کانادا

قربانیان ویروس کرونا بیش از ۱۰۰۰ نفر شدند

قربانیان ویروس کرونا بیش از ۱۰۰۰ نفر شدند
قربانیان ویروس کرونا بیش از ۱۰۰۰ نفر شدند

 

با جان باختن ۱۰۳ نفر در یک روز، ویروس کرونا رکورد جدیدی برجای گذاشته است. تعداد قربانیان اکنون به ۱۰۱۱ نفر رسیده و تعداد مبتلایان به آن از مرز ۴۲ هزار نفر گذشته است. همزمان شی جین پنگ رئیس‌جمهوری چین در اقدامی نادر به خیابان‌های پکن رفته و گزارش شده چند مقام‌های عالی‌رتبه هم در ارتباط با اهمال در مبارزه با کرونا برکنار شده‌اند.

نماینده حزب کمونیست چین در کمیسیون بهداشت استان هوبی و رئیس کمیسیون بهداشت این استان در میان مدیران برکنار شده هستند.

معاون سازمان صلیب‌سرخ در این منطقه هم به علت تخلف در انجام وظایف خود و اداره کردن کمک‌های اهدایی برکنار شده است.

روز دوشنبه، همچنین مرگبارترین روز از زمان شناسایی ویروس کرونا در دسامبر گذشته لقب گرفت. با جان باختن ۱۰۳ نفر در روز دوشنبه جمع کل قربانیان این ویروس به ۱۰۱۶ نفر رسید.

با وجود این، کاهش ۲۰ درصدی آمار تازه مبتلایان در روز دوشنبه امیدها برای کنترل نرخ شیوع این ویروس را بیشتر کرد. این برای پنجمین روز متوالی است که تعداد تازه مبتلایان کمتری نسبت به روزهای قبلی گزارش می‌شود.

کمیسیون بهداشت استان هوبی روز دوشنبه از ثبت ۲۰۹۷ مورد جدید خبر داد که نسبت به روز قبل آن (یکشنبه) که آمار ۲۶۱۸ نفر بود کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

 

شمار قربانیان ویروس کرونا از هزار نفر گذشت
شمار قربانیان ویروس کرونا از هزار نفر گذشت

همزمان رسانه‌های دولتی چین از اخراج صدها نفر و تحقیق و تفحص درباره اهمال و کم کاری مقام‌های استان هوبی خبر داده‌اند.

با وجود این، با توجه به نحوه ساختار دولتی و حزب کمونیست چین، برکنار شدن یک مدیر از سمت حزبی خود لزوما به معنای اخراج او از مقام اداری‌اش نیست.

دولت چین طی چند روز گذشته به علت آنچه اهمال و سوءمدیریت در کنترل ویروس کرونا خوانده شده تحت انتقاد شدید بوده است.

در چین اکنون تعداد کل مبتلایان به ۴۲ هزار و ۲۰۰ نفر رسیده که بیش از ۷۵ درصد آنها در داخل استان هوبی قرار دارند. تعداد کل مبتلایان در هوبی روز دوشنبه ۳۱ هزار و ۷۲۸ نفر گزارش شد و تعداد جان باختگان هم تنها در این استان ۹۷۴ نفر بوده است که نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا را در هوبی به ۳ درصد رساند.

ووهان، مرکز استان هوبی که ۱۱ میلیون جمعیت دارد همچنان در حالت قرنطینه قرار دارد؛ مدارس و ادارات بسیاری تعطیل و حتی وسائط نقلیه شهری متوقف شده‌اند.

 

شمار قربانیان ویروس کرونا از هزار نفر گذشت
شمار قربانیان ویروس کرونا از هزار نفر گذشت

روز دوشنبه همزمان هیاتی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت برای همکاری با دولت چین وارد پکن شد.

بروس آیلوارد که در سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ مسئولیت تیم سازمان جهانی بهداشت در غرب آفریقا برای مهار اپیدمی ایبولا را بر عهده داشت، سرپرست تیم اعزامی به پکن است.

روز دوشنبه همچنین شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین که به ندرت از انظار عمومی و در میان مردم ظاهر می‌شود به خیابان‌های پکن رفت و از نزدیک با پزشکان و امدادرسانان مقابله با کرونا دیدار کرد.

او که مانند اکثر مردم چین ماسک به صورت زده بود وعده داده که اقدامات جدی‌تری برای مهار کرونا در راه است و گفته: “ما باید به این اعتماد به نفس برسیم که می توانیم عاقبت این اپیدمی را شکست دهیم.”

همزمان در دیگر نقاط جهان موارد جدید ابتلا به کرونا گزارش شده است.

در بریتانیا ۴ مورد جدید دیگر شمار مبتلایان را به ۸ نفر رسانده و موجب شده دولت نسبت به تهدید جدی و فوری این ویروس هشدار دهد.

در بندر یوکوهاما ژاپن، شمار مبتلایان به کرونا در کشتی تفریحی دیاموند پرنسس به ۱۳۵ نفر رسیده است. این کشتی تفریحی حدود ۳۷۰۰ سرنشین دارد و در سواحل یکوکوهاما در قرنطینه است.

در آمریکا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیش‌بینی کرده که ویروس کرونا در ماه آوریل و با گرم‌تر شدن هوا از بین برود.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا