کانادا

سرمایه گذاری ۳ میلیون دلاری انتاریو برای سلامت روان جوانان می سی ساگا

انتاریو برای سلامت روان جوانان
انتاریو برای سلامت روان جوانان

انتاریو طی ۳ سال با اختصاص بودجه ای بالغ بر ۳ میلیون دلار و اجرای پروژه ای موسوم به « Project Now » سلامت روان جوانان می سی ساگا را ارتقا می دهد.

هدف از اجرای این پروژه پایان دادن به خودکشی کودکان و نوجوانان می سی ساگا تا سال ۲۰۲۹ است.

این بودجه جهت انجام اقداماتی مانند استاندارد سازی ابزارهای تشخیص بیماریهای روانی و غربالگری، حمایت از کارکنان مراکز نگهداری، کاهش زمان انتظار دریافت خدمات با استفاده از فناوری و کمک به خانواده ها هزینه خواهد شد.

نماد این پروژه نیز روبان آبی است و امیدوارند بتوانند خودکشی کودکان و نوجوانان می سی ساگا را به صفر برسانند.

«پیتر جاشوا» رئیس مراکز آموزشی و مدارس « ناحیه پیل» در این رابطه گفت:سال ۲۰۱۷ چهارده درصد (۱۴%) از دانش آموزان مقاطع تحصیلی گِرید ۷ تا ۱۲ و طی ۱۲ ماه گذشته چهار درصد (۴%) از دانش آموزان منطقه پیل اقدام به خودکشی کرده اند.

پلیس نیز با اشاره به افزایش رو به رشد میزان خودکشی در منطقه پیل در این رابطه گفت: در سال ۲۰۱۶ یکصدو پنجاه و هفت نفر (۱۵۷) از جوان در این منطقه اقدام به خودکشی کردند که ۱۰ نفر از آنها جان باختند. این میزان طی ۴ سال به میزان ۵۲ درصد افزایش داشته است.

بنابر این گزارش سالانه ۴۰۰۰ نفر در سراسر کانادا بر اثر خودکشی جان می سپارند یعنی هر ۴۰ ثانیه یک نفر خودکشی می کند بنابراین اجرای پروژه هایی مانند Project Now ضروری است.

گفتنی است روز دهم سپتامبر، روز جهانی پیشگیری از خودکشی نام دارد و به افزایش آگاهی درباره خطرات خودکشی و پیشگیری از آن اختصاص داده شده است.

بر اساس گزارش انجمن بین‌المللی پیشگیری از خودکشی، هر سال بیش از هشتصد هزار نفر (۸۰۰.۰۰۰) یعنی هر ۴۰ ثانیه یک نفر به علت خودکشی در جهان جان می‌سپارند و خودکشی در میان ۲۰ علت اصلی مرگ‌ ومیر در جهان قرار می‌گیرد. به این ترتیب خودکشی (پس از تصادفات جاده‌ای) دومین علت مرگ جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال در سطح جهان است.

همچنین در بین نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ سال پس از عوارض مربوط به بارداری در میان دختران و پس از حوادث جاده‌ای و خشونت‌ بین‌فردی بیشترین میزان مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

شایع‌ترین روش‌های خودکشی به ترتیب حلقه آویز شدن ، مسمومیت با حشره ‌کشها و سلاح‌ گرم هستند. مداخلات اصلی که موفقیت آنها در کاهش خودکشی ثابت شده است، شامل محدود کردن دسترسی به وسائل خودکشی، آموزش رسانه‌ها درباره گزارش کردن مسئولانه موارد خودکشی، اجرای برنامه‌هایی در میان جوانان برای آموزش مهارت‌های زندگی که به آنان توانایی کنار آمدن با استرس‌های زندگی را بدهد و شناسایی زودرس افراد در معرض خطر خودکشی، به کار گرفتن تدابیر درمانی در مورد آنان و پیگیری وضعیت‌شان است.

با وجود اینکه ۷۹ درصد از موارد خودکشی در کشورهای فقیر و در حال توسعه به وقوع می پیوندد، کشورهای با درآمد بالا دارای بالاترین میزان خودکشی هستند. همچنین مردان سه برابر بیشتر از زنان در کشورهای پردرآمد به علت خودکشی می‌میرند. در عوض میزان خودکشی زنان و مردان در کشورهای رو به توسعه و متوسط کمتر است.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا