جدیدترین اخبارجهان

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا  پیش بینی می کند که ایالات متحده آمریکا با رکود اقتصادی مواجه خواهد شد

ایلان ماسک با پیش بینی رکود اقتصادی ایالات متحده آمریکا، جزئیات تعدیل نیروی انسانی در تسلا را اعلام کرد

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا  پیش بینی می کند که ایالات متحده آمریکا با رکود اقتصادی مواجه خواهد شد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و ثروتمندترین فرد در جهان گفت که طی سه ماه آینده ۱۰ درصد از کارکنان حقوق بگیر در شرکت خودروساز برقی تسلا تعدیل خواهند شد، چرا که  پیش‌بینی می کند که احتمال رکود اقتصادی در ایالات متحده آمریکا بیشتر از عدم رکود است.

ماسک در سخنانی در مجمع اقتصادی قطر که توسط بلومبرگ سازماندهی شده بود، گفت که این تعدیل نیروی انسانی فقط برای کارگران حقوق بگیر اعمال می شود، یعنی کاهش ۳.۵ درصدی در کل تعداد کارکنان تسلا که ماسک این تغییر را «نه چندان قابل ملاحظه» توصیف کرد.

اما ایلان ماسک نسبت به دورنمای رکود اقتصادی ایالات متحده آمریکا ابراز نگرانی کرد.

ماسک گفت «این یک قطعیت نیست، اما به نظر می رسد اتفاق افتادن آن محتمل تر باشد.»

چشم اندازی که ماسک توصیف می کند بازتابی از نظرات مدیرعاملان برخی دیگر از شرکت ها از جمله جیمی دیمون (Jamie Dimon) مدیر عامل جی.پی مورگان چیس و شرکا (JPMorgan Chase & Co) و همینطور جان والدرون (John Waldron) رئیس گلدمن ساکس (Goldman Sachs) است. جیمی دیمون در اوایل این ماه گفت «یک طوفان در راه می‌باشد که در حال نزدیک شدن به ماست.»

اینکه آیا ایالات متحده آمریکا وارد رکود اقتصادی خواهد شد یا خیر، نگرانی فزاینده ای برای مدیرعاملان شرکتها، وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا و دولت بایدن به وجود آورده است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا حتی در شرایطی که  بزرگترین اقتصاد جهان در حال تلاش برای مقابله با افزایش قیمت بنزین و تورم است که به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده، روز دوشنبه تکرار کرد که احساس می‌کند رکود اقتصادی آمریکا یک امر اجتناب‌ناپذیر نیست.

لارنس سامرز (Lawrence Summers) وزیر خزانه داری سابق آمریکا روز یکشنبه به ان بی سی نیوز گفت که انتظار رکود اقتصادی را دارد.

ماسک در ایمیلی در تاریخ ۲ جون که رویترز آن را مشاهده کرد، به مدیران تسلا گفته بود که «احساس فوق‌العاده بدی» در مورد اقتصاد دارد و این شرکت باید حدود ۱۰ درصد از کارکنان خود را کاهش دهد و «تمام استخدام‌ها را در سراسر جهان متوقف کند.»

ایلان ماسک روز سه‌شنبه گفت تسلا انتظار دارد تعداد کارگرانی که به صورت ساعتی دستمزد دریافت می‌کنند را نسبت به کارگران دارای حقوق و دستمزد ثابت افزایش دهد.

ماسک همچنین گفت که به کریپتوکارنسی ها پایبند است و قصد دارد شخصاً از داج‌کوین (dogecoin) پشتیبانی کند.

ارز دیجیتال امسال با نوسان بالایی روبرو بوده، اما در فوریه سال گذشته پس از اینکه تسلا اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریده است و قصد دارد آن را به عنوان شیوه پرداخت برای وسایل نقلیه بپذیرد قیمت این کریپتوکارنسی برای مدت کوتاهی افزایش یافت.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا