کانادا

ده ها هزار خانه در سراسر کانادا خالی هستند

خانه های خالی در کانادا
خانه های خالی در کانادا

تعداد خانه های خالی که بیشتر آنها لوکس بوده و توجه بسیاری به خود جلب می کنند در سراسر کانادا رو به افزایش هستند.

بنا بر گزارشی که در ماه آگوست توسط موسسه «پوینت تو هومز» تکمیل شده است در سال ۲۰۱۶ تعداد ۱.۳۴ میلیون خانه کاملا خالی و موقت اشغال شده در کانادا وجود داشته است.

با تجزیه و تحلیل اطلاعات جمعیتی و مسکن از « آمار کانادا» برای ۱۵۰ شهر بزرگ کشور از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ «پوینت تو هومز» مشخص کرد خانه های خالی کانادا ۸.۷ درصد در بازار وجود دارند که در مقایسه با سال ۲۰۰۶ که میزان آن ۸.۴ درصد بوده افزایش یافته است. براساس این گزارش ، ایالات متحده «در همان مدت ۱۰ ساله هیچگاه از ۲.۸ درصد صعود بالاتر نرفته است».

این گزارش می گوید : «مشکل مسکن کانادا فراتر از آنچه که هست پیش می رود چرا که خریداران خارجی باعث افزایش قیمت می شوند و دسترسی به مسکن مقرون به صرفه در شهرهای بزرگ کمتر می شود.» « احتکار سرمایه گذاران و اجاره کوتاه مدت دلیل اصلی بالا رفتن نرخ مسکن و خالی ماندن خانه ها در شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور است.»

درادامه این گزارش آمده است که: ۶۶،۰۰۰ خانه در تورنتو و حدود ۶۴،۰۰۰ خانه در مونترال خالی مانده اند، کلگری، اتاوا و ادمونتون هر کدام «بیش از ۲۰،۰۰۰ خانه خالی دارند و در ونکوور نیز در حدود ۲۵،۰۰۰ خانه خالی وجود دارد.

از بین ۱۰ شهر بزرگ کانادا ، «وینیپگ» بیشترین افزایش تعداد خانه های خالی را با ۴۲.۷ درصد داشته است و پس از آن مونترال با ۳۶.۳ درصد و ادمونتون با ۳۲.۵ درصد در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

به طور گسترده تر، بیشترین افزایش خانه های خالی نیز طی ۱۰ سال در سه شهر از استان آلبرتا یافت شد.

در این گزارش ذکر شده است که: همه شهرهای بزرگ آتلانتیک کانادا دارای مسکن خالی بیشتر از پنج درصد هستند و «سِنت جان» از

«نیوبرانزویک» شاهد افزایش ۲۲.۷ درصدی مسکن خالی بوده و به دنبال آن «کِپ برتون» با ۲۱.۵ درصد در رتبه دوم است.

در بریتیش کلمبیا نیز دو شهر «نورث کوویچِن» و «پورت موودی» نمایانگر افراط و تفریط هستند به این ترتیب که «نورث کوویچِن» ۸۲.۶ درصد افزایش خانه خالی را تجربه کرده و در خلاف آن «پورت مودی» ۵۰.۴ درصد کاهش مسکن خالی داشته است.

تورنتو نیز طی مدت ۱۰ سال، کاهش ۴.۷ درصدی میزان خانه خالی را داشته است. در سال ۲۰۱۷ شورای شهر تورنتو چشم انداز مالیات مسکن را مشابه با ونکوور، برای حل بحران قیمت مسکن ارائه نمود.

همچنین دولت انتاریو برای مقابله با بحران مسکن برنامه ۱۶ نکته ای را اجرا کرد و شهر تورنتو از اول اپریل ۲۰۱۸ مالیات اسکان شهرداری چهار درصدی را برای تمام هتل های تورنتو تصویب کرد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا