کانادا

کیسه های پلاستیکی از تمام فروشگاههای Sobeys جمع آوری می شوند

کیسه های پلاستیکی از تمام فروشگاههای Sobeys جمع آوری می شوند
کیسه های پلاستیکی از تمام فروشگاههای Sobeys جمع آوری می شوند

 

کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف از ۳۱ ژانویه امسال در تمام ۲۵۵ فروشگاه Sobeys در سراسر کانادا جمع آوری شده و کیسه های قابل بازیافت جایگزین آنها می شوند.

پاملا کافرن، مدیر یکی از فروشگاه های رجینا، در این رابطه گفت: خبرهای خوبی از استقبال مشتریان و صندوقداران فروشگاه در خیابان آلبرت چنوبی دریافت شده است.

ما از ماه اکتبر بیش از ۳۰۰۰ عدد کیف و جعبه قابل بازیافت فروخته ایم و قطعا در اینجا هم به آنها نیاز داریم.

این فروشگاه که دفتر مرکزی آن در نیوبرانویک است با انتشار اطلاعیه ای از حذف کامل کیسه های پلاستیکی از آخر ژانویه خبر داد و این اقدام را نخستین گام برای حذف پلاستیک های غیر ضروری از تمام خرده فروشی ها خواند.

بدون کیسه های مشتریان این فروشگاه های یا باید خودشان کیف بیاورند و یا از گزینه های این فروشگاه استفاده کنند. خریداران برای هر کیسه کاغذی باید ۱۰ سنت پرداخت کننده درحالی که کیسه های قابل استفاده برای بار دوم بین ۹۹ سنت تا ۱۰ دلار قیمت دارند.

به گفته کافرن ، برخی کیسه ها نیز عایق بندی شده نیز هستند.خریداران در این فروشگاه ها می توانند برای تهیه اقلام مورد نیاز خودشان مانند انواع سبزی و میوه ، از کیسه های پارچه ای یا قابل بازیافت استفاده کنند.

با اجرایی شدن این طرح پیش بینی شده سالانه ۲۲۵ میلیون کیسه پلاستیکی با وزنی بالغ بر ۱۲۰۰ تن صرفه جویی شود .

به گفته کافرن بدنبال این اقدام فروشگاه های Sobeys سایر برندهای فروشگاهی مانند Safeway, IGA, FreshCo and Thrifty Foods دست به اقدامات مشابهی خواهند زد.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا