جدیدترین اخبارجهان

شاخص دلار آمریکا روز پنجشنبه به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته رسید

دلار آمریکا در پی انتشار داده هایی که حاکی از دوام قدرت اقتصادی ایالات متحده است به بالاترین سطح ارزش خود در ۲۰ سال اخیر رسید

ارزش دلار آمریکا روز پنجشنبه به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته رسید

روز پنجشنبه پس از انتشار داده هایی که حاکی از دوام قدرت اقتصادی ایالات متحده آمریکا است و به نوبه خود دست فدرال رزرو را برای افزایش تهاجمی نرخ بهره به منظور مهار تورم باز می گذارد، شاخص دلار به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته افزایش یافت و در برابر ین ژاپن که به نرخ بهره حساس است به بالاترین حد خود در ۲۴ سال گذشته رسید.

ارزش دلار آمریکا روز پنجشنبه به بالاترین حد در 20 سال گذشته رسید
ارزش دلار آمریکا روز پنجشنبه به بالاترین حد در ۲۰ سال گذشته رسید

پس از انتشار گزارش های دولت که نشان می داد تعداد آمریکایی‌های متقاضی جدید دریافت مزایای بیمه بیکاری در هفته گذشته کاهش بیشتری پیدا کرده است که به معنی تقاضای قوی برای نیروی کار و بازار کار منقبض است ارزش پول ایالات متحده آمریکا بیشتر تقویت شد.

این گزارش همچنین نشان داد که با وجود افزایش شدید نرخ بهره از سوی فدرال رزرو برای فرونشاندن تورم که خطر رکود را افزایش داده، اخراج کارکنان در ماه آگوست کاهش یافته است.

داده‌های موسسه مدیریت عرضه (ISM) نشان می‌دهد که تولید ایالات متحده در ماه آگوست به دلیل بهبود وضعیت اشتغال و سفارش‌های جدید به طور یکنواخت رشد کرده، در حالی که کاهش بیشتر فشار قیمت‌ها باعث شد که انتظارات در مورد اینکه احتمالا نرخ تورم از قبل به اوج خود رسیده است (و بیش از این افزایش نخواهد یافت) تقویت شود.

شاخص دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر مجموعه ای از شش ارز دیگر اندازه گیری می کند، در ساعت ۱۰:۴۵ صبح به وقت شرقی (۱۴۴۵ به وقت گرینویچ) با ۰.۸۷۳ درصد افزایش به ۱۰۹.۸۱ رسید که بالاترین میزان از ماه جون ۲۰۰۲ است.

در پی انتشار داده هایی که نشان دهنده اقتصاد قوی ایالات متحده آمریکا است، انتظارات در مورد سومین افزایش متوالی ۷۵ واحدی نرخ بهره ایالات متحده آمریکا در نشست ماه آینده فدرال رزر افزایش یافته به طوری که صندوق قراردادهای آتی فدرال در آخرین بررسی نشان می دهد که احتمال چنین افزایشی در نرخ بهره اصلی ۷۷.۱% است.

این پیش‌بینی‌ها باعث شد سود اوراق بهادار ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین سطح در طول بیش از دو ماهه گذشته افزایش یابد و به ۳.۲۶ برسد.

یورو با کاهش ۱.۲۴ درصدی در برابر دلار به ۰.۹۹۳۱ دلار رسید، در حالی که پوند انگلیس به پایین ترین سطح دو سال و نیم اخیر خود کاهش یافت و به ۱.۱۵۲۲ دلار رسید و در آخرین برررسی حدود ۰.۸۶ درصد در مقابل دلار کاهش یافت زیرا ارزش دلار به عنوان یک ارز امن با دور شدن از دارایی های پرریسک نیز تقویت شد.

ارزش ین ژاپن به کمتر از ۱۴۰.۲۲۵ ین در مقابل هر دلار سقوط کرد که پایین ترین سطح از سال ۱۹۹۸ است. دلار در آخرین بررسی با ۰.۷۱ درصد افزایش به ۱۳۹.۹۴ ین رسید.

بیت کوین نیز که در هماهنگی با  احساسات ریسک بازار معامله می شود، اندکی ضعیف تر بود و با قیمت اندکی کمتر از ۲۰،۰۰۰ دلار معامله می شد.

آخرین تحولات اقتصادی    آخرین تحولات اقتصادی    آخرین تحولات اقتصادی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا