سبک زندگی

راه کارهایی برای تازه و جذاب نگه داشتن رابطه مشترک

تازه و جذاب نگه داشتن رابطه مشترک

هیجان ساطع شده از یک رابطه جدید و تازه به فرد این احساس را می دهد که انگار در راس جهان قرار گرفته است.

همانطور که این احساس تازگی رخت بر می بندد رابطه نیز به سردی می گراید اما شما محکوم به ماندن در رابطه ای پوچ و خسته کننده نیستید بنابراین راه هایی هستند که با بکارگیری آنها می توانید از رابطه ای بالغانه همراه با هیجان و تازگی لذت ببرید.

* روشن نگه داشتن شعله غافلگیری

همسر یا پارتنر خود را هر از چند گاهی به شیوه های مختلف غافلگیر کنید. با یک هدیه کوچک به خانه برگردید؛ غذای مورد علاقه همسر خود را تهیه کنید؛ یا برای تعطیلات محلی را از قبل رزور کنید تا خاطره زیبایی برای او بسازید.
این غافلگیری های کوچک هیجان رابطه را زنده نگه داشته و از گیر کردن در یک رابطه معمولی و پیش پاافتاده پیشگیری می کند.

* فرستادن پیام های عاشقانه و رمانتیک

زمانی که از هم دور هستید از راههای متفاوت مثل تکس کردن و یا ایمیل برای همدیگر پیام های عاشقانه بفرستید. در پیامی که ارسال می کنید سعی کنید یک یا چند ویژگی مخصوص همسر خود را مطرح کنید و از فرستادن پیام های تکراری که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند، خودداری کنید.
در نوشتن متن خلاق باشید و در قسمتی از نوشته
کوتاه خود به اتفاق خوشایندی که به تازگی بین شما رخ داده است اشاره کنید. این اتفاق خوشایند می تواند آخرین رابطه زناشویی شما باشد… یا ممکن است کمک علمی همسرتان در به پایان رساندن مقاله دانشگاه باشد..‌.

* تعیین زمان هایی برای قرار های شبانه

اکثر زوج ها در مرحله اول رابطه شان ، به طور منظم قرارهای مختلف برای وعده ای همچون شام فارغ از دغدغه‌های روزمره مشخص می کنند و در این وعده های ملاقات زوج ها بهترین خود را ارائه می دهند. اما بتدریج دعوت ها و قرارهای شام به نشستن بر روی کاناپه ختم می شود. در نتیجه رابطه مشترک به سمت سکون و رخوت می رود.
برای دوری از این سردی و نخوت، قرار های ملاقات دو نفره خود را حفظ کنید و هر از چند گاهی، زمان کیفی برای رابطه مشترک خود مشخص کنید.

* به زبان آوردن احساسات عاشقانه

فراموش نکنید که از کلمات برای ابراز احساسات قلبی خود استفاده کنید.
گاهی اوقات انسان فراموش می کند که چگونه در ابتدا از حریر نازک الفاظ برای ابراز علاقه به شریک زندگی اش استفاده می کرده است. زمانیکه رابطه به یک تعادل و پختگی می رسد معمولا افراد کمتر از جمله «دوستت دارم» استفاده می کنند.
بهتر است به عنوان های مختلف به صورت کلامی به همسرتان ابراز علاقه کنید.
در همه این امور خلاق باشید. برای مثال فقط به یک « دوستت دارم» اکتفا نکنید دلیلی برای هر ابراز علاقه بیاورید. هر جمله ای که باعث شود مخاطب شما بنوعی وجود و احساسش شناخته شود یک نوازش کلامی محسوب می شود. بگوئید «دوستت دارم زیرا وجود تو به زندگی من آرامش داده است.»؛ « در کنار تو به رویاهایم نزدیک ترم».

* تجربه امور تازه و نو در کنار یکدیگر

دریک فعالیت نو و تازه شرکت کنید… دریک کلاس آشپزی چینی باهم ثبت نام کنید..‌.

داوطلبانه برای یک خیریه به همراه هم غذا بپزید و یا برای یادگیری یک ورزش مورد علاقه خود و همسرتان اقدام کنید.
یک خواسته درونی برای یادگیری و تجربه ای نومنجر به رشد و شناخت فردی همزمان با بهتر شدن رابطه مشترک خواهد شد.

* با زوج های دیگر وقت بگذرانید

وقت سپری کردن با زوج هایی که از رابطه سالم و متعادل برخوردار هستند همواره باعث ارتقا رابطه مشترک شما خواهد شد.
با زوج هایی رفت و آمد کنید که بتوانید ارزش های خود را به اشتراک بگذارید . مشاهده رابطه محکم و سالم سبب یادآوری لزوم تعهد در رابطه زوج ها می شود.

* با شور و هیجان به استقبال یکدیگر بروید.

شیوه و طرز برخورد در سلام دادن و خداحافظی کردن می تواند روز افراد را به نوع دیگری رقم زند. تغییر عادت های کوچک در نحوه استقبال بعد از یک روز کاری که از هم دور بوده اید می تواند کلید بهبود رابطه بلند مدت شما باشد.

سخن آخر :
مهارت هایی زندگی آموختنی و اکتسابی هستند. هرگز احساس نکنیم که برای یاد گرفتن دیر شده است.

آموختن زمان و مکان ندارد ممکن است از کودکی خردسال بیاموزیم که می توان بدون لجبازی و بهانه گیری، یک وسیله را به اشتراک گذشت و یا در شلوغی یک بعد از ظهر گرم تابستانی از فرد مسن و کهنسالی که در صف نانوایی با آرامش منتظر است صبر و شکیبایی را یاد بگیریم. طولانی زندگی کردن مهم نیست بلکه با مهارت و کیفیت طول زندگی را پیمودن زیباست.

 

زهره کلاهدوز

* زهره کلاهدوز
مشاور خانواده و روان درمانگر
عضو رسمی کالج روان درمانگران اونتاریو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا