کانادا

سازمان هواشناسی برای بسیاری از شهرهای کانادا زمستانی سرد، طولانی و طوفانی پیش بینی میکند

زمستان کانادا
زمستان کانادا

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی که دوشنبه منتشر شد، یک فصل سرد طولانی و پر بارش را در سراسر کانادا شاهد خواهیم بود.

ماه نوامبر بارش برف را در جنوب انتاریو و قطع برق را در غرب کانادا به ارمغان آورده است.

بنا به گفته مدیر ارشد هواشناسی «کریس اسکات» روند کلی در زمستان اینگونه خواهد بود.

وی قبلا گفته است که زمستان آینده سراسر کانادا یخ زده است و ما تابستان امسال شاهد ورود هوای زمستانی بودیم.

زمستان کانادا
زمستان کانادا

علائمی که امسال شاهد آن هستیم حاکی از آن است که کانادایی ها یک زمستان سرد و طولانی را در سراسر کشور و بیش از سایر کشورها تجربه خواهند کرد.

اما اوضاع در بریتیش کلمبیا کمی بهتر به نظر می رسد؛ دمای هوا کمی بالاتر از سایر استان ها و میزان بارش ها پایین تر از حد نرمال خواهد بود.

با این حال وی می گوید ممکن است یک دوره دو هفته ای از سواحل اقیانوس آرام نیز شاهد سرمای زمستانی باشیم اما با وجود دمای کمی بالاتر در مناطق بریتیش کلمبیا شرایط مطلوبی برای اسکی کردن است.

اسکات اضافه کرد: در آلبرتا و جنوب آن نیز بارندگی ها بالاتر از حد نرمال و دمای هوا در کل استان بسیار پایین خواهد بود.

در سَسکاچوان و مَنیتوبا روند یخ زدگی به ویژه در قسمت های جنوبی « پِرِی ریز» ( استان های سَسکچوان، مَنیتوبا و آلبرتا) اتفاق می افتد و ادامه خواهد داشت.

از جنوب انتاریو تا جنوب کبک نیز بارندگی ها بسیار بیشتر از حد معمول خواهد بود و مردم می بایست خودشان را برای زمستانی سردتر آماده کنند.

اسکات پیش بینی کرده که هوا در تمام کبک و انتاریو طوفانی است اما اظهار داشته که ترکیبی از بارش وجود خواهد داشت و این بدان معناست که باران می تواند اغلب برف ها را شستشو دهد و احتمالا پس از آن یخ زدگی وجود دارد.

اسکات با بیان اینکه زمستان در انتاریو و کبک دیرتر جایش را به بهار می دهد گفت: هنگامی که به فصل بهار برسیم باز هم زمستان را خواهیم دید و به نظر نمی رسد که بهار باشد.

استان های شرق مَنیتوبا نیز به احتمال زیاد با یک فصل سرد و زمستانی طولانی روبرو خواهند شد و پیش بینی می شود هوای بهاری در اواخر ماه مارس یا اوایل اپریل فرا برسد.

اسکات برای آتلانتیک کانادا نیز پیش بینی کرد علیرغم اینکه هوا سرد نخواهد بود اما این فصل بسیار طوفانی خواهد شد.

وی گفت: بسته به جایی که هستید یک زمستان واقعی را تجربه خواهید کرد.

زمستان کانادا
زمستان کانادا

او ادامه داد احتمالا در نیوبرانزویک و جزیره پرنس ادوارد نیز بارش برف بسیار زیاد خواهد بود در حالی که در نوااسکوشیا ترکیبی از بارش برف، یخ و باران انتظار می رود.

همچنین در نیوفاندلند و لابرادور بارش برف به طور متوسط خواهد بود؛ ناناووُت و سرزمین های شمال غربی احتمالا با شرایط متوسط تری زمستان را تجربه می کنند.

اسکات گفت: در سالهای گذشته ما سیگنال تغییرات آب و هوایی را مشاهده می کردیم که در زمستانهای گرمتر از حد معمول قرار بگیریم و این چیزی بود که برای سالیان سال انتظار داشتیم اما

امسال یک استثناء است. به ویژه به این دلیل که در نزدیکی قطب شمال هوای سردتر در حالی که نزدیک به روسیه و اسکاندیناوی است تمایل به ورود به ناناووُت را دارد.

و اما در «یوکان» زمستان گرم تر از حد معمول خواهد بود.

یوکان و بریتیش کلمبیا تنها بخش هایی از کشور هستند که بهار می تواند در اوایل سال ۲۰۲۰ ظاهر شود اما بقیه کشور باید برای یک فصلی سخت و طولانی آماده شوند.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا