کانادا

“ایر بی ان بی” برای اجاره های کاندو های تورنتو محدود می شود

«ایر بی ان بی» برای اجاره های کاندو های تورنتو محدود می شود
«ایر بی ان بی» برای اجاره های کاندو های تورنتو محدود می شود

 

یک کاندو اجاره ای تحت پوشش شرکت «ایر بی ان بی» که در دان تاون تورنتو قرار داشت جمعه شب صحنه تیراندازی و قتل ۳ نفر از جوانان و مجروح شدن ۲ نفر دیگر شد و به همین دلیل شهر تورنتو قصد دارد به اجاره های کوتاه مدت ساختمان ها توسط « ایر بی ان بی» پایان دهد و در مقررات اجاره کوتاه مدت ساختمان ها تجدید نظر کند.

جمعه اندکی قبل از ساعت ۱۰:۳۰ شب، تیراندازی در داخل کاندو شماره ۸۵ خیابان «کویینز وارف رُوُد»  در نزدیکی بلوار «لِک شُور» و خیابان «بَتِرست» سه کشته و ۲ زخمی بر جای گذاشت.

پلیس تورنتو اظهار داشت: این حادثه در داخل یکی از واحدهای طبقه ۳۲ که از طریق «ایر بی ان بی» اجاره داده شده بود آغاز شد و مردانی که به آنها تیراندازی شده بود برای یک مهمانی در آن واحد حضور داشتند.

هنری مارسمن از پلیس تورنتو اظهار داشت: آنها برای یک مهمانی در این واحد که از شرکت «ایر بی ان بی» اجاره شده بود جمع شده بودند اما ما نمی دانیم چه چیزی منجر به این حادثه و تیراندازی شده است.

بسیاری از صاحب خانه ها و مستاجرین در این ساختمان گفته اند که این ساختمان دارای چندین واحد اجاره ای کوتاه مدت است.

مدیریت املاک تورنتو در یک ایمیل به ساکنان آن ساختمان نوشت در رابطه با اجاره های کوتاه مدت واحدها تغییراتی در حال وقوع است.

در این یادداشت آمده است: ما صاحب خانه های زیادی داریم که طرفدار اجاره های کوتاه مدت هستند اما بسیاری دیگر نیز مخالف آنند. با توجه به این واقعه و افزایش خشونت ها در سطح شهر، ما قانون جدیدی را تدوین و ارسال خواهیم کرد که اجاره واحدهای کمتر از سه ماه را محدود می کند.

 

«ایر بی ان بی» برای اجاره های کاندو های تورنتو محدود می شود
«ایر بی ان بی» برای اجاره های کاندو های تورنتو محدود می شود

پس از تیراندازی ، سخنگوی «ایر بی ان بی» در بیانیه ای از طریق ایمیل گفت که رزرو برای مهمانی را ممنوع کرده است.

در این بیانیه آمده است: ما تحمل مان برای این نوع رفتارها و خشونت ها صفر است و ما مجالس مهمانی و مهمانی های غیرمجاز را در برنامه اجاره های این شرکت ممنوع می کنیم.

این اولین بار در تورنتو نیست که در یک واحد اجاره کوتاه مدت خشونت دیده می شود.

در ماه اگوست، مردی در یکی از خانه های لوکس «ایر بی ان بی» در منطقه «بِرایدِل پَت» مورد تیراندازی قرار گرفت.

در ژانویه سال ۲۰۱۹ نیز پلیس در مورد تیراندازی در یکی از واحدهای اجاره ای کوتاه مدت در همان ساختمان که قتل سه گانه جمعه شب در آنجا رخ داده بود در حال تحقیق بود.

«بِرَد راس» از شورای شهر تورنتو گفت : در سال ۲۰۱۷ این شهر آیین نامه هایی را در مورد اجاره نامه های کوتاه مدت صادر کرد و این شامل هر اجاره ای است که کمتر از ۲۸ روز متوالی باشد.

وی افزود: اصلاحات آئین نامه و منطقه بندی اجاره های کوتاه مدت در حال حل و فصل یک چالش قانونی است و شورای شهر تورنتو در پی درخواست تجدیدنظر در آئین نامه اجاره های کوتاه مدت در سراسر شهر و در محل های اصلی است.

بر اساس قوانین اجاره کوتاه مدت مردم می توانند تا سه اتاق یا کل خانه خود را اجاره دهند.

توربن ویدیتز سخنگوی Fairbnb که سالها در تلاش است تا هتل های ارواح را متوقف کند گفت: قوانین این شهر کمک می کند تا از «صندوق های سرمایه گذاری» جلوگیری شود.

توربن ویدیتز گفت: بنابراین صاحبان خانه می توانند ثبت نام کرده و مجوز اجاره کوتاه مدت دریافت کنند این امر نشان می دهد که آنها واقعا محل اصلی اقامت خود را اجاره می دهند و نه یک واحد را برای سرمایه گذاری.

مشاور «جو کرسی» نیز در این رابطه گفت: مقررات مصوب دو سال پیش مورد تجدید نظر قرار گرفته و این بدان معنی است که این شهر نمی تواند قوانین را اجرا کند، اما این شهر می خواهد اجاره های کوتاه مدت نیز در هر حال از قوانین پیروی کنند.

وی گفت: از امروز با قوانین شهر تورنتو کار کنید، از قوانین ما پیروی کنید و اجازه دهید هتل های ارواح و این گونه مجالس مهمانی متوقف شوند.

 روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا