جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

کتی وود یکی از بزرگترین سرمایه گذاران عصر نوین میگوید بیت کوین به ۵۰۰.۰۰۰$ می رسد

از نظر کتی وود بیت کوین می‌تواند به ۵۰۰.۰۰۰ دلار برسد؛ آیا حق با اوست؟

کتی وود یکی از بزرگترین سرمایه گذاران عصر نوین میگوید بیت کوین به ۵۰۰.۰۰۰$ می رسد

کتی وود (Cathie Wood) مدیرعامل آرک اینوست ARK Invest یکی از بزرگترین سرمایه گذران عصر نوین است. ناوگان برتری از صندوق‌های قابل معامله ARK Innovation ETF که بر سهام تکنولوژی‌های تحول‌آفرین مانند تسلا (Tesla)، روکو (Roku) و اسکوئر (Square) تمرکز دارد از زمان بنیان‌گذاری آن در سال ۲۰۱۴ تابه‌حال بیش از ۴۰۰% بازدهی داشته است که به معنای چهار برابر برتری عملکردی نسبت به S&P500 است و علاوه بر این کتی وود هنگامی که پنج صندوق سرمایه‌گذاری او در سال گذشته بیش از ۱۰۰% بازدهی داشت تحسین فراوانی برانگیخت. کتی وود یکی از بزرگترین سرمایه گذاران عصر نوین میگوید بیت کوین به ۵۰۰.۰۰۰$ می رسد

کتی وود یکی از بزرگترین سرمایه گذاران عصر نوین میگوید بیت کوین به 500.000$ می رسد
کتی وود یکی از بزرگترین سرمایه گذاران عصر نوین میگوید بیت کوین به ۵۰۰.۰۰۰$ میرسد

اگرچه صندوق‌های قابل معامله ARK تحت تأثیر فروش‌های گسترده زیر قیمت سهام رشدی در سال جاری اغلب دچار افت شدند، اما با در نظر داشتن سوابق کتی وود، گفته‌های او شایسته توجه است.

مدیرعامل آرک (ARK) همواره یکی از حامیان بزرگ بیت کوین بوده است و در کنفرانس مجازی Barron در ماه نوامبر گذشته گفت که پیش‌بینی می‌کند که این رمزارز به ۵۰۰.۰۰۰ دلار برسد. در طول سقوط اخیر بیت کوین، کتی وود دوباره بر قیمت هدف خود در مورد بیت‌کوین تأکید کرد، با این‌ حال نگرانی‌های زیست‌محیطی را که منجر به عقب‌نشینی ایلان ماسک مدیرعامل تسلا از شیوه پرداخت با ارز دیجیتال شد، تصدیق کرد.

بهتر است قبل از بررسی امکان رسیدن بیت کوین به ۵۰۰.۰۰۰ دلار ابتدا نگاهی به استدلال وود در این مورد بیندازیم.

 

برداشت کتی وود

 

کتی وود پیش‌ از این در نوامبر ۲۰۲۰ استدلال کرد که تعدادی از تسریع‌کننده‌ها از رشد بیت کوین پشتیبانی می‌کنند. او بیت کوین را ارز ذخیره‌ای اکوسیستم دیجیتال خواند و اساساً گفت که بیت‌کوین معادل دلار است.

وود همچنین اشاره کرد که ارزهای توزیع‌شده بانک مرکزی (CBDC ها) که کشورهایی مانند چین و ایالات‌متحده در حال ایجاد آن هستند برای بیت‌کوین و سایر سکه‌های رمزنگاری‌شده بازار گاوی (گاوی) ایجاد می‌کنند. ارزهای بانک‌های مرکزی با کوبیدن مهر تائید حکومتی بر مفهوم پایه‌ای رمزارزها و برجسته‌سازی کلی مزایای آنها باعث مشروعیت بخشیدن به رمزارزها می‌شوند. یکی دیگر از تسریع‌کننده‌ها این واقعیت است که سکه‌های دیجیتالی نظیر بیت کوین مبتنی بر نام مستعارند و برخلاف یوان دیجیتال که چین در حال راه‌اندازی آن است، قابل‌ردیابی به کاربر مالک آن نیست.

مدیرعامل آرک ARK همچنین به افزایش استقبال سازمانی از بیت‌کوین اشاره کرد و گفت اگر مؤسسات ۵% از بودجه خود را به بیت کوین تخصیص دهند همان‌طور که این راهبرد را در مورد کلاس دارایی‌هایی مانند املاک و مستغلات یا بازارهای نوظهور به کار می‌گیرند، چنین اقدامی قیمت بیت‌کوین را تا ۴۰۰.۰۰۰ یا ۵۰۰.۰۰۰ دلار بالا می‌برد.

در چنین سطوحی بیت کوین به‌طور تقریبی به‌اندازه تمام طلای موجود در جهان ارزش خواهد داشت. مقایسه بیت کوین به طلا با استدلال دیگری نیز در مورد ارزش بیت‌کوین متناظر است که طبق آن بسیاری از حامیان مدعی هستند که بیت کوین طلای دیجیتال است زیرا محدود شدن سقف تعداد بیت کوین به ۲۱ میلیون سکه باعث کمیابی مصنوعی این رمزارز می‌شود. کتی وود یکی از بزرگترین سرمایه گذاران عصر نوین میگوید بیت کوین به ۵۰۰.۰۰۰$ می رسد

کتی وود یکی از بزرگترین سرمایه گذاران عصر نوین میگوید بیت کوین به 500.000$ می رسد
کتی وود یکی از بزرگترین سرمایه گذاران عصر نوین میگوید بیت کوین به ۵۰۰.۰۰۰$ میرسد

آیا بیت‌کوین واقعاً می‌تواند به ۵۰۰.۰۰۰ دلار برسد؟

 

کتی وود پیش‌ از این در سال ۲۰۱۸ یک هدف قیمت ۸۰۰ دلاری روی تقسیم تعدیل‌شده سهام تسلا گذاشت که در آن مقطع زمانی تا دور از دسترس به نظر می‌رسید چراکه مستلزم افزایش بیش از ۱۰۰۰% سهام تسلا بود. با این‌ حال، تسلا سال گذشته از این قیمت فراتر رفت و باعث شد کتی وود پیش‌گویانه جلوه کند.

هدف قیمت ۵۰۰.۰۰۰ دلار نیز برای بیت کوین حاکی از افزایش مشابهی است زیرا این ارز دیجیتال باید برای رسیدن به چنین رقمی نزدیک به ۱۲ برابر افزایش یابد.

هدف قیمت به‌خودی‌خود دستمایه خوبی برای یک تیتر اصلی ایجاد می‌کند، اما در مقایسه با دیدگاه گاوی کلی کتی وود اهمیت کمتری دارد. هدف‌های قیمت تصوری از قیمت‌های دقیق، برای سرمایه‌گذاران این امکان را فراهم می‌کنند که حتی در بازار سهام نیز امکان‌پذیر نیست و در یک کلاس دارایی بدون ارزش‌های ذاتی نظیر رمزارز حتی کمتر واقع‌بینانه است.

محاسبات کتی وود برای رسیدن به قیمت ۵۰۰.۰۰۰ دلاری بیت کوین بر این فرض استوار است که سرمایه‌گذاران سازمانی به‌ تدریج به تخصیص سرمایه نیمه تک‌رقمی در رمزارز می‌رسند، فرضی که خود او گفت «اتفاق نخواهد افتاد.» تمثیل رمزارز به طلا بیشتر از نوع نظری بود تا واقع‌گرایانه و مثالی که همراه با فرض معادل بودن بیت‌کوین با طلا در مورد چگونگی دستیابی آن به قیمت ۵۰۰.۰۰۰ دلار مثال می‌زند.

به‌بیان‌دیگر سرمایه‌گذاران نباید انتظار داشته باشند که بیت‌کوین به این زودی‌ها به چنین سطحی برسد به‌خصوص که چنین قیمتی به معنای ضمنی افزوده شدن تقریبا ۱۰ تریلیارد دلار، یا معادل نزدیک به یک‌سوم ارزش S&P500 به ارزش بازار بیت کوین است.

با این‌ همه، موضع گاوی کتی وود نباید نادیده گرفته شود چنانکه او تا به‌ حال در مورد چندین نوآوری تحول‌آفرین دیگر پیش‌بینی درستی داشته است و صندوق‌های سرمایه‌گذاری او از طریق خرید از شرکت‌های گِرِی‌اسکیل بیت‌کوین تراست (Grayscale Bitcoin Trust) و کوین‌بیس (Coinbase) به طرز جسورانه‌ای در حال تجربه کردن بیت‌کوین بوده است.

نوسان اخیر بیت‌کوین نشان می‌دهد که این دارایی همچنان به‌شدت سوداگرانه و اطمینان به رشد بلندمدت آن دمدمی و ناپایدار است، اما اگر همان‌طور که کتی وود استدلال می‌کند به ارز ذخیره‌ای دیجیتال تبدیل شود، به‌شرط بازه زمانی به‌اندازه کافی طولانی‌مدت می‌تواند به قیمت هدف تعیین‌شده توسط کتی وود برسد.

پیش بینی قیمت بیت‌کوین        پیش بینی قیمت بیت‌کوین      پیش بینی قیمت بیت‌کوین      پیش بینی قیمت بیت‌کوین  پیش بینی قیمت بیت‌کوین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا