کانادا

جهان به سادگی آماده مقابله با کرونا نیست

 

 

 

هشدار پزشک کانادایی پس از دیدار از چین، جهان به سادگی آماده مقابله با کرونا نیست
هشدار پزشک کانادایی پس از دیدار از چین، جهان به سادگی آماده مقابله با کرونا نیست

 

یک پزشک برجسته کانادایی که اخیرا از ماموریت متخصصان برای مقابله با شیوع کرونا از چین بازگشته، راهکار این کشور را برای مقابله با بیماری ستود و به بقیه کشور ها نیز برای مقابله جدی هشدار داد.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی نیوز، روز سه شنبه دکتر “بروس آیلوارد” اپیدمیولوژیست و معاون مدیر کل سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ژنو در رابطه با سفر اخیر خود در راس هیاتی به چین در رابطه با بررسی شیوع ویروس  COVID-19  عازم چین شده بود سخن گفت.

وی در راس هیات متشکل از ۱۳ متخصص بین المللی و ۱۲ تبعه چینی از پکن، شکوانگدونگ، سینچوان و ووهان مرکز شیوع این بیماری قرار داشت.

آیلوارد پس از دیدار با صدها کارگر مراقبتهای بهداشتی، مسئولین دولتی، داوطلبان و شهروندان در سراسر کشور چین طی یک هفته حضور در این کشور اقدامات صورت گرفته را ستود و از کاهش موارد ابتلا خبر داد.

وی در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت: بنابر توافق کل تیمی اعزامی به این سفر با توجه به اقدامات صورت گرفته در چین برای مقابله با این بیماری صدها هزار نفر از ابتلا مصون ماندند.

وی در عین حال به افزایش تعداد آمار مبتلایان در کره جنوبی، ایتالیا و ایران اشاره کرد. به گفته وی در زمان این کنفرانس ۵۳ مورد در ایالات متحده و ۱۱ مورد در کانادا تایید شده است.

وی اضافه کرد: به این ترتیب جهان به راحتی قادر به مقابله با این بیماری نیست.

این پزشک کانادایی ادامه داد: کشورها باید ظرفیت تخت خوابهایشان را برای بیماران افزایش دهند و یک برنامه قرنطینه آماده کنند.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت نیز معتقدند جهان به تجربه چین نیاز دارد و باید از آن کمک بگیرد. آنها هم می دانند چکار کنند و هم خوب عمل می کنند.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا