سبک زندگی

چه کسی را می توانیم بعنوان نماینده و یا اصطلاحا وکیل خود در امور مهاجرت انتخاب نموده و ضمنا از صلاحیت وی اطمینان حاصل نماییم؟

آشنایی با قوانین حقوقی و مهاجرت

چه کسی را می توانیم بعنوان نماینده و یا اصطلاحا وکیل خود در امور مهاجرت انتخاب نموده و ضمنا از صلاحیت وی اطمینان حاصل نماییم؟

مهاجرت-به-کانادا

با عرض سلام خدمت تمامی دوستان و هموطنان گرامی، بویژه دوستانی که اصرار داشتند تا اینجانب اطلاع رسانی و نوشتن در خصوص موضوعات مختلف حقوقی و مهاجرتی را مجددا شروع نمایم.
با توجه به انبوه تبلیغاتی که اخیرا در زمینه مهاجرت به کانادا در رسانه های مختلف چه در کانادا و چه در ایران انجام می شود گاها هموطنان گرامی به اینجانب مراجعه نموده و سوالات و یا مشکلاتی را در مورد خویش و یا یکی از بستگان خود مطرح می نمایند که متاسفانه عمدتا ناشی از سر درگمی و اعتماد به تعدادی افراد سودجو و یا افرادی بوده که از اطلاعات کافی در زمینه مهاجرتی برخوردار نبوده اند.

مطالبی که در پایین ارایه گردیده در پاسخ به سوالات و در جهت رفع ابهامات در این زمینه بوده که امیدوارم مورد توجه شما خواننده گرامی قرار گیرد.
مطابق قوانین مهاجرتی دولت کانادا اساسا انتخاب نماینده برای امور مهاجرت الزامی نمی باشد. بدین معنا که هر فردی مختار است تا مستقیما امور مهاجرتی خود را انجام داده و یا اینکه برای خود نماینده تعیین نمایند. هرچند انتخاب درست یک نماینده می تواند در امور زیر به افراد کمک نماید:

• توضیح برنامه های مختلف و جدید مهاجرتی
• کمک به افراد در انتخاب برنامه مهاجرتی مناسب
• پرنمودن و ارسال فرمهای مهاجرتی مربوطه
• پیگیری وضعیت پرونده مهاجرتی فرد از سازمان مهاجرت و شهروندی

انواع نماینده در امور مهاجرت

از نظر سازمان مهاجرت و شهروندی بطور کلی دو نوع نماینده وجود دارد:

۱- Unpaid Representative – می تواند اعضای خانواده، دوست، و یا هر شخص دیگری باشد.
۲- Paid Representative – که صرفا در ازای اخذ وجه سرویس ارایه داده و نمایندگی فرد را بعهده می گیرد. این نماینده می تواند نوتاری، مشاور رسمی مهاجرت و شهروندی،Lawyer و یا Paralegal باشد.

در ادامه بمنظور روشنتر شدن موضوع، توضیحات بیشتری در خصوص دو دسته فوق ارایه خواهد شد. ابتدا به دسته اول و یا Unpaid Representative پرداخته و سپس در مورد دسته دوم و یا Paid Representative توضیح داده خواهد شد.

دسته اول و یا Unpaid Representative جهت ارایه خدمات مهاجرتی به شما احتیاج به داشتن عضویت و اخذ مجوز از هیچ سازمانی ندارند در حالیکه دسته دوم یا Paid Representative حتما باید دارای مجوز از سازمان مربوطه خود بوده تا بتوانند مجاز به ارایه خدمات مهاجرتی باشند.

هر دو دسته ممکن است خدمات کاملا مشابهی ارایه نمایند ولی تفاوت بسیار مهم در اینست که دسته دوم اجازه دارند تا بابت خدمات ارایه شده از شما وجه دریافت نمایند درحالیکه دسته اول تحت هیچ شرایطی مجاز به دریافت وجه نمی باشند.

بنا به تصریح اداره مهاجرت و شهروندی چنانچه بین شما و دسته اول هر مقداری پول بهر دلیلی رد و بدل گردد، بطور اتوماتیک این دسته به دسته دوم مبدل شده که در صورت نداشتن مجوز، نه فقط هرگونه سرویس ارایه شده کلا غیر قانونی بوده بلکه می تواند منجر به برگشت و یا ریجکتی پرونده شما از طرف سازمان مهاجرت گردد.

چگونه می توان از صلاحیت نماینده خود اطمینان حاصل کرد؟

چنانکه نماینده ای که قصد انتخاب وی را دارید مدعی مشاور سازمان مهاجرت باشد می توانید با مراجعه به وبسایت Immigration Consultants of Canada Regulatory Council و وارد نمودن نام وی در وبسایت از صلاحیت و عضویت ایشان اطمینان حاصل نمایید. اگر نماینده شما Lawyer و یا Paralegal باشد، می توانید با مراجعه به وبسایت Canadian provincial or territorial law society و وارد نمودن نام وی در وبسایت مربوطه از عضویت و صلاحیت ایشان اطمینان حاصل نمایید.

به همین ترتیب اگر نماینده شما نوتاری باشد، می توانید با مراجعه به وبسایت Chambre des notaires du Québec و وارد نمودن نام وی در وبسایت مربوطه از صلاحیت و عضویت ایشان اطمینان حاصل نمایید.

لازم به یادآوری مجدد است که صرفا افراد فوق مجاز به اخذ وجه در ازای ارایه خدمات مهاجرتی می باشند.

در پایان لازم میدانم تا به این نکته مهم اشاره نمایم که با توجه به پیچیدگی قوانین مهاجرتی کانادا و بمنظور جلوگیری از ضایع شدن هرگونه حق و حقوقی، ضرورت دارد تا همواره از نظرات مشاوری آگاه، دلسوز و مجرب در این زمینه بهره گرفت.

اینجانب همچنان مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و یا انتقادات شما دوست و هموطن عزیز و گرامی هستم. نظرات خود را می توانید از طریق دفتر هفته نامه و یا مستقیما از طریق تلفن، ایمیل، و یا وبسایت دفتر حقوقی و مهاجرتی با اینجانب در میان بگذارید.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا