ایران

افزایش شمار مبتلایانِ کروناویروس در ایران به ۴۳ نفر / ۸ نفر جان باختند

کرونا ویروس در ایران

کرونا ویروس در ایران

آخرین آمار ابتلا و مرگ و میر کروناویروس جدید در ایران 

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از ایسنا؛

 روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این باره اظهار داشت:

در میان موارد تحت بررسی و تحت نظر تا پیش از ظهر یکشنبه که نتایج قطعی آزمایشگاهی آن نیز به تأیید وزارت بهداشت رسیده است تعداد ۱۵ نفر جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند که از این تعداد ۷ نفر در قم، ۴ نفر در تهران، ۲ نفر در گیلان و یک نفر در استان مرکزی و یک نفر در تنکابن بوده‌اند.

از این ۱۵ نفر که طی پیش از ظهر یکشنبه شناسایی شده‌اند، متاسفانه سه نفر هم جان خود را از دست دادند.

روابط عمومی وزارت بهداشت اضافه کرد : با احتساب این ۱۵ نفر، در مجموع ۴۳ نفر بیمار مبتلا به کروناویروس جدید تشخیص داده شده که ۸ نفر از این عزیزان ظرف روزهای گذشته جان خود را از دست دادند.

 

به گزارش خبرنگار تهرانتو نیوز در ایران؛

 

چندی پیش بیمارستان مسیح دانشوری در تهران تخلیه و این مرکز مختص به بیماران کروناویروس شده است.

به گفته یکی از منابع موثق که بخاطر مسائل امنیتی نام وی فاش نمی شود تا کنون ۱۲ نفر در این بیمارستان جان خود را بر اثر کروناویروس از دست داده اند.

این منبع می گوید: آمار و ارقام دولت ایران از تعداد مبتلایان به این ویروس بخاطر عدم انجام تست و همچنین کمبود کیت های آزمایشگاهی معتبر نمی باشد.

 

کشور های همسایه مرزهای خود را با ایران بستند

 

کرونا ویروس در ایران
کرونا ویروس در ایران

در پی مرگ هشت نفر به کروناویروس در ایران، ترکیه مرزهای زمینی و ریلی خود با ایران را بست و  پروازهای ورودی از ایران را لغو کرد. گرجستان نیز پروازهای ایران را معلق کرده است.

در برخی مرزهای ایران از جمله ارمنستان، پاکستان، عراق و ترکیه تدابیر بهداشتی و کنترلی برقرار شده است. سفارت افغانستان در ایران در اطلاعیه‌ای گفته تا اطلاع ثانوی ارایه خدمات کنسولی را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

مقام های ترکیه نیز گفته‌اند دو گذرگاه مرزی کاپیکوی ‘ در استان وان و اسندره ‘ در استان هاکاری ترکیه به روی مسافران ایرانی از یکشنبه بسته شده است. افغانستان، پاکستان هم البته اعلام کردند مرزهای خود با ایران را می‌بندند.

وان دارای طولانی‌ترین مرز مشترک با ایران است و این اقدامات حدود کمتر از یک ماه مانده به مسافرت‌های نوروز ۱۳۹۹ به اجرا درآمده است.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه گفته است: “در دو روز گذشته از ورود هشت ایرانی، به دلیل وجود نشانه‌های بیماری، به کشورمان جلوگیری شد.”

به گفته مقامهای ایرانی مرز بازرگان برای تردد هنوز باز است. صادق نامدار، مدیر گمرک بازرگان به خبرگزاری ایسنا گفته است: “مرز ایران با کشور ترکیه در این نقطه (بازرگان) باز است و هیچ‌گونه مشکلی در تردد مسافری یا کامیونی وجود ندارد و این امر همانند گذشته به صورت روان در حال پیگیری است.”

ترکیه همواره یکی از مقاصد محبوب ایرانی‌ها برای سفر بوده است؛ بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۹ دو میلیون و صد هزار نفر به ترکیه سفر کردند.

ادامه ممنوعیت ورود مسافران ایرانی به ترکیه خسارت‌هایی را برای مسافران و برگزارکنندگان تورهای مسافرتی در پی خواهد داشت؛ تورهای نوروزی از ماهها قبل معمولا پیش فروش می‌شود.

عراق اولین کشوری بود که اعلام کرد که پروازهای خود را به ایران لغو کرده است؛ این کشور هفته پیش اعلام کرد که دیگر هیچ مسافر ایرانی را نمی‌پذیرد و ویزا برای مسافران ایرانی صادر نمی‌کند.

شهروندان عراق بطور سنتی بالاترین مسافر خارجی به ایران را دارند که اکثرا برای زیارت (بیشتر مشهد و قم) یا درمان پزشکی به کشور همسایه می‌آیند.

 

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا