سبک زندگی

قانون جذب ثروت (بخش اول)

قانون جذب ثروت (بخش اول)

* مهدی منقش

حتما متوجه شده اید که در اکثر جوامع تعداد محدودی از شهروندان دارای وضعیت مالی مناسب و به قول معروف «مرفه» هستند و شاید قانون ۲۰/۸۰ پارتو به گوشتان رسیده باشد.
بر اساس این قانون بعنوان مثال در سال ۲۰۱۳، ۴/۸ درصد از افراد دنیا کنترل ۳/۸۳ درصد از تمام ثروت در دنیا را در دست داشتند و یا «قانون یک درصد» می گوید که در طول زمان افراد، سازمان ها و تیم هایی که تنها یک درصد مزیت بیشتری نسبت به دیگران دارند در نهایت به نتایج و پاداش های عظیمی دست پیدا می کنند.
این قانون نشان می دهد که چگونه افرادی که تنها از یک درصد مزیت بیشتری نسبت به دیگران برخوردار بوده اند توانسته اند بر عرصه کاری خودشان حکومت کنند.
قانون یک درصد را می توان موتوری مخفی برای قانون ۲۰/۸۰ در نظر گرفت و با درک آن (قانون یک درصد) می توانید از قانون پارتو یا ۲۰/۸۰ به نحو موثر تری بهره ببرید. در مطلب این هفته از نگاهی با زاویه ای مثبت بررسی خواهیم کرد که چگونه قانون جذب ثروت، در افزایش درآمد شما به کار خواهد افتاد.

۱- حس خود را نسبت به پول تغییر دهید!

هر وقت از ما بپرسند که آیا پول را دوست دارید؟ قطعاً جواب اکثریت ما «بلی» است اما آیا به واقع ما پول را دوست داریم؟ در جواب این سوال باید بگویم خیر! در واقع ما حس خوبی نسبت به پول نداریم و شاید ریشه آن در دوران کودکی ما باشد زمانی که پدر و مادرها و یا بزرگترهای ما با عقایدی سنتی و با گفتن جملاتی عمدتا مشابه که «پول چرک کف دسته» و« پول کثیفه» و یا «آدم های پولدار آدم های خوبی نیستند» و … ضمیر ناخودآگاه و کودک ما را به سمت نگاهی منفی نسبت به پول تغییر داده باشند.
این حس بد از کودکی ما تاکنون که بزرگتر شده ایم و ارزش داشتن پول و ثروت را بیشتر درک کرده ایم همراه ما هست بدون این که خود بخواهیم؛
قانون اول: پول را دوست داشته باشید و حس خوبی نسبت به آن داشته باشید هر چه حس شما نسبت به پول بهتر باشد خواهید دید که درآمد شما و میزان رضایت شما از خرج کردن پول تان چقدر بهتر خواهد شد.

۲-نگران خرج کردن پول تان نباشید!

شخصا دوست و همکار های زیادی دارم که حتی اول ماه هم که حقوقشان را دریافت می‌کنند نیز حس خوبی نسبت به پولشان ندارند و مدام نگران خرج و مخارج و اینکه چگونه تا آخر ما باید با این حقوق ناچیز سر کنند هستند. البته این به معنای عدم مدیریت مالی حقوق و یا درآمدهای خانواده نیست بلکه منظور نگرانیهای گاها بی مورد و گله و شکایتهای وافر نسبت به درآمد خانواده و خودمان است.
مطمئن باشید هر چه بیشتر نگران قبضهایتان باشید قبض های بزرگتر و درشت تری جذب شما خواهند شد وسایل تان خراب میشود، هزینه ای به هزینه های تحصیلی فرزندانتان اضافه می‌شود و …

قانون دوم: نگران دخل و خرج نباشیدفقط وفقط شکرگزار باشید. حتی اگر حقوقتان ناچیز است خدا را شکر کنید. اگر رئیس تان حقوقتان را پرداخت کرد برای او برکت آرزو کنید، تا می‌توانید شکرگزار خداوند باشید، اگر ثروتمندی را دیدید و یا یکی از نزدیکان شما ثروتمند شد و یا درآمد بالایی کسب کرد به او حسادت نکرده و برعکس برایش آرزوی پیشرفت و توفیق کنید. از اینکه دوست و یا فامیلی دارید که ثروتمند است به خود ببالید و حس خوبی نسبت به او داشته باشید.

یادمان باشد هر آنچه که به عنوان «انرژی» و «حس» از شما ساطع می شود به همان مقدار به شما بر خواهد گشت
مطمئن باشید وقتی برای کسی آرزوی برکت می کنید، این پول است که به شما می چسبد و جذب شما خواهد شد. صبح که از خواب بیدار می شوید و با استرس در حال آماده شدن برای رفتن به سر کار هستید وقتی به یک قبض جدید برخورد می کنید به جای اینکه شکایت و گله کنید و انرژی های منفی را ساطع کنید بگویید الهی شکر، خدایا روزم را به امید لطف و برکت تو شروع می کنم . خواهید دید که برکات شکرگزاری موجب برکت درآمد شما شده و قبض هایتان پرداخت خواهدشد.
در شماره های آینده تهرانتو بخشهای دیگر قانون جذب ثروت را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا