کانادا

آیا «جک جهادی » اجازه شهروندی کانادا را از ترودو دریافت می‌کند؟

«جک لتس» ملقب به «جک جهادی» با ملیتی انگلیسی – کانادایی و از اعضای داعش منتظر تصمیم ترودو در رابطه با تابعیتش است.

تابعیت وی به دلیل همکاری با داعش اخیرا از سوی انگلستان لغو و با واکنش کانادا روبرو شده است. «جک جهادی» سال ۲۰۱۴ در سن ۱۸ سالگی به سوریه رفته، به داعش ملحق شده و دو سال از این مدت را در زندان سپری کرده است.

«جهادی» در رابطه با عضویتش در داعش گفت: سال ۲۰۱۵ پس از حمله به مردم پاریس و کشته شدن ۱۳۰ نفر در محل با خودم فکر کردم که کار خوبی است. در آن زمان فکر می کردم این باعث می شود تو با خودت نجنگی ولی بعدا فهمیدم اینها به هم ربطی ندارند.

ترودو نیز در جمع خبرنگاران در این رابطه گفت: پیام ما به تمام کانادایی ها و هر فردی غیر از آنها در این رابطه این است: مسافرت کردن با هدف جرم، جنایت و ترور جرم است و پیگرد قانونی دارد. اما والدین «جک» معتقدند پسرشان تروریست نیست و باید از سوی کانادا حمایت شود.

رالف گودل وزیر سلامت عمومی کانادا ضمن انتقاد به انگلستان در رابطه با سلب شهروندی جک جهادی با انتشار یادداشتی گفت که انگلستان با این کار بار مسئولیت را از دوش خود برداشته و بر دوش کانادا انداخته است.

اندرو شی یر رهبر حزب محافظه کار کانادا نیز در این رابطه می گوید : «لتس» فعلا باید معلق باشد و ما برای کمک به او داوطلب نخواهیم شد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا