ایرانجدیدترین اخبار

اعتراضات به ربوده شدن حسین رونقی وبلاگ‌نویس و فعال سیاسی

اعتراض فعالان ایرانی به ربودن حسین رونقی

اعتراضات به ربوده شدن حسین رونقی وبلاگ‌نویس و فعال سیاسی

حسین رونقی، وبلاگ نویس و فعال سیاسی که همچنین حضور قابل توجهی در شبکه‌های اجتماعی دارد بار دیگر توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است؛ او قبلا نیز تجربه زندان و بازداشت را داشته است.

اعتراضات به ربوده شدن حسین رونقی وبلاگ‌نویس و فعال سیاسی
اعتراضات به ربوده شدن حسین رونقی وبلاگ‌نویس و فعال سیاسی

حسین رونقی یکی از بسیار فعالانی بود که در طی اعتراضات سال ۱۳۸۸ بازداشت شدند.  او در سال ۱۳۸۹ به ۱۵ سال حبس محکوم شد و در سال ۱۳۹۸ به دلیل از دست دادن یک کلیه اش در دوران حبس، حکم «قرار موقوفی تعقیب به دلیل عدم تحمل کیفر» برای وی صادر شد.

 اما دستگیری او این‌بار کمی متفاوت بوده است.

یک روز پس از انتشار خبر گم شدن او، فعالان حقوق بشر از مورد هجوم قرار گرفتن محل زندگی‌اش توسط ماموران امنیتی خبر دادند و گفتند که بعضی وسایل او را نیز برده‌اند.

 کنشگران سیاسی در ایران نسبت به بازداشت احتمالی حسین رونقی اعتراض کرده‌اند و برخی نیز گفته‌اند که این شیوه دستگیری فرقی با «آدم‌ربایی» ندارد.

روزنامه نگاران و چهره های حقوق بشری متعددی ربوده شدن حسین رونقی [به زعم خودشان را] محکوم کرده‌اند.

یکی از خوانندگان مشهور رپ به نام هیچکس، گفته است که «همزمان با تصویب کلیات طرح صیانت در ایران، حسین رونقی، فعال مدنی که در این موضوع پیگیری‌هایی انجام داده بود، گم شده است.»

و اما برادر او [حسن رونقی] اظهار کرده است که پیش از این نیز نهادهای امنیتی طی تماس‌هایی ناشناس با برادرش ارتباط می‌گرفته‌اند.

حسین رونقی چندی پیش، در یکی از مقاله های وال استریت ژورنال نوشت که «خبرنگاران توییت کردن درباره آب و هوا را نسبت به تحقیق درباره سرکوب و شکنجه مردم توسط رژیم ترجیح می دهند.»

 همچنین چند روز پیش نیز طی توییتی طرح صیانت را تصمیم کلی نظام بر اساس خواسته و نظر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی خوانده بود. اعتراضات به ربوده شدن حسین رونقی وبلاگ‌نویس و فعال سیاسی بازداشت وبلاگ‌نویس و فعال سیاسی بازداشت وبلاگ‌نویس و فعال سیاسی  

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا