کانادا

اعطای ۱۰ هزار دلار بورس تحصیلی به ازای هر قربانی سقوط هواپیما توسط دولت انتاریو

اعطای 10 هزار دلار بورس تحصیلی به ازای هر قربانی سقوط هواپیما توسط دولت انتاریو
اعطای ۱۰ هزار دلار بورس تحصیلی به ازای هر قربانی سقوط هواپیما توسط دولت انتاریو

 

دولت انتاریو به احترام قربانیان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی که هفته پیش رخداد و هیچ یک از سرنشینان آن باقی نماندند ، ۵۷ بورس ۱۰ هزار دلاری اعطا میکند.

داگ فورد نخست وزیر انتاریو با بیانیه ای اظهار داشت: این بورس به نام ۵۷ قربانی کانادایی سقوط هواپیمای اوکراینی ایجاد شده است.

فورد زمان اعطای این بوس را از شروع سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ خواند و بیان کرد: معیار استفاده از این بورس شایستگی تحصیلی و نیاز مالی است و دریافت کنندگان با مشورت مدرسه و خانواده قربانیان انتخاب می شوند.

نخست وزیر انتاریو گفت:
بسیاری از جان باختگان این هواپیما دانشجویان و اساتیدی بودند که آینده ای درخشان داشتند و دردانشگاه ها و دانشکده های انتاریو تحصیل یا تدریس می کردند. آنها کمک زیادی در پیشرفت تحقیقات و در زمینه های تغییر زندگی داشته اند.

وی ادامه داد: ما نیز با ایجاد این بورس تحصیلی یاد و نام آنها را گرامی می داریم و سهم باورنکردنی آنها را به جوامع خود می شناسانیم.

 

اعطای 10 هزار دلار بورس تحصیلی به ازای هر قربانی سقوط هواپیما توسط دولت انتاریو
۵۷ قربانی کانادایی سقوط هواپیمای اوکراینی

 

استان انتاریو نیز گفته است : بورسهای تحصیلی به مراکزی که این قربانیان در آنجا تحصیل یا کار می کردند اختصاص خواهند یافت. برخی از این بورسها نیز طی فرایندی رقابتی در اختیار کالج ها یا دانشگاههای واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

وزارت کاج و دانشگاه های انتاریو نیز بورسیه های تحصیلی را هفته های آینده با مشورت دولت فدرال، گروههای فرهنگی و مدارس گسترش خواهد داد.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا