سبک زندگی

در تورنتو خرید آپارتمان بهتر است یا خانه ؟

در تورنتو خرید آپارتمان بهتر است یا خانه ؟

فلورا فاطمی

فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو

Sales Rep., Eng. MSc.

دوستان گرامی چند وقت پیش به پستی در یکی از گروه های ایرانی فیسبوک برخورد کردم که دوست عزیزی این سؤال را مطرح کرده بود که در شهر تورنتو بهتر است کاندو بخریم یا خانه؟ و کدام برای زندگی کردن مناسبتر است؟ در اینجا سعی دارم به این موضوع بپردازم. البته بدیهی است که انتخاب شما تنها متکی به نیاز، بودجه و سلیقه شماست.

مزایای کاندومینیم

کاندوها در اینجا مشابه خانه های آپارتمانی در ایران می باشند. در این حالت شما یک واحد را خریداری می‌کنید. کاندوها معمولاً کوچک، تمیز و با امکانات رفاهی مناسبی بوده و با سلیقه ما ایرانی ها سازگاری خوبی دارند. کاندوها دارای مدیریت مرکزی هستند و تنها مبلغ شارژ را به مدیریت می‌پردازید. می توانید به امکاناتی مانند سالن ورزشی و استخر دسترسی داشته باشید. بعلاوه شما مسؤلیت کمتری برای نگهداری، تعمیرات فنی داخل واحد و همچنین فضاهای مشترک دارید. کاندوها بخاطر داشتن نگهبان امنیت خوبی نیز دارند.

معایب کاندومینیم

از سویی دیگر، هزینه شارژ ماهانه را حتی در صورت عدم استفاده از امکانات رفاهی بایستی پرداخت کنید. فضای داخلی واحدها معمولا به اندازه کافی بزرگ نیستند که فرزندانتان به راحتی در آن بازی کنند. برای برگزاری مهمانی نیز فضای کافی ندارید و در صورت استفاده از پارتی روم ساختمان متحمل پرداخت هزینه می شوید. رعایت قوانین ساختمان را هم در نظر داشته باشید. قوانینی مانند محدودیت در نگهداری از حیوانات خانگی، سیگار کشیدن و حتی ساعات مجاز میخ کوبیدن به دیوار. از صدای زنگ خطر آتش نشانی ساختمان که گاه و بیگاه آسایش شما را سلب می کند نیز نباید غافل نشوید.

مزایای خانه

خانه ها در تورنتو بصورت دیتچد یا سمی دیتچد بوده که تقریبا مشابه خانه های ویلایی در ایران می باشند. داشتن استقلال درخانه، فضای وسیع ووجود بیسمنت باعث شده که این نوع خانه ها برای خریداران جذاب دیده شوند. اگر اهل باغبانی باشید از وجود یک حیاط زیبا بسیار لذت خواهید برد. می توانید خانه تان را هر زمان بخواهید رینوویت کرده و مطابق سلیقه خود عمل کنید.

معایب خانه

در کنار استقلالی که در زندگی در خانه دارید با مسؤلیت های بیشتری روبرو هستید. نگهداری از خانه، تعمیرات، بازسازی، چمن زنی، برف روبی و … تنها با مدیریت خودتان صورت می گیرد. بعلاوه متناسب با فضایی که در اختیار دارید هزینه های بیشتری خواهید داشت.

دیدگاه سرمایه گذاری

از دیدگاه سرمایه گذاری خرید کاندو چه به جهت فروش و یا اجاره دادن آن می تواند برای شما در یک بازه زمانی مشخص ارزش افزوده داشته باشد به شرط آنکه در انتخاب لوکیشن، انتخاب بیلدینگ و شرایط ساختمان دقت کافی را لحاظ کنید. در مقاله های پیشین به این موضوع پرداخته ام.
در مورد خانه به علت داشتن ارزش زمین، قیمت آن در مقایسه با کاندو گرانتر است ولی ارزش افزوده آن در یک بازه زمانی ده ساله و صرفنظر از رشد سینوسی آن حتما بصورت افزایشی خواهد بود. درمناطق حومه و شمالی تر تورنتوی بزرگ می توانید خانه های مستقل را با قیمت کمتر نسبت به مناطق مرکزی خریداری کرده و از افزایش ارزش افزوده زمین و خانه تان در آینده بهره ببرید.

دوستان گرامی، مشاور و پاسخگوی شما در این ارتباط وهمچنین در زمینه خرید و فروش املاک مسکونی، تجاری و صنعتی ازطریق تلفن یا ایمیل ذیل می باشم. در شماره های آتی به موارد دیگر مرتبط با بازار مسکن تورنتو پرداخته خواهد.
Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا