگیری از اتفاقات مشابه خواهد بود.

زندان اوین معروف‌ترین زندان ایران است که در بندهای مختلف این زندان زندانی‌های سیاسی در حبس به سر می‌برند و برخی بندها نیز تحت نظر نهادهای امنیتی است که هیچ نظارتی روی آنها نیست. 

گروه هکری عدالت علی  محمد مصدق   گروه هکری عدالت علی  محمد مصدق  گروه هکری عدالت علی  محمد مصدق   گروه هکری عدالت علی  حسن نوروزی    حسن نوروزی      حسن نوروزی        حسن نوروزی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا