جدیدترین اخبارجهان

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار اعلام منشاء اورانیوم کشف شده در سایتهای اعلام نشده ایران شد

گروسی خواستار اعلام منشاء اورانیوم کشف شده در سایت های اعلام نشده ایران شد

رافائل گروسی خواستار اعلام منشاء اورانیوم کشف شده در سایتهای اعلام نشده ایران شد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ بار دیگر از ایران خواست منشاء اورانیوم کشف شده در سایت‌هایی که پیش‌تر اعلام نشده بود را اعلام کند. مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار اعلام منشاء اورانیوم کشف شده در سایتهای اعلام نشده ایران شد

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار اعلام منشاء اورانیوم کشف شده در سایتهای اعلام نشده ایران شد
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی منشاء اورانیوم سایت های اعلام نشده

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از ایندیپندنت

رافائل گروسی ، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در مصاحبه ای گفت، جزئیات و بحث‌های دقیق و فنی مربوط به منشاء دقیق اورانیوم کشف شده در ایران بطور کامل با آینده توافق هسته‌ای مرتبط است.

وی گفت، نقاطی در رابطه با ردپای اورانیوم وجود دارد که هنوز “نامشخص” هستند و در گذشته تهران آنها را اعلام نکرده بود.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه همچنان پرسش‌های زیادی بی پاسخ مانده و نکته‌های مبهم زیادی درباره رد اورانیوم کشف شده مطرح است اظهار داشت، باید بدانیم آنجا چه اتفاقی افتاده و چه فعالیت‌هایی در جریان بوده است؟ اگر ماده‌ای آنجا بوده، حالا کجاست؟ از آنجایی که این سایت‌ها اعلام نشده بودند، بحث درباره آن بسیار ضروریست و تاکنون بحث فنی همراه با جزئیات انجام نشده است.

ماه گذشته ، یک گزارش رویترز نشان داد که آژانس انرژی اتمی، پس از ماهها سنگ اندازی توسط تهران ، در دو سایت ایران که در آگوست و سپتامبر گذشته بازرسی کرده بود ، ذرات اورانیوم پیدا کره است.

این سایت‌ها نیز مانند بسیاری از بخش‌های اعلام نشده برنامه‌های هسته‌ای ایران از طریق گزارش‌های محرمانه به آژانس اطلاع داده شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس توافقی که به آن دست یافته قرار است در روزهای آینده برای بررسی موضوع با مقامات تهران تشکیل جلسه دهد.

رافائل_گروسی می‌گوید در این جلسه پرسش‌های روشنی را پیش روی مقامات تهران می‌گذارد و امیدوار است در مورد فعالیت‌های اعلام نشده تهران به نتیجه مشخصی برسد.

این درحالیست که تهران ماه گذشته آژانس بین‌المللی انرژی_اتمی را به قطع همکاری تهدید کرده بود و تا خردادماه به طرف‌های توافق هسته‌ای فرصت داده تا با بازگشت به برجام و لغو تحریم‌ها زمینه ادامه همکاری تهران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را فراهم کنند.

سایت های ایران    سایت های ایران    سایت های ایران

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا