کانادا

با اپلیکیشن CATSA آسوده سفر کنید

CATSA
CATSA

دانستن مقررات امنیتی فرودگاه ها همواره یکی از مسائل گیج کننده است بر همین اساس اداره امنیت حمل و نقل و نقل هوایی کانادا با طراحی یک برنامه بنام CATSA شما را در این رابطه راهنمایی می کند.

این اپلیکیشن بنام « Breeze through security » در حال حاضر با همت اداره امنیت حمل و نقل هوایی کانادا برای تلفنهای هوشمند اندروید و اپل قابل نصب است و تمام اطلاعات ضروری در رابطه با اشیا مجاز در پرواز از دئودورانت تا تیر و کمان کودکان قید شده است.

شما در این برنامه با اطلاعات کاملی در رابطه با میزان ( کمیت ) ، استثنائات و محدودیتهای آنها در سفر آشنا می شوید.

این برنامه در ۱۱۴ فرودگاه کانادا قابل نصب است و دارای نکاتی مفید برای سفر نیز می باشد و به مسافران امکان چک کردن وسایل مجاز سفرشان را نیز می دهد.

کریستین لانلویس، سخنگوی اداره امنیت حمل و نقل هوایی کانادا در این رابطه گفت: شما می توانید با وارد کردن نوع باری که دارید، از قوانین آن مطلع باشید مثلا با وارد کردن کلمه ماریجوانا به شما می گوید که این کالا برای سفرهای داخلی مجاز است اما محدودیت دارد ( ۳۰ گرم برای تفریح و ۱۵۰ گرم برای مصارف درمانی ) و در ادامه به شما در رابطه با ممنوعیت محل آن در سفرهای بین المللی هشدار می دهد.

وی در ادامه چند ده عدد تخم مرغ، پنجه بوکس برنجی و اره برقی مدور را از عجیب ترین محموله های همراه مسافران که کشف شده اند خواند.

او تصریح کرد: ما حتی یکبار یک شمشیر را که داخل یک عصا پنهان شده بود نیز کشف کردیم.

وی بیشترین ممنوعیتها را مربوط به مایعات خواند و بیان کرد: بسیاری از مایعات و بخصوص ژلها و خوشبوکننده های هوا جزو ممنوعیتها هستند، اما در مقادیر کم ممنوعیت وجود ندارد. بنابر این وجود این اپلیکیشن در این موارد خیلی مفید است

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا