جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

میجر ژنرال دنی فورتین با اتهامات بدرفتاری جنسی قبلی روبرو است

منابع : ژنرال دنی فورتین با ادعای سوء رفتار جنسی روبرو است

میجر ژنرال دنی فورتین با اتهامات سوء رفتار جنسی قبلی روبرو است

بنا بر یافته‌ها از منابع موثق، ژنرال دنی فورتین، چهره رسمی توزیع واکسن کانادا از نوامبر به این طرف با ادعای بدرفتاری جنسی علیه خودش روبروست که به بیش از ۳۰ سال قبل بازمی‌گردد. میجر ژنرال دنی فورتین با اتهامات بدرفتاری جنسی قبلی روبرو است

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

منابع خبری گفتند که پلیس نظامی در ماه مارس یک شکایت رسمی علیه ژنرال دنی فورتین دریافت کرده است، که او را به «بدرفتاری جنسی قبلی» متهم می‌کند. بنا بر گفته منابع خبری، این وقایع به بیش از ۳۲ سال پیش در اوایل ۱۹۸۹ برمی‌گردد، هنگامی که فورتین در دانشگاه نظامی سلطنتی در سنت ژان کبک (Saint-Jean, Que) دانشجو بود.

منابع خبری، که مجاز نیستند به‌طور علنی صحبت کنند، گفتند که فورتین به دلیل بدن‌نمایی در مقابل یک زن تحت بازپرسی قرار دارد.

وزارت دفاع ملی، روز جمعه  اعلام کرد که فورتین از مسئولیت خود در نظارت بر تحویل و توزیع دوزهای واکسن کووید-۱۹ در کشور «تا زمان مشخص شدن نتایج تحقیقات نظامی» کناره‌گیری خواهد کرد.

منابع خبری می‌گویند که تحقیقات نشأت گرفته از این اتهامات دو ماه پیش ارائه شده، اما معلوم نیست آیا پلیس نظامی تابه‌حال به ژنرال دنی فورتین مراجعه کرده است یا خیر.

سازمان تحقیقات ملی نیروهای نظامی کانادا هدایت این تحقیق را به عهده دارد، اما این‌که تا به حال چه گام‌هایی برداشته‌اند، هنوز محرمانه باقی‌مانده است.

اتهامات در دادگاه به اثبات نرسیده است.

وکیل دنی فورتین در بیانیه‌ای گفت که تا پیش از تماس سی‌تی‌وی‌نیوز با او، از اتهامات بی‌خبر بوده است و فورتین هرگونه رفتار خلاف قانون را «به‌طور کامل رد می‌کند.» وکیل فورتین همچنین روز جمعه گفت که موکل او از شنیدن خبر مربوط به در جریان بودن تحقیقات در مورد او متعجب شده است. میجر ژنرال دنی فورتین با اتهامات بدرفتاری جنسی قبلی روبرو است

میجر ژنرال دنی فورتین با اتهامات سوء رفتار جنسی قبلی روبرو است
میجر ژنرال دنی فورتین با اتهامات سوء رفتار جنسی قبلی روبرو است

دفتر نخست‌وزیر در بیانیه‌ای گفت، درحالی‌که زنان و مردان در نیروهای مسلح کانادایی همچنان به قدم پیش گذاشتن ادامه می‌دهند، ما می‌دانیم که کار بسیار بیشتری برای تضمین محیط کاری امن برای همه نیروهای خود در پیش داریم.»

«این امور توسط مقامات و مسئولین CAF مدیریت و رسیدگی می‌شود. در زمان مقتضی، آخرین وضعیت مربوط به تصمیمات کارکنان ارشد توسط هیئت مشاورین سلطنتی Privy Council Office در اختیار نخست‌وزیر کانادا (PMO) قرار می‌گیرد. با توجه به در جریان بودن تحقیقات، ما امکان اظهار نظر بیشتری نداریم.»

سخنگوی هارجیت ساجان وزارت دفاع کانادا در بیانیه‌ای گفت این وزارتخانه « متعهد به ایجاد و پایه‌ریزی یک فرهنگ همه پذیر برای نیروهای مسلح کانادایی و وزارت دفاع ملی است، که در آن با همه افراد با عزت و احترام رفتار می‌شود.»

سخنگوی وزارت دفاع نوشت، «ما به این تغییر پایدار متعهد هستیم ؛ تغییری که ارزش‌ها، شیوه‌ها و سیاست‌های مسموم و تاریخ گذشته را فرومی‌ریزد.» «همان‌طور که وزیر دفاع، هارجیت ساجان روز جمعه گفت، رئیس موقت ستاد دفاع به او توصیه کرده است که ژنرال دنی فورتین از مقام خود کناره‌گیری کند و با توجه به در جریان بودن تحقیقات، ما اظهار نظر بیشتری در این زمان نداریم.»

نیروهای مسلح کانادایی به دلیل اتهامات بدرفتاری جنسی علیه چندین فرمانده عالی‌رتبه، رئیس ستاد دفاع سابق، ژنرال جاناتان ونس و جانشین او دریاسالار آرت مک دونالد، که هر دو هرگونه اقدام و رفتار غیرقانونی را انکار می‌کنند، در ماه‌های اخیر به‌شدت زیر ذره‌بین بوده است.

عملیات افتخار، که طرحی است با هدف پایان دادن به آزارهای جنسی در نیروی نظامی، از اپریل ۲۰۱۶ تا مارس ۲۰۲۱ بیش از ۷۰ مورد تعرض و آزار جنسی در CAF را ثبت کرده است.

توزیع واکسن کانادا    توزیع واکسن کانادا      توزیع واکسن کانادا  توزیع واکسن کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا