کانادا

تفاوت بین دانشگاه و کالج در کانادا

تفاوت بین دانشگاه و کالج در کانادا

مخصوص دانش آموزانی که هنوز نتوانسته اند تصمیم نهایی خود را بین دانشگاه و یا کالج برای ادامه تحصیل بگیرند.

کالج ها دانشکده های هنر و فن آوری و علوم ارایه دهنده مدارک تحصیلی تمام وقت و نیمه وقت هستند. بسیاری نیز رشته های کاربردی در رشته های کارشناسی و بالاتر ارائه می دهند.

کالج ها نسبت به دانشگاه ها مستقیما برای تربیت نیروهای حرفه ای برای بازار کار فعالیت می کنند.

این به این معنی است که آنها آموزش عملی یا حرفه ای را ارائه می دهند. به طور کلی یک برنامه دوره حرفه ای ( Certificate )به مدت ۱ سال یا کمتر است و برنامه دیپلم و یا لیسانس یا دوره Post Graduate ٢-٣ سال است.

کالج ها همچنین دوره های قبل از تجارت و آموزش کارآموزی، آموزش زبان و ارتقاء مهارت ها را دارند. برخی از کالج های انتاریو بر برنامه های کشاورزی، علوم پزشکی، هنر و یا نظامی تمرکز می کنند.

کالجهای خصوصی چنانچه مایلید از کالجهای خصوصی بیشتر اطلاعات داشته باشید، به این سایت رسمی مراجعه کنید.
https://www.ontario.ca/page/private-career-colleges

دانشگاه ها دانشگاه ها مؤسساتی هستند که شما می توانید مدارک تحصیلی بگیرید. تمام دانشگاه ها دارای دوره های کارشناسی (لیسانس) هستند و بسیاری از آنها دارای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری می باشند. دانشگاه ها در انتاریو مستقل هستند هرچند که آنها از وزارت آموزش و پرورش و توسعه مهارت های آموزشی دریافت می کنند، ولی هر موسسه ای خودگردان است و برنامه های خود، پذیرش و استادان را تنظیم می کند.
اگر تمام وقت تحصیل می کنید، دوره های کارشناسی معمولا ۳-۴ سال طول می کشد. اگر میخواهید به یک برنامه تحصیلات تکمیلی (مدرک کارشناسی ارشد) برسید، «مدرک کارشناسی» (سال دوم ) معمولا مورد نیاز است. بسیاری از دانشگاه ها نیز برنامه های حرفه ای مانند پزشکی، دندانپزشکی و قانون را ارائه می دهند. در برخی موارد، شما می توانید این برنامه ها را پس از ۲ یا ۳ سال تحصیل در مقطع کارشناسی شروع کنید.

تحصیل در کالج های کانادا و انواع آن دوره کالج در کانادا مربوط به دوره هایی میشود که بیشتر روی آماده سازی متقاضی برای ورود به بازار کار تمرکز دارند، بنابراین کالج ها از نظر تئوری تمرکز کمتری روی دروس گذاشته و بیشتر به جنبه کاربردی و عملیاتی توجه میکنند.

دوره کالج در کانادا به متقاضیانی توصیه میشود که قصد ورود سریع به بازار کار را دارند و به دنبال شغل های با درآمد متوسط و کاربرد زیاد هستند.

شرکت در کالج هایی را توصیه میشود که دارای دوره کاروزری بعنوان بخشی از دوره اصلی هستند، زیرا این دوره به متقاضی این فرصت را میدهد تا بتواند در دوره کارورزی ارتباطات کاری خود را گسترش داده و شانس خود را برای استخدام شدن افزایش بدهد. کالج ها در کانادا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم میشوند.

شرایط ادامه تحصیل در کالج های کانادا معمولا نسبت به دانشگاه ساده تر بوده و پیش نیاز های کمتری جهت ورود به کالج های کانادا وجود دارد. همچنین نمره زبان مورد نظر جهت ورود به دوره کالج کانادا نسبت به دانشگاه ها ساده تر خواهد بود.

اخذ پذیرش جهت ادامه تحصیل کالج در کانادا کار تخصصی بوده و پیشنهاد میکنیم با مشاور خود این موضوع را مطرح سازید. مخصوصا اگر متقاضی قصد اخذ اقامت دائم کانادا از روش تحصیلی را داشته باشد، دانش کامل نسبت به انتخاب دوره مورد نظر در کالج بسیار اهیمت دارد.

اگر بخواهیم کالج در کانادا را با سیستم تحصیلی ایران مقایسه کنیم، در واقع کالج ها همان مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در کانادا به شمار می آیند که نقش اصلی آنها آماده سازی نیروی کار برای ورود به بازار کار است.

در حالیکه دانشگاه های کانادا متقاضیان را برای هدف های آکادمیک آماده میکنند.

* سِلُن آشوری
مدیریت دبیرستان و آموزشگاه خصوصی داریک

* سِلُن آشوری
مدیریت دبیرستان و آموزشگاه خصوصی داریک
۹۰۵-۵۹۷-۳۱۷۱ / ۶۴۷-۷۷۳-۳۱۰۷
www.DarykTech.com

مدرسه خصوصی داریک
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا