کانادا

تب کرونا ویروس به جان بازارهای بورس افتاد

تب کرونا ویروس به جان بازارهای بورس افتاد
تب کرونا ویروس به جان بازارهای بورس افتاد

 

روز سه شنبه بورس اوراق بهادار برای دومین روز پیاپی و تحت تاثیر شیوع کروناویروس با سقوط روبرو بود و سودی که از اول سال نصیبشان شده بود ازبین رفت.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی بی سی، از شاخص میانگین صنعتی Dow Jones در حدود ۸۷۹ امتیاز یا کمی بیش از سه درصد افت کرد و به ۲۷,۰۸۱ رسید. Nasdaq در حوزه فناوری تقریباً به میزان ۲۵۵ امتیاز یا ۲.۷ درصد افت داشت در حالی که در تورنتو شاخص کامپوزیت TSX / S & P با کسر ۳۸۵ امتیاز یا کمی بیش از دو درصد به ۱۷۱۷۷ رسید.

این فروش پس از روز دوشنبه که بازار خوب نبود اتفاق افتاد، روزی که سرمایه گذاران احتمال می دهند به دلیل شیوع کرونا ویروس تقاضا دچار افت شدیدی شده است.

بنابر این گزارش روز سه شنبه تعداد مبتلایان به کرونا در ایران به ۹۵ مورد رسید و به مرگ ۱۵ تن منجر شد. ایتالیا نیز با افزایش تعداد مبتلایان روبرو است.

رندی فردریک ، سخنگوی شرکت تجاری Charles Schwab در این رابطه گفت: برای اولین بار ما با این حقیقت روبرو شدیم که این موضوع _ شیوع بیماری کرونا _ می تواند تاثیر قابل توجهی در رشد اقتصادی چین، جهان و بخصوص ایالات متحده بگذارد.

وی افزود: مردم نیز به این موضوع واکنش نشان می دهند چراکه مسافرت، رستوران یا خرید نمی روند و این موضوع با توجه مدت زمان تدوام و میزان گسترش آن روی اقتصاد جهان تاثیر می گذارد.

یونگ یو، کارشناس ارشد استراتژیک BMO Wealth Management  گفت: شیوع این بیماری که از چین شروع شده در هر کشوری بخصوص در کره جنوبی، ژاپن، ایتالیا و ایران باعث ترس شده است.

به گفته وی بازار بورس داو جونز بدترین روزها را از سال ۲۰۱۵ تاکنون می گذراند.

 

 

ضرر ایرکانادا از شیوع کرونا

شرکتهای مسافرتی نیز تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و متحمل خسارات زیادی شدند از جمله ایرکانادا روز سه شنبه اعلام کرد از اوایل ژانویه تاکنون ۲۷ درصد افت داشته و سهامش با ۶ درصد کاهش به ۳۶.۴۵ دلار رسیده است.

این شرکت اعلام کرد درپی شیوع کرونا تا اول آوریل تمام پروازهایش را به چین لغو کرده است. قیمت بنچ مارک نیز در بازار نفت معروف به وست تگزاس اینترندیت، روز سه شنبه به بشکه ای کمتر از ۵۰ دلار رسید که از سال ۲۰۱۸ تاکنون کمترین رقم بوده است.

این موضوع ضربه ای سخت به بازار بورس اوراق بهادار تورنتو وارد کرد زیرا TSX محل بسیاری از نامهای بزرگ انرژی دنیاست.

در عوض شاخص سهام کانادا شاهد افزایش قیمت طلا بود و قیمت طلا به بیش از ۱۶۰۰ دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۳ تاکنون است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا