کانادا

اوکراین پیگیر اعاده خسارات قربانیان هواپیمای سقوط کرده در ایران می شود

فرانسوا-فیلیپ شامپاین
فرانسوا-فیلیپ شامپاین 

 

فرانسوا-فیلیپ شامپاین وزیر امور خارجه کانادا هفته آینده به لتونی، اوکراین و لهستان سفر خواهد کرد

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی بی سی؛

” آندری شوچنکو” سفیر اوکراین در کانادا می گوید: دولت اوکراین به “فرانسوا فیلیپ شامپاین” وزیر امور خارجه کانادا کمک خواهد کرد تا برای جبران خسارت به نفع شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراینی و خانواده های قربانیان پرواز ۷۵۲ از جمله ۵۷ شهروند کانادایی به دولت ایران فشار بیشتری آورده شود.

در همین رابطه “فرانسوا فیلیپ شامپاین” وزیر امور خارجه کانادا عازم کی-یف خواهد شد تا در تاریخ سوم مارچ ۲۰۲۰ یک دیدار دو روزه با مقامات آن کشور از جمله رئیس سازمان هواپیمایی اوکراین داشته باشد. این دیدارها در رابطه با تسریع پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان هواپیمای ساقط شده اوکراینی بر اساس قوانین حمل و نقل هوایی بین المللی است.

“آندری شوچنکو” تصریح کرد که از نظر دولت اوکراین هیچ مانعی برای دیدار با شرکت هواپیمایی در رابطه با تعهدات قانونی، بین المللی و جبران خسارت قربانیان وجود ندارد.

سفیر اوکراین ادامه داد: شرکت هواپیمایی اوکراینی طبق قوانین و برنامه های بین المللی خود را ملزم به اعمال قانون می داند. دولت اوکراین نیز اگر لازم باشد کاری انجام دهد مطمئنا انجام می دهد.

 

آندری شوچنکو
آندری شوچنکو

 

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه کانادا و اروپایی در رابطه با دریافت غرامت از ایران

“شامپاین” و “وادیم پرستایکو” همتای اوکراینی اش، از طریق کنفرانس تلفنی با وزرای امور خارجه سوئد، انگلیس و آلمان یک نشست جداگانه در رابطه با پیگیری جبران خسارت از دولت ایران داشتند.

“شوچنکو” گفت : شرکت هواپیمایی اوکراینی همچنین برای خانواده های قربانیان این کشور که در این سانحه جان باختند به دنبال جبران خسارت از سوی ایران خواهد شد.

وی افزود: آنها نه تنها تعهداتی دارند که باید انجام دهند بلکه باید غرامت نیز بپردازند. البته آنها مردم خودشان را از دست داده اند اما وقتی موضوع بین المللی می شود پُر واضح است شرکت هواپیمایی نیز تعهداتی دارد که به آن عمل می کند.

“شامپاین” نیز اظهار داشت که در این کنفرانس که به میزبانی کی-یف برگزار می شود بخشی از اقدامات مشترک در رابطه با تحت فشار قرار دادن ایران از سوی ۵ کشور زیان دیده در سقوط هواپیما انجام خواهد شد.

شوچنکو یادآور شد: اکنون مهمترین مسئله این است که این ۵ کشور در مقابل ایران متحد باشند.

او افزود: ما می دانیم که ایران ممکن است بخواهد مسیری جداگانه را در کشورهای درگیر این موضوع پیش بگیرد و در عین حال ما با خانواده هایی سر و کار داریم که دنبال احقاق حقوق قانونی شان هستند.

رسیدگی به وضعیت نیروهای کانادایی مستقر در اوکراین از دیگر ماموریت های شامپاین در سفر به کی-یف است.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا