جدیدترین اخبارجهان

تبادل آتش حزب الله و اسرائیل در سراسر مرز لبنان

یک جوان ۲۵ ساله در اسرائیل کشته شد، در حالی که ۷ نفر در یک شب در لبنان کشته شدند

تبادل آتش حزب الله و اسرائیل در سراسر مرز لبنان

حزب‌الله روز چهارشنبه ده‌ها راکت به سمت شمال اسرائیل شلیک کرد و در رگباری که به گفته آن‌ها انتقام حمله اسرائیل بود، هفت نفر در طول شب در جنوب لبنان کشته شدند و حداقل یک نفر در اسرائیل کشته شد.

تبادل آتش حزب الله و اسرائیل در سراسر مرز لبنان
تبادل آتش حزب الله و اسرائیل در سراسر مرز لبنان

برای ماه‌ها، حزب‌الله و ارتش اسرائیل در سراسر مرز اسرائیل و لبنان به تبادل آتش پرداخته‌اند و این نگرانی را ایجاد کرده است که جنگ غزه بین اسرائیل و حماس متحد حزب‌الله به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر تبدیل شود. خشونت ده ها هزار نفر را از خانه های خود آواره کرده است.

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که یک حمله شبانه به یک پایگاه مهم تروریستی و افراد دیگری که همراه او بودند در نزدیکی شهر الحبریه در جنوب لبنان انجام داده است. وزارت بهداشت لبنان با محکوم کردن آنچه حمله غیرقابل قبول به یک مرکز بهداشتی خواند، به یک مرکز فوریت های پزشکی برخورد کرد و هفت امدادگر را کشت.

این گروه گفت که واکنش حزب‌الله سریع بود، این گروه در تلافی حمله حباریه و برای نشان دادن همبستگی با فلسطینی‌ها در غزه، موشک‌هایی را به سمت شمال اسرائیل پرتاب کرد.

به گفته ماگن دیوید ادوم، خدمات فوریت های پزشکی غیرانتفاعی اسرائیل، یک حمله مستقیم به ساختمانی در شهر کریات شمونا در اسرائیل یک جوان ۲۵ ساله را کشت.

تبادل آتش حزب الله و اسرائیل در سراسر مرز لبنان
تبادل آتش حزب الله و اسرائیل در سراسر مرز لبنان

حزب الله متحد کلیدی حماس است که حملات ۷ اکتبر آن به اسرائیل منجر به جنگ در غزه شد. از ماه اکتبر، حزب‌الله تقریباً روزانه موشک‌هایی به شمال اسرائیل شلیک کرده است. ارتش اسرائیل مرتباً با حمله به اهداف مرتبط با حزب الله در داخل لبنان پاسخ می دهد.

هم حزب‌الله و هم حماس توسط جمهوری اسلامی حمایت می‌شوند و درگیری‌ها در امتداد مرز اسرائیل با لبنان این نگرانی را ایجاد کرده است که جنگ غزه می‌تواند به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر تبدیل شود.

برخی روزها، حزب الله ۱۰۰ راکت کوتاه برد شلیک کرده است. اسرائیل نیز به نوبه خود اهدافی را تا ۶۰ مایلی در داخل لبنان هدف قرار داده است. حملات حزب‌الله تاکنون به اندازه‌ای بزرگ بوده است که همبستگی این گروه را با حماس نشان دهد، اما به اندازه‌ای است که از تحریک جنگ با اسرائیل جلوگیری کند.

کریات شمونا، جایی که این جوان ۲۵ ساله روز چهارشنبه در آنجا کشته شد، قبلاً خانه حدود ۲۴۰۰۰ نفر بود اما تنها حدود ۱۵۰۰ نفر در آنجا باقی مانده است. بسیاری از ساکنان، که اکنون در میان ۲۲۰ هتل در سراسر اسرائیل پراکنده شده اند، حتی منتظر دستور دولت در ۲۰ اکتبر برای تخلیه نشدند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا