ایرانجدیدترین اخبارجهان

۴۳ سناتور آمریکایی خواستار توافق گسترده تر با ایران و عدم بازگشت ایالات متحده به برجام شدند

۴۳ سناتور آمریکایی خواستار توافق گسترده تر با ایران و عدم بازگشت ایالات متحده به برجام شدند

۴۳ سناتور آمریکایی خواستار توافق گسترده تر با ایران و عدم بازگشت ایالات متحده به برجام شدند

روز پنجشنبه ۴۳ سناتور آمریکایی که بسیاری از آنها مخالف توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران بودند ، با ارسال نامه ای به جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا خواستار دستیابی به توافق نامه ای بین المللی با ایران شدند که به موضوعاتی فراتر از برنامه هسته ای تهران بپردازد. ۴۳ سناتور آمریکایی خواستار توافق گسترده تر با ایران و عدم بازگشت ایالات متحده به برجام شدند

43 سناتور آمریکایی خواستار توافق گسترده تر با ایران و عدم بازگشت ایالات متحده به برجام شدند
۴۳ سناتور آمریکایی خواستار توافق تر با ایران و عدم بازگشت ایالات متحده به برجام شدند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از نسدق

این نامه در حالی منتشر میشود که دولت بایدن در حال بررسی راه های بازگشت به برجام که ایران با ایالات متحده و دیگر قدرت های جهانی امضا کرده بود ، اما در سال ۲۰۱۸ توسط رئیس جمهور جمهوریخواه وقت دونالد ترامپ از آن خارج شد، است.

 ایران نیز در مقابل آمریکا با نقض مفاد توافق نامه برجام خروج یکجانبه ایالات متحده را از این توافق تلافی کرد.

در بخشی از این نامه ها به جو بایدن آمده است :

دموکرات ها و جمهوری خواهان ممکن است از نظر تاکتیکی اختلاف نظر داشته باشند ، اما در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و پرداختن به طیف گسترده ای از رفتارهای ایران متحد هستند.

این نامه به سرپرستی سناتور دموکرات باب منندز و سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام به امضای ۴۱ دموکرات و جمهوری خواه دیگر نیز رسیده است.

این نامه بر اینکه “دیدگاه دیرینه” قانونگذاران و روسای جمهور هر دو طرف مبنی بر اینکه ایران مسلح به سلاح هسته ای، تهدیدی جدی برای منافع امنیتی طبیعی ایالات متحده و متحدان و شرکای آن محسوب میشود تاکید می کند.

اما همچنین گفته می شود که ایران با صادرات اسلحه ، از شبه نظامیانی که نیروهای آمریکایی را هدف قرار می دهند حمایت می نماید و از طریق برنامه های موشک بالستیک و کروز خود ، تهدیدی ایجاد می کند.

این سناتورها در نامه خود همچنین خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند.

این نامه استدلالی را مطرح می کند که سالها مخالفان برجام مطرح کرده اند و معتقدند که هرگونه مذاکره با ایران باید به گونه ای باشد که نگرانی های گسترده ای را در رابطه با ایران برطرف کند.

دولت بایدن  دولت بایدن    دولت بایدن   باب منندز  لیندسی گراهام  باب منندز      لیندسی گراهام   باب منندز

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا