جدیدترین اخبارجهان

ترودو در یک سفر سرزده به اوکراین با زلنسکی دیدار کرد

جاستین ترودو در یک سفر غیرمنتظره به کی‌یف سفارت کانادا در اوکراین را بازگشایی کرد

ترودو در یک سفر سرزده به اوکراین با زلنسکی دیدار کرد

نخست وزیر جاستین ترودو روز یکشنبه در سفری غیرمنتظره به کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد و بازدید کوتاهی از یکی از محله های بمباران شده در حومه شهر کی‌یف داشت.

ترودو در یک سفر سرزده به اوکراین با زلنسکی دیدار کرد
ترودو در یک سفر سرزده به اوکراین با زلنسکی دیدار کرد

ترودو همزمان با بازدید از کی‌یف سفارت کانادا را نیز بازگشایی کرد و از بازگشت سفیر به پایتخت درگیر جنگ اوکراین استقبال کرد.

امروز همزمان با دیدار ترودو موشک‌های روسیه شهر بندری اودسا در جنوب اوکراین را هدف قرار دادند و درگیری‌های شدیدی در بخش شرقی این کشور از جمله اطراف خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین جریان دارد.

ترودو از شهر ایرپین در حومه کی‌یف نیز بازدید کرد؛ ایرپین در ماه مارس هنگامی که نیروهای نظامی روسیه در تلاش بودند که به پایتخت اوکراین یورش ببرند، صحنه برخی از شدیدترین درگیری ها بود.

نیروهای نظامی اوکراینی عملاً پیشروی روسیه در منطقه را متوقف کردند و نیروهای متجاوز را عقب راندند.

سفر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در یک سکوت خبری انجام شد. با این حال، عکس هایی از بازدید ترودو از ایرپین توسط شهردار این شهر که با ترودو دیدار کرده بود در توییتر منتشر شد.

کریستیا فریلند معاون نخست وزیر و ملانی جولی وزیر امور خارجه نیز همراه با نخست وزیر در اوکراین هستند.

امروز همزمان با دیدار ترودو موشک‌های روسیه شهر بندری اودسا در جنوب اوکراین را هدف قرار دادند و درگیری‌های شدیدی در بخش شرقی این کشور از جمله اطراف خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین جریان دارد. نیروهای نظامی اوکراینی عملاً پیشروی روسیه در منطقه را متوقف کردند و نیروهای متجاوز را عقب راندند. سفر جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در یک سکوت خبری انجام شد. با این حال، عکس هایی از بازدید ترودو از ایرپین توسط شهردار این شهر که با ترودو دیدار کرده بود در توییتر منتشر شد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا