کانادا

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره اصلی را به ۰.۷۵٪ کاهش داد و ۱۰ میلیارد دلار بودجه برای حمایت از اقتصاد کشور اختصاص داد

PHD
PHD

 

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره اصلی را به 0.75٪ کاهش داد و 10 میلیارد دلار بودجه برای حمایت از اقتصاد کشور اختصاص داد
بانک مرکزی کانادا نرخ بهره اصلی را به ۰.۷۵٪ کاهش داد و ۱۰ میلیارد دلار بودجه برای حمایت از اقتصاد کشور اختصاص داد

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از فایننشیال پست؛

بانک مرکزی کانادا در اقدامی اضطراری نرخ بهره را نیم درصد کاهش داد تا از رکود اقتصادی کشور و دو برابر شدن قیمت ها بخاطر کرونا ویروس و افت قیمت نفت جلوگیری کند.

در این اقدام بانک مرکزی نرخ بهره خود را از ۱.۲۵ درصد به ۰.۷۵ درصد کاهش داد.

 

Recent Data
Recent Data

 

Recent Data
Recent Data

 

 

“استفین پولوز” رئیس بانک مرکزی کانادا جمعه بعد از ظهر در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با “بیل مورنو” وزیر دارایی، تسهیلات جدیدی را برای حمایت از مشاغل کوچک و متوسط اعلام کردند.

بانک مرکزی کانادا در بیانیه ای گفت: واضح است که گسترش کرونا ویروس برای خانواده های کانادایی و اقتصاد کانادا عواقب جدی دارد. علاوه بر این، قیمت های پایین تر از قیمت حال حاضر نفت به شدت روی اقتصاد تأثیر گذار خواهد بود.

این نخستین کاهش نرخ اضطراری توسط بانک مرکزی کانادا از زمان آخرین بحران مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ است که البته  بخشی از پاسخ هماهنگ دولت به اتفاقات اخیر است که اقتصاد کشور را از رکود اقتصادی دور سازد.

“بیل مورنو” اعلام کرد که هفته آینده بسته کمک و محرک مالی را تحویل خواهد داد. این بودجه اضافی که بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار است به دو آژانس تأمین مالی مشاغل کشور – بانک توسعه تجارت کانادا و توسعه صادرات کانادا تحویل می گردد.

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره اصلی را به ۰.۷۵٪ کاهش داد| روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا