کانادا

مادران جوان نسبت به مادران مسن تر با مشکلات روحی روانی بیشتری روبرو هستند

مادران جوان نسبت به مادران مسن تر با مشکلات روحی روانی بیشتری روبرو هستند
مادران جوان نسبت به مادران مسن تر با مشکلات روحی روانی بیشتری روبرو هستند

 

یک مطالعه جدید نشان می دهد از میان سه مادر جوان دونفر از آنها حداقل یک مشکل سلامت روان دارند، همچنین این مطالعه نشان داد آنها چهار برابر مادران بزرگتر از ۲۱ سال و بدون فرزند با این مشکلات روبرو هستند.

این تحقیقات که در دهم فوریه در مجله سلامت نوجوانان منتشر شد نشان می دهد که ۴۰ درصد از مادران جوان بیش از یک مسئله سلامت روان از جمله افسردگی، نوعی اضطراب یا بیش فعالی دارند.

دکتر «رایان ون لیشوت» نویسنده اصلی این مطالعه در بیانیه مطبوعاتی گفت: «اغلب مادران جوان قبل و پس از ازدواج با بسیاری از مشکلات روبرومی شوند.» با این حال به هیچ وجه میزان و انواع مشکلات سلامت روان در بین زنان و جامعه ما شناخته شده نیست.

پژوهشگران این تحقیق گفتند: شناسایی و درمان این مسائل در مادران بسیار مهم است زیرا سلامت روان آنها بر رفاه و سلامت فرزندانشان تأثیر می گذارد.

محققان این والدین را «گروه پرخطر» می نامند.

«ون لیشوت» گفت: امیدوار است که این مطالعه بتواند برای توسعه فرآیندهای بهتر غربالگری و تشخیص موثرتر مشکلات بهداشت و سلامت روان در مادران جوان و درمان مستقیم آنها استفاده شود.

«ما این مطالعه را برای درک بهتر این مشکلات انجام داده ایم تا بتوانیم در کمک به مادران جوان و خانواده های آنها نتایج بهتری کسب کرده و موفق تر باشیم.»

دکتر «رایان ون لیشوت» استادیار روانپزشکی و علوم اعصاب رفتاری در دانشگاه مک مستر، خواستار همکاری بیشتر بین سازمان های بهداشتی، آموزشی و آموزشی خدمات اجتماعی برای مقابله با این مسئله است.

این یافته ها، تا حدودی با کمک بیمارستان کودکان مک مکستر و با بودجه سازمان علوم بهداشتی همیلتون تهیه شده است و ناشی از بررسی و پاسخ صدها نفر از شرکت کنندگان در مطالعه بهداشت مادران جوان بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ است.

پژوهشگران این تحقیقات را بر روی ۴۵۰ مادر در همیلتون در سنین کمتر از ۲۱ سال و همچنین ۱۰۰ مادر بزرگتر از ۲۰ سال در زمان اولین زایمان خود انجام دادند.

این والدین با دختران ۱۵ تا ۱۷ ساله فاقد فرزند مقایسه شدند که از طریق مطالعه سلامت کودکان در انتاریو در سال ۲۰۱۴ مورد ارزیابی اختلالات روانی قرار گرفته بودند.

نویسندگان این تحقیق مدعی هستند که این مطالعه نخستین نوع از این نوع استفاده از مصاحبه های تشخیصی برای بررسی طیف وسیعی از مشکلات سلامت روان فراتر از افسردگی پس از زایمان بود. مطالعات قبلی فقط بر اساس اندازه نمونه های کوچک و پرسشنامه های ارسال شده از طریق پست انجام شد.

این نویسندگان ادعا کردند که این مطالعه نخستین متدی است که از روش مصاحبه های تشخیصی «برای بررسی طیف وسیعی از مشکلات سلامت روان» فراتر از افسردگی پس از زایمان استفاده شده است.

مطالعات قبلی در مقیاس کمتر و فقط بر اساس پرسشنامه های ارسال شده از طریق پست انجام شده است.

«ون لیشوت» گفت: تحقیقات و مطالعات با ساختار «مصاحبه های تشخیصی» برای این نوع تحقیق استاندارد طلایی دارند و ما خوشحالیم که از این روش استفاده کردیم و تجربیات کسب کرده خود را از بررسی وضعیت سلامت روان صدها مادر جوان با شما به اشتراک میگذاریم.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا