کانادا

حمایت مالی مشکلات تغذیه ای خانواده های کم درآمد را کاهش می دهد

grocery price
grocery price

بنابر نتایج تحقیقات دانشگاه تورنتو طی سه سال گذشته با اجرای طرح فدرال برای پرداخت کمک هزینه کودکان، مشکلات تغذیه ای در یک سوم خانواده های کم درآمد کاهش یافته است.

کمک هزینه کودکان از سال ۲۰۱۶ از سوی دولت لیبرال به منظور کمک به خانواده‌های کم بضاعت هر ماه و بدون کسر مالیات پرداخت می شود.

این مطالعه نشان می دهد اگرچه پرداخت این کمک هزینه تاثیرات عظیمی در رفع عدم امنیت غذایی کانادا نداشته است اما برای خانواده های کم بضاعت کمک خوبی بوده و مانع از محرومیت های غذایی آنها در شرایط سخت مالی شده است.

«والری تاراسیوک» محقق ارشد این تحقیق در این رابطه گفت : مطالعات ما بار دیگر ثابت کرد بهبود معیشت ، فقر غذایی خانواده را کاهش می دهد.

وی افزود: کمک مالی بیشتر به خانواده های کم بضاعت موجب تخصیص هزینه بیشتر این خانواده ها برای نیازهای اساسی شان مانند غذا است و هرچه وضعیت معیشت خانواده بدتر باشد احتمال این کار بیشتر است.

تاراسیوک تصریح کرد: این نخستین بار است که راجع به تاثیر معشیت بر خانواده بخصوص تامین مواد غذایی خانواده بررسی شده است.

این محقق با اشاره به محدودیت تاثیرات حمایتهای فعلی دولت به خانواده ها گفت : برای افزایش این تاثیرات باید کمکهای بیشتری به خانواده های کم بضاعت داده شود و این درحالیست که بیش از ۹۰ درصد از خانواده های مرفه کانادایی که در تامین مواد غذایی فرزندانشان با مشکلات معیشتی روبرو نیستند نیز از این حمایت بهره برده اند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا