کانادا

بانک مرکزی کانادا در میان نگرانی های کرونا ویروس نرخ کلیدی بهره را به ۱.۲۵ درصد کاهش داد

بانک مرکزی کانادا در میان نگرانی های کرونا ویروس نرخ کلیدی بهره را به 1.25 درصد کاهش داد
بانک مرکزی کانادا در میان نگرانی های کرونا ویروس نرخ کلیدی بهره را به ۱.۲۵ درصد کاهش داد

 

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره اصلی خود را در پاسخ به شوک اقتصادی ناشی از شیوع کرونا ویروس نیم درصد کاهش می دهد و آن را به ۱.۲۵ درصد می رساند.

بانک مرکزی روز چهارشنبه اعلام کرد که این تصمیم را اضطراری و یک شبه اتخاذ کرده است زیرا COVID-19 یا همان کرونا ویروس «یک شوک منفی مادی» برای چشم انداز اقتصادی این کانادا شده است.

در ماه ژانویه ، بانک مرکزی اعلام کرد که اقتصاد جهانی نشانه هایی از ثبات را نشان می دهد ، اما Stephen Poloz « استیفن پولوز» فرماندار فعلی بانک کانادا در صورت ضعف در اقتصاد پایدارتر از حد انتظار ، احتمال کاهش نرخ بهره را داده است.

بانک مرکزی کانادا در بیانیه ای در روز چهارشنبه اظهار داشت که بسیار روشن است که اقتصاد کانادا به اندازه پیش بینی شده برای سه ماهه اول امسال رشد نخواهد کرد. بانک مرکزی به اختلال در زنجیره های تأمین ، متلاطم شدن بازار کسب و کار ، اعتماد مصرف کننده ، محاصره خطوط ریلی ، اقدامات شغلی معلمان انتاریو و هوای شدید زمستان اشاره کرد.

همچنین در این بیانیه آمده است که در صورت نیاز و صلاحدید، بانک مرکزی ممکن است نرخ کلیدی خود را تنظیم کند.

در این بیانیه آمده است: با توجه به همه پیشرفت ها، در حال حاضر چشم انداز کاملا ضعیف تر از ماه ژانویه است.

بنا به شرایط موجود شورای حاکم آمادگی دارد در صورت لزوم، سیاست های پولی را برای حمایت از رشد اقتصادی و نگه داشتن نرخ تورم ، تعدیل کند.

کاهش نرخ کلیدی بانک برای اولین بار از تابستان سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاده و نرخ آن را به حدی رساند که از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون نبوده است.

اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند که بانک مرکزی کانادا پس از کاهش نیم امتیاز غیر منتظره توسط بانک مرکزی ایالات متحده در روز سه شنبه، نرخ خود را به عنوان یک فشار و شوک اقتصادی اضطراری در برابر نگرانی های کرونا ویروس کاهش می دهد.

این تصمیم پس از فراخوانی در بین بانکداران مرکزی و وزرای دارایی کشورهای G7 ، از جمله کانادا ، در مورد چگونگی مقابله با شوک های اقتصادی اتخاذ شد.

بانک کانادا به طور کلی تصمیم خود را در مورد نرخها تا اواخر سه‌شنبه ، پس از آن که ایالات متحده اقدام خود را انجام داد نهایی کرد.

بانک مرکزی کانادا | کرونا ویروس | نرخ کلیدی بهره | ۱.۲۵ درصد | کاهش | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا