آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

طبق اعلام سازمان آمار کانادا موقعیت های شغلی اشغال نشده در مارس به بیش از ۱ میلیون شغل رسید

سازمان آمار کانادا گفت تعداد موقعیت های شغلی اشغال نشده در ماه مارس به رقم بی‌سابقه بیش از ۱ میلیون رسید

سازمان آمار کانادا : موقعیت های شغلی اشغال نشده در مارس به بیش از ۱ میلیون شغل رسید

سازمان آمار کانادا روز پنجشنبه اعلام کرد که تعداد موقعیت های شغلی اشغال نشده در سراسر کانادا در ماه مارس به بالاترین حد خود رسید و به روند کاهشی پنج ماهه پایان داد.

سازمان آمار کانادا گفت که کارفرمایان در ابتدای مارس به دنبال پر کردن بیش از یک میلیون موقعیت شغلی بودند که این رقم ۱۸۶،۰۰۰ موقعیت یا ۲۲.۶ درصد نسبت به فوریه و ۳۸۲،۰۰۰ موقعیت یا ۶۰.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

نرخ فرصت‌های شغلی بر اساس تصحیح غیرفصلی، که تعداد موقعیت‌های شغلی اشغال نشده را نسبت به تمام موقعیت‌های شغلی اندازه‌گیری می‌کند، در ماه مارس ۵.۹ درصد بود که با بالاترین رقم در سپتامبر ۲۰۲۱ مطابقت داشت.

موقعیت های شغلی اشغال نشده در صنعت خدمات اقامتی، خدمات غذایی و خرده فروشی بیش از یک سوم افزایش یافت در حالی که در مشاغل مربوط به بهداشت و درمان، مددکاری اجتماعی و ساخت و ساز به رقم بی سابقه‌ای رسید.

کارفرمایان در بخش خدمات اقامتی و غذایی به دنبال پر کردن ۱۵۸،۰۰۰ موقعیت شغلی اشغال نشده معادل نرخ ۱۲.۸ درصدی بودند که برای یازدهمین ماه متوالی بالاترین میزان در بین تمام بخش ها بود.

تعداد ۱۰۹،۰۰۰ موقعیت شغلی اشغال نشده در بخش خرده فروشی در دسترس بود و در بخش بهداشت و درمان ۱۵۴،۰۰۰ موقعیت شغلی اشغال نشده و در بخش ساخت و ساز نیز ۸۲،۰۰۰ موقعیت اشغال نشده فراهم بود.

نرخ فرصت های شغلی اشغال نشده در همه استان ها افزایش داشت در حالی که بیشترین افزایش در سسکچوان، نوا اسکوشیا و نیوفاندلند و لابرادور ثبت شد.

پیش از ماه مارس موقعیت های شغلی به دلیل وجود الگوهای فصلی برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت در حالی که افزایش فعالیت های اقتصادی باعث افزایش تقاضا برای نیروی کار شد.

نرخ بیکاری کم سابقه ۵.۳ درصد و نرخ مشارکت بالای ۸۸.۶ درصدی نیروی کار در ماه مارس باعث شد نسبت افراد بیکار به ازای هر فرصت شغلی اشغال نشده به طور متوسط به ۱.۲ نفر برسد که این رقم نسبت به ۱.۴ نفر در فوریه و ۲.۶ نفر در مارس ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

کمترین نسبت [افراد بیکار به فرصت های شغلی اشغال نشده در کبک و بریتیش کلمبیا و بالاترین در نیوفاندلند و لابرادور بود.

در همین حال متوسط ​​درآمد هفتگی نسبت به فوریه ۰.۹ درصد و نسبت به سال گذشته ۴.۳ درصد افزایش یافته است که دو برابر افزایش مشاهده شده در ماه قبل است. شاخص قیمت مصرف کننده در مارس ۶.۷ درصد نسبت به مارس ۲۰۲۱ افزایش یافت.

سازمان آمار کانادا همچنین گفت که تعداد افرادی که در خرده فروشی کار می کنند برای اولین بار در ماه مارس از سطح قبل از پاندمی فراتر رفت.

مشاغل خرده فروشی نسبت به فوریه امسال ۰.۷ درصد یا ۱۴،۸۰۰ موقعیت افزایش یافت که ۹،۶۰۰ شغل بیشتر از سطح فوریه ۲۰۲۰ است.

اشتغال در بخش خرده فروشی در همه استان‌ها برابر یا بیشتر از دو سال قبل بود، به جز انتاریو و منیتوبا که به ترتیب ۵،۴۰۰ و ۲،۱۰۰ موقعیت شغلی کمتر از دوران پیش از پاندمی کووید-۱۹ داشتند که باعث اخراج گسترده کارکنان در بخش خرده فروشی در این استانها شد.

بیش از نیمی از بخش های فرعی خرده‌فروشی از افزایش افراد شاغل حقوق بگیر در ماه مارس خبر دادند که در صدر آنها بخش های خدمات غذا و نوشیدنی (با افزایش ۷،۴۰۰ شغل) و فروشگاه‌های پوشاک و زیورآلات (با افزایش ۳،۰۰ شغل) قرار داشتند.

اشتغال در خواربارفروشی ها در ماه مارس ۲.۸ درصد بالاتر از سطح پیش از پاندمی بود، اما موقعیت های شغلی در فروشگاه های آبجو، شراب و مشروبات الکلی ۵.۱ درصد یا ۲،۶۰۰ موقعیت کمتر از سطح فوریه ۲۰۲۰ بود.

به طور کلی سازمان آمار کانادا گفت که با کاهش مقررات بهداشت عمومی و کلا لغو محدودیت ظرفیت نرخ اشتغال بین فوریه و مارس ۱۱۸،۰۰۰ نفر یا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۷.۳ میلیون نفر رسیده است.

این افزایش نرخ اشتغال ناشی از افزایش تعداد شاغلان در بخش خدمات بود به طوری که هفت استان شاهد افزایش بودند و در صدر آنها استان کبک قرار داشت که بارها، میخانه ها و کازینوها را در ۲۸ فوریه بازگشایی کرد.

نرخ اشتغال در همه استان ها به جز آلبرتا و نیوفاندلند و لابرادور در ماه مارس بالاتر از سطح پیش از پاندمی بود.

نرخ بیکاری در مشاغل کانادا    نرخ بیکاری در مشاغل کانادا    نرخ بیکاری در مشاغل کانادا  نرخ بیکاری در مشاغل کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا