کانادا

مدیران کانادا از تاثیرات شیوع کرونا بر اقتصاد می گویند

از غذاهای دریایی تا مواد معدنی، مدیران کانادا از تاثیرات شیوع کرونا بر اقتصاد می گویند
از غذاهای دریایی تا مواد معدنی، مدیران کانادا از تاثیرات شیوع کرونا بر اقتصاد می گویند

 

سال تیره اقتصادی ۲۰۱۹ درحالی به اتمام رسید که سال ۲۰۲۰ شروعی تاریک را برای بزرگترین صادرکنندگان کانادایی با خود به همراه داشت.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از بلومبرگ؛

رهبران کسب و کار کانادا سال گذشته پس از عبور از تنشهای تجارت جهانی و اعتصابات راه آهن و صادرات به وضعیت خوبی دست یافته بودند.

بنابر برآورده های صورت گرفته توسط بلومبرگ، رشد اقتصادی کانادا در سه ماهه چهارم سال گذشته ۰.۳ درصد بوده است.

 

کرونای اقتصادی در کانادا

درحالی که یک معامله تجاری بین آمریکا و چین امید را به اقتصاد کانادا باز گرداند شیوع کرونا و اعتصاب در خطوط ریلی کانادا که با احداث خطوط انتقال گاز طبیعی مخالف بودند، این امید را از بین برد.

در این میان بیشترین خسارت و زیان متوجه شرکتهای تازه تاسیس است و تاثیرات آن با توجه به سرعت و کنترل ویروس می تواند در سفرهای تجاری و عادی متغییر باشد. خیلی ها معتقدند که بیشتر شرکتهای کانادایی در خارج از کشور تجارت می کنند.

“چاک مگرو” مدیر اجرایی بزرگرین تامین کننده مواد غذایی جهان که تاثیرات شیوع کرونا را ساعت به ساعت رصد می کند معتقد است بیشتر تاثیر شیوع این بیماری بر روی بازار “پتاس” جهان بوده است.

وی که روز چهارشنبه در یک کنفرانس صنعتی سخن می گفت با اشاره به گیر کردن “پتاس” در بندر چین افزود: ما معتقدیم که مذاکرات تجاری سه ماهه نخست سال به سه ماهه دوم سال موکول خواهند شد چرا که بیشتر سازمان ها و کمیته های خرید با شیوع کرونا ویروس خانه نشین شده اند.

این فعال صنعتی اظهار داشت: طی روزهای گذشته دولت چین برای اولین بار طی ۵ سال اخیر اجازه استفاده از ذخایر استراتژیک “پتاس” را صادر کرد و این نشان می دهد چین نگران تامین “پتاس” مورد نیازش در بهار آینده است. البته در دراز مدت این موضوع خوب است زیرا صنایع “پتاس” نیازمند احیا هستند.

به گفته وی کشاورزی با رشد اقتصادی مرتبط نیست و به قول قدما تا خوراک مردم هست کشاورزی هم هست.

” دان لیندسی” مدیرعامل گفت: اما آیا شیوع کرونا ویروس در تولیدات زغال سنگ، مس و روی کانادا و بزرگترین مشتری آن در ونکوور نیز تاثیر گذاشته است؟

قیمت کالاها در سال ۲۰۱۹ تحت تاثیر عدم اطمینان اقتصاد جهانی قرار داشتند و این موضوع تا سال ۲۰۲۰ ادامه داشته است.

وی افزود: در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه با توافق امریکا و چین تاحدی امید به بازار آمد که با شیوع ویروس کرونا آن کورسوی امید هم از بین رفت.

” لیندسی” بیان کرد: این شرکت درصدد بود ک امسال حداقل یک باب از دارایی هایش را بفروش برسان ولی با شیوع بیماری که هنوز هم ادامه دارد … فعلا دست نگه داشته تا ببیند در نهایت چه اتفاقی می افتد.

 

سهام معادن کانادا امسال ۳۹ درصد افت کرده است.

مدیر عامل شرکت “کِلوین مک دونالد” گفت: تعداد زیادی از ۳۸ فروشگاه Lululemon در چین از سوم فوریه و شیوع بیماری تعطیل شده اند.

وی با انتشار بیانیه ای در ۲۱ فوریه اعلام کرد: امنیت مردم بالاترین اولویت ماست و کارهای فروشگاه ما بر اساس توصیه های ایمنی مسئولین خواهد بود.

بنابر اطلاعات جمع آوری شده توسط بلومبرگ، این شرکت که دفتر مرکزی آن در ونکوور است با گردش مالی ۱ میلیارد دلاری بین المللی توسط چینی های مدیریت می شود.

 

شورای خرچنگ کانادا

“جف ایرواین” مدیر اجرایی یک گروه صنعتی گفت: تعداد هواپیماهای باری که به هَلیفَکس ، نوااسکوشیا، مونکتون و نیوبرانزویک پرواز داشتند و بارهای خرچنگ را برای چین بارگیری می کردند، کاهش یافته است.

وی گفت در حالی که هفته ای ۹ پرواز چارتر برای این صادرات برقرار بوده طی یک ماه گذشته هر هفته فقط یک پرواز راهی این مقصد شده است.

چین پس از آمریکا دومین بازار صادراتی خرچنگ زنده و فراوری شده کاناداست؛ در همین حال تولیدکنندگان خرچنگ کانادا ناچار به فریز کردن تولیدات شان شدند و امیدوارند با اتمام دوره قرنطینه بتوانند محصولاتشان را به چین صادر کنند.

بر اساس داده های مرکز آمار کشور، کانادا سال ۲۰۱۹ بیش از ۴۵۰ میلیون دلار کانادا ( ۳۳۷ میلیون دلار آمریکا ) به چین خرچنگ زنده صادر کرده است.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا