سبک زندگی

اسم من کارلی است: یک قربانی قاچاق جنسی

به گزارش تهرانتو به نقل از سی بی سی:

واحد پلیس دورهام اولین یگانی است که در کانادا با همکاری یک بازمانده قاچاق انسان یک عملیات گسترده انجام می دهد.

 

Karly Church is a human trafficking survivor who works in collaboration with the Durham Regional Police Service Human Trafficking Unit, going with them on operations to help council and support people trapped in the sex trade. Evan Mitsui-CBC
Karly Church is a human trafficking survivor who works in collaboration with the Durham Regional Police Service Human Trafficking Unit, going with them on operations to help council and support people trapped in the sex trade. Evan Mitsui-CBC

 

کارلی چرچ یک بازمانده قاچاق انسان است که با همکاری دایره پلیس قاچاق انسان در منطقه دورهام همکاری می کند و با آنها در جهت کمک و حمایت از افرادی که در تجارت جنسی استثمار شده اند در حال انجام عملیات است.

 “کارلی چرچ” ۳۱ ساله را پلیس زمانی در اتاق یک هتل پیدا کرد که از دنیای خطرناک قاچاق جنسی فرار کرده بود و دو قاچاقچی وی نیز دستگیر شدند.

۶ سال پس از آن تاریخ، چرچ که خودش قربانی بوده بعنوان مشاور بحران قربانیان جنسی در منطقه دورهام – شرق تورنتو فعالیت می کند. او همچنین با کارآگاهان پلیس دورهام  در رابطه با دختران زیر سن قانونی که درگیر جرم و جنایت می شوند همکاری دارد.

چرچ می گوید: “من می خواهم امید را القا کنم.” “من می خواهم که آنها ببینند که راهی برای رسیدن آنها به هدف هایشان وجود دارد و این توانایی وجود دارد که آنها بتوانند به هدفی که برای خودشان دارند برسند.

قاچاق انسان در کانادا جرم است و یکی از بدترین نوع آن قاچاق همراه با ضرب و شتم فرد است.

بنابر جدیدترین داده های مرکز آمار کانادا و بر اساس قوانین قاچاق انسان در کانادا تعداد تخلفات جدی جنسی از چند ده مورد در سال ۲۰۱۰ به ۳۴۰ مورد در ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

آمار کانادا می افزاید: ” میزان قاچاق انسان به دلیل ماهیت پنهان آن دشوار است. اگرچه در سالهای اخیر تعداد حوادث قاچاق انسان افزایش یافته است که توسط پلیس گزارش شده اما بسیاری از قاچاق های انسان همچنان گزارش نشده است.”

بیشتر موارد گزارش شده در انتاریو است و ۹۳ درصد قربانیان زن هستند. تقریبا ۷۲ درصد قربانیان قاچاق زنان زیر ۲۵ سال سن دارند و حتی برخی از آنها نیز  ۱۲ ساله بودند و شرایطی که پلیس آنها پیدا می کند واقعا وحشتناک است.

 

Det. Dave Davies, with the Durham Regional Police Service Human Trafficking Unit, says girls and women trapped in the sex trade are often subject to horrendous treatment. Evan Mitsui-CBC
Det. Dave Davies, with the Durham Regional Police Service Human Trafficking Unit, says girls and women trapped in the sex trade are often subject to horrendous treatment. Evan Mitsui-CBC

 

کارآگاه “دیو دیویس” مدیر واحد قاچاق انسان پلیس منطقه ای دورهام در این رابطه می گوید: آنها دختران را با غرق شدن مصنوعی، خوردن مدفوع خودشان و تجاوزهای وحشیانه به بدترین شکل شکنجه می کنند.

وی می افزاید : سخت ترین حالت آن برای دختران کوچکی است که پیش از آن با کسی رابطه جنسی نداشته و به این ترتیب بکارت خود را از دست داده و یا در نهایت باردار می شوند. این موارد واقعیت دارد و ما با آنها درگیر هستیم.

پلیس منطقه ای دورهام یکی از اولین سازمان هایی است که در کانادا مستقیما با بازماندگان قاچاق انسان همکاری می کند و آنها معتقدند « چرچ » مامور مخفی شان است. پلیس با داشتن شش کارآگاه در واحد قاچاق انسان (که اکثر آنها مخفی هستند) وی را شماره هفت نامیده بود.

کارآگاه دیویس تصریح می کند : او بخشی از تیم ماست.

 

Church also works with Victim Services of Durham Region. Evan Mitsui-CBC
Church also works with Victim Services of Durham Region. Evan Mitsui-CBC

 

“چرچ” همچنین با واحد سرویس و خدمات قربانیان در منطقه دورهام همکاری می کند

همکاری واحد پلیس منطقه ای دورهام و خدمات قربانیان منطقه دورهام موجب جلب اعتماد قربانیان است و باعث شده که آنها با “چرچ” و  “دیویس” صادقانه همکاری کنند.

از زمانیکه “چرچ” وارد این بخش شده، با حمایت او تعداد مواردی که پلیس به آنها پرداخته دو برابر شده است. بطوریکه در سال ۲۰۱۸ بخش خدمات به قربانیان با ۱۲۰ مورد و سال ۲۰۱۹ با ۲۴۰ مورد قاچاق انسان روبرو بوده است.

اعتماد سازی

در بعد از ظهر سه شنبه هجدهم فوریه ۲۰۲۰، “چرچ” و کارآگاهان یکی از تبلیغات جنسی آنلاین را پیگیری کرده و به سرنخهایی در رابطه با قاچاق دختران زیر سن قانونی می رسند.

هر روز بین ۳۰ تا ۱۰۰ مورد جدید از این تبلیغات در سطح منطقه منتشر می شود.

کارآگاه “دیویس” می گوید: شما می توانید در بین آنها دختران ۱۹، ۲۰ ، ۲۱ و ۲۲ ساله را ببینید . آنها در تمام سنین هستند ولی ما بیشتر دنبال دختران کوچکتر و زیرسن قانونی هستیم.

وی ادامه می دهد: آنها می توانند به ما سرنخهایی بدهند که به نتیجه برسیم مانند وستنی روود، ۴۰۱، اِجَکس، ویتبی  و اوشاوا.

او تصریح می کند: وقتی آنها می گویند «به شهر برمی گردیم» بدان معنی است که آنها جای دیگری بودند و این یک نشانه مبنی بر قاچاق جنسی انسان است.

 

Since Church started working with the Durham Regional Police Service Human Trafficking Unit, its number of investigations has doubled. Evan Mitsui-CBC
Since Church started working with the Durham Regional Police Service Human Trafficking Unit, its number of investigations has doubled. Evan Mitsui-CBC

 

کارآگاه می افزاید: کارلی هم به ما کمک می کند و هم نظر می دهد. ما با هم همکاری داریم و سعی کی کنیم افرادی را پیدا کرده و با آنها صحبت کنیم.

کارآگاهان مخفی با قرار ملاقات های جعلی سعی می کنند در مجاورت هتلها با زنان قرار بگذارند و مطمئن شوند که سن شان زیر سن قانونی نیست و وادار به رابطه نشده اند.

در این میان «چرچ» بیشتر به مسائل مربوط به خارج از کشور می پردازد. آنها از روی یک آگهی یک تیم را شناسایی می کنند و در نزدیکی یک هتل قرار می گذارند. (جایی که اولین بار او با پلیس ملاقات داشت)

عملیات هتلها می تواند خطرناک باشد. اغلب دلال های انسان (ج ا ک ش ه ا) در اتاق های مجاور یا حتی در حمام اتاقی که بعنوان مکان از آن استفاده می شود هستند و گاهی اوقات هم آنها مسلحند.

بعد از اینکه کارآگاهان شماره اتاق را پیدا می کنند، وارد عمل شده و مطمئن می شوند وضعیت شخص خوب است و امنیت دارد. “چرچ” و “دیویس” تا زمانی که اوضاع خوب باشد عقب می مانند.

سپس “چرچ” تلاش برای ایجاد جلب اعتماد زنان می کند.

چرچ می گوید: “فکر می کنم اگر شخصی درب محل شما را بزند و به عنوان پلیس شناخته شود، این موضوع ایجاد ارعاب می کند.”  “فقط به این دلیل که بسیاری از اوقات مانند این است که شخص با خود فکر میکند که “چه اتفاقی برای من خواهد افتاد؟ ” و کمی وحشت می کند.”

این بار یک زن در اتاق به “چرچ” گفت می خواهد با او صحبت کند.

بیشتر آنها این کار را انجام می دهند. این بار زن یک دختر کم سن و سال نیست اما اطلاعات تماس “چرچ” را می گیرد.

پلیس در یک پارکینگ در نزدیکی محل برای کسب اطلاعات قرار ملاقات دارد و “چرچ” از نتیجه خوشحال است.

دسترسی جامعه

 منطقه دورهام دارای ائتلاف مبارزه با قاچاق انسان متشکل از سازمان ها و کارکنان کامیونیتی است. آنها سعی می کنند با ارتقاء آگاهی عمومی از افزایش این موضوع جلوگیری کنند. آنها همچنین در رابطه با مسائلی مانند اعتیاد، مسکن، اتوبوس سوار شدن و حتی پیدا کردن غذا به قربانیان کمک می کنند.

ارتقاء آگاهی آنها شامل دسترسی شان به مراکز آموزشی و مدرسه است. “چرچ” در یک اطلاعیه عمومی نشانه های قاچاق انسان را اعلام می کند و او همچنین با دانش آموزان گرید ۸ و ۹ صحبت می کند.

او در جمع دانش آموزان خودش را اینگونه معرفی می کند:

اسم من کارلی است. من در واقع بازمانده یک قاچاق جنسی (سکس خانگی) هستم. من یک دلال محبت (ج ا ک ش) داشتم و او مرا وادار به تجارت جنسی می کرد.

 

Church tells a classroom how she was recruited by a human trafficker, and describes some of the signs they can watch for to avoid being manipulated by predators. Jennifer Barr-CBC
Church tells a classroom how she was recruited by a human trafficker, and describes some of the signs they can watch for to avoid being manipulated by predators. Jennifer Barr-CBC

 

صحبتهای او سکوت را بر اتاق حاکم می کند.

“کارلی چرچ” در زمانی که جایی برای رفتن نداشت، توسط قاچاقچیان انسان فریب خورده بود. او خانه را ترک کرده بود و سپس از مرکز سم زدایی بیرون آورده شده بود. دختر دیگری نیز که از مرکز سم زدایی خارج شده بود کارلی را ترغیب کرد که با او به خانه ای بروند، جایی که با قاچاقچیانی که وی را به تجارت جنسی کشانده بودند، ملاقات کرد.

وقتی او راجع به واقعیتی که برای خودش رخ داده صحبت می کند، بچه ها سراپا گوش می شوند و او توضیح می دهد که چطور قاچاقچیان افراد آسیب پذیر را طعمه می کنند. آنها با نام دوست پسر وارد زندگی اشخاص شده و سعی می کنند اعتمادشان را جلب کنند.

چرچ به بچه ها می گوید : قاچاقچیان انسان دنبال افرادی هستند که احتمالا در مدرسه مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و دنبال کسانی هستند که لباس برند یا گوشی آیفون جدید نداشته باشند.

حرف های “چرچ” سکوت را بر اتاق حاکم می کند.

نکته مورد توجه این است که بچه ها بعد از حرف های “چرچ” به او نزدیک می شوند.

چرچ می گوید که پس از هر جلسه صحبت کردن با دانش آموزان معمولا برخی افراد پرده از ماجراهای خودشان برمی دارند که پیش از این برایشان رخ داده و یا در جریان است.

او می گوید: “آنچه که در دیدارهای دانش آموزان در ۳۶ مدرسه تجربه کرده ام این است که بعد از صحبت هایم در هر جلسه ای که با دانش آموزان داشتم، پس از آن شخصی آمده و در مورد اتفاق هایی افشاگری کرده است؛ ( آنها می گویند یا “این اتفاق برای من افتاده است” یا “من فکر می کنم این برای من اتفاق می افتد” یا “من می دانم برای کسی این اتفاق افتاده است).

 

Karly Church and police visit a hotel room to talk to a woman involved in the sex trade-Jennifer Barr-CBC
Karly Church and police visit a hotel room to talk to a woman involved in the sex trade-Jennifer Barr-CBC

 

“چرچ” علاوه بر کار با پلیس و ارتباط با مدارس، همچنین به زنان که در منطقه دورهام قاچاق شده اند و به حمایت نیاز دارند نیز کمک می کند.

“کایلا یاما” مدیر کلینیک خدمات قربانیان منطقه دورهام است و جلسات عمومی را با “چرچ” هماهنگ می کند.

او معتقد است ارتقاء فرهنگ جامعه به کاهش این لکه ننگ کمک کرده و مردم را ترغیب می کند تا با کسی که در دام قاچاقچیان جنسی گرفتار شده صحبت کنند.

“یاما” می گوید “تغییرات بزرگی از نظر آگاهی به صورت محلی رخ داده است.

این امر عمدتا به این دلیل است که مردم و جامعه “به خدمات قربانیان در منطقه دورهام می آیند، بچه ها نیز به همراه والدین شان به آنجا می روند. این شجاعت آنها را نشان می دهد که می گویند این اتفاق برای من افتاده است؛ و این هر روز من را متحیر می کند. این موضوع سبب می شود تا مردم از آن غافل نشوند و بگویند این نمی تواند برای فرزند من اتفاق بیافتد.

کارآگاه دیویس وقتی به اداره پلیس باز می گردد از عملکرد خودشان راضی است و امیدوار است در آینده تیم آنها کارهای بیشتری انجام دهد. او امیدوار است که در آینده ای نه چندان دور با نیرو های استانی بتواند این امر را انجام دهد. “این مطمئناً کمک می کند.

او می گوید ما اینجا ۶ کارآگاه و یک “کارلی” داریم.

وی اضافه کرد که او دوست دارد “شماره هشت” به تیم او بپیوندد تا به سبک کردن بار کاری “چرچ” کمک کند.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا